کد خبر: ۱۰۱۵۴۱
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
عروج تا معراج
شوشان / امین بهرامی(شریعت شوشتری): بازهم ۱۴ خردادفرارسید. روزی که نفس همه ی باخبران از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،زعیم رشید امت اسلام،حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره)در سینه هاحبس شده بود و کسی در عالم باور نداشت پیر جماران از دنیا رفته است و انتشار خبرعروج ملکوتی آن مجاهد نستوه برای همه سخت بود.

چه کسی باور میکرددیگر سیمای نورانی خورشید انقلاب طلوع نخواهد کرد؟قلم کدام نویسنده یا خبرنگاری توان چرخش بر کاغذ را داردتا کلمات را درکنار یکدیگر قرار دهد وخبر ارتحال ابراهیم قرن را تنظیم نموده وبه رشته تحریر درآورد؟زبان کدام سخنور درغم از دست دادن موسی عصرتوان تکلم دارد؟کدام محیط گنجایش خیل عظیم و میلیونی عزاداران احیاگر اسلام انقلابی حضرت امام خمینی(ره)را دارد؟آن رهبر دور اندیشی که ملت خداجوی ایران از سال ۱۳۴۱و شروع مبارزات امام بزرگوار(قدس الله نفسه الزکیه)دردوران پهلوی،با حضرتش زندگی کردند.

ایشان همچون جد اطهرش حضرت سیدالشهدا(علیه السلام)با فریادهای حسینی خویش پایه های حکومت های استبداد را درهم شکست و به دنیا ثابت نمود، استکبارجهانی و کاسه لیسانش دارای خانه های بسیار سست بنیان هستند وبا فریادملتهای مظلوم فرو خواهند ریخت.

امام عظیم الشأنی که با تشکیل جمهوری اسلامی و رفتارهای حکیمانه و تصمیمات مقتدرانه اش ثابت کرد اسلام در عالم سیاست و تشکیل نظام سیاسی، حرفهای ناب وتازه ای برای عرضه کردن به دنیا دارد.حال چه کسی باور میکندچنین رهبر الهی از دنیا رفته باشد؟انتشار خبر ارتحال امام بزرگوار(ره)بسیار سخت و جانکاه بود.

شاید همه ی گویندگان خبر از خدا میخواستند جان آنان را بستاند اما گوینده خبر عروج ملکوتی امام عزیزخود نباشند.از شدت غم و اندوه ، هیچ کس از امت اسلام دقت نکرده بودکه خورشید روز ۱۴ خرداد چگونه طلوع کرد و چقدر سخت و جانکاه غروب نمود. هیچ کسی باور نمیکرد روزی چشم بگشاید و خبر ارتحال ملکوتی مقتدای خویش را بشنود.

آیا به ذهن کسی خطور میکردکه روزی بیاید و جهانیان دنیای بدون امام خمینی(ره)را ببینند؟صبح روز ۱۴ خردادتلخ ترین خبرقرن به گوش ملت ایران،مستضعفان جهان و همه آزاد اندیشان عالم رسید که آنان امام و مقتدایشان را از دست داده اند.

اماراز محبوبیت بنیانگذار جمهوری اسلامی چه بودوچرا امام راحل عظیم الشأن(ره) در قلوب مردم جای داشت وحتی غیرمسلمانان در داخل و خارج کشور به حضرت ایشان ارادت خاص و تام داشتند؟؟مادر این نوشتارکه به مناسبت سالگردارتحال ملکوتی و جانگداز رهبرمسلمانان وآزاد اندیشان حضرت امام خمینی(اعلی الله مقامه الشریف)به رشته ی تحریر درآمده است برآن شدیم بطور گذرا به دو دلیل از دلایل بسیار محبوبیت امام راحل(نورالله مضجعه الشریف)بپردازیم‌:

 (۱):ایمان و عمل صالح؛معمار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)دارای ایمان بسیارقوی به خداوند متعال بودودر غالب سخنان گهربارخویش مردم و مسؤولين را متوجه عظمت،قدرت و ابدی بودن پروردگار عالم می کرد وبا گفتارو رفتار اهلی خود ایمان قلبی خود را نیز بروز میداد.

خداوند در آیه ۹۶ سوره مریم می فرماید:(ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا.همانا آنان که به خدا ایمان آورده و نیکوکار شدند،خدای رحمان آنهارا(درنظر حق وخلق)محبوب می گرداند)وقتی انسان بندگی خداوندراانجام داده و به تکالیف شرعی خود عمل نمایدوایمان را باعمل صالح قرین کند،پروردگارمحبت اورا درقلوب مسلمان وغیر مسلمان جای میدهد.

عمل صالح صرفا انجام دادن عبادات شرعیه و عمل به مستحبات نیست، بلکه وقتی یک انسان موحد درمقابل شیاطین عالم و استکبار جهانی ندای توحیدی سر دهد و داد مظلوم را در مقابل ظالمان فریاد زند،خوداز بالاترین اعمال صالح است، زیرا بانگ وحدانیت وشعار بندگی خداست که تضعیف کننده و سپس تخریب کننده ی قدرتهای پوشالی لشکر شیطان میشود.

آری،این جنود شیطان هستند که دنبال به بردگی کشیدن انسانها هستند، اما اسلام و عالمان شریعت نبوی(صلی الله علیه وآله)به دنبال رهایی انسانها از بردگی ایادی کفر و بندگی شیطان می باشند.

آیا ایمان قلبی غیر از تقویت انسانها برای مبارزه با شیاطین درون و نبرد با لشکریان آن در بیرون و درپهنه گیتی است؟؟امام الهی ما با انقلاب خویش بزرگترین عمل صالح  که زمینه سازی برای تشکیل حکومت جهانی بقیة الله الأعظم،ولی عصر،حضرت مهدی موعودموجود(عجل الله تعالی فرجه الشریف)را انجام داد وفضارا برای ریشه کنی حکومت های استبدادی وطاغوتی مهیا نمودو مردم دنیا وقتی عزم الهی امام راحل(ره)را دیدندشیفته منش اخلاقی،سیاسی و اجتماعی حضرت ایشان شدند.

پس چرا نباید امت اسلام و حتی غیر مسلمانان در عزای چنین رهبر آسمانی داغدار نشوند؟مردم عالم میدانستندامام بزرگوار(روحی له الفدا)تنها دغدغه ی  ملت ایران یا جامعه اسلامی را در سرتاسر دنیا را نداشت، بلکه آن رهبر الهی به دنبال آن بود که روزنه ی جدیدی را به روی مردم دنیاباز کندکه آنان را ازشر نظامهای مادی وغیر ماورائی آسوده شوندوازطریق مطالعه وتفکردر قرآن و متون دینی  باخداوند ونظام مبتی بروحی آشنا شوند.

جهان شمول بودن اندیشه ی تابناک حضرت امام خمینی(ره)باعث شددر هنگام ارتحال ایشان دوست وحتی دشمن،مسلمان وغیر مسلمان از خبر عروج ملکوتی ایشان عزادارشده و زبان به عظمت شخصیت آن راد مرد عظیم الشأن بپردازند.

آری، امام متعبد و نورانی ما، جوانی اش را در تهذیب نفس وتحصیل علوم آل الله(علیهم السلام)گذراند،درکناردرس و بحث و سلوک عرفانی، به پیگیری مسائل سياسی روزپرداخته ودارای تحلیل های عمیق در سیاست بود،پس از آن همه ی هستی خودرا برای خدا در طبق اخلاص عجیب خویش نهاد وبا تمام قوا به مبارزه با ظلم وفساد حکومت فاسد،فاجر،جبار وذلیل پهلوی گذراند،تاجایی که برای احیای دین از زندانی به زندان دیگر واز کشوری به کشور دیگری تبعید می شد.

در راه اعتلای کلمه ی توحید و نابودی حالمیت های طاغوتی عالم بخصوص در ایران،فرزند متفکر،فقیه و فیلسوف خود یعنی حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره)را فدا نمود و شهادت آن مجاهد نو اندیش و فرزانه را از الطاف خفیه ی الهی خواند وبراستی که خمینی کبیر(رضوان الله علیه)برای به ثمر نشستن درخت نهضت خونبار اسلامی ملت ایران چه خون دلهااز دست دوست و دشمن کشید.

برخی دوستان، ایشان را همراهی نکرده ودشمنان این مجاهد خستگی ناپذیر را آزارمی دادند، اما صبر ایشان در آزار دشمنان راحت تربودتا همراهی نکردن دوستان.امام راحل(ره)پس پیروزی انقلاب هماننددوران مبارزه،درحال هدایت جامعه و مسؤولين نظام بود و لحظه ای از تکلیف شرعی خویش غافل نبود.

بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران در ۱۳ خرداد به ملکوت اعلی پیوست و در ۱۴ خرداداین خبر تلخ درتمام دنیا منتشر شد.روح مطهر آن فقیه متعبد وسیاستمدار صادق نزد پروردگار کریم عروج کرد تا مزد سالها مجاهدت،بندگی،اخلاص،تقوا ومبارزه با استکباروطاغوت را بستاند‌، اگر چه عبادت حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)از نوع عبادت تجارنبود که برای سود کردن و رسیدن به بهشت باشد،بلکه عبودیت حضرت امام(ره) از جنس عبادت احراربود که چون ایشان پروردگارش را لایق بندگی می دانست،اوراستایش می کرد.

ارتحال ملکوتی امام بزرگوار،عروجی از جنس معراج بود،زیرا حضرت ایشان با ملاقات پروردگارش، مقام متعالی اش را در خلد برین مشاهد کرد. 

خمینی کبیر(ره)،مرجع تقلیدمبارزی بود که آرزوی تمام انبیاء، معصومين و اولیای الهی را برای تشکیل یک نظام دینی برآورده کردو با ایجادنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عظمت دین مبین اسلام را به رخ جهانیان کشید، پس عجیب نیست اگر این جانشین باعظمت پیامبران و معصومین که تمام عمرمبارکش در راه اعتلای دین صرف نمود،درعالی ترین درجه بهشت درمعیت رسولان و ائمه هدی(علیهم السلام)باشد.پس اولین دلیل از دلایل محبوبیت حضرت امام خمینی(ره)ایمان وعمل صالح و حرکت در مسیر ایمان به خدا بود.

(۲):تشکیل نظام مبتنی براسلام: تاسیس نظام سیاسی اسلامی در عصر غیبت کبری برای تعطیل نشدن احکام الهی و به اجرا درآمدن قوانین دین ضرورتی انکار ناپذیراست و بدییهی می باشد که رهبری این نظام (سیاسی،دینی)برعهده ی یک فقیه جامع الشرایط مبسوط الیدخواهد بودکه آن(ولی فقیه)گفته می شود.در نظام اسلامی ایران(جمهوریت)و(اسلامیت)دو واژه ی مهم برای تدوین قانون اساسی کشور است،زیرا جمهوریت ساختارو شکل نظام راتعیین می کندواسلامیت محتوای آن را مشخص می نماید. جمهوریت درکنار اسلامیت گفتمانی است که درنهایت معطوف به نفی سلطه می شود.

در گفتمان جمهوریت حاکمیت سیاسی از یک سو با قید زدن به قدرت نقش سامان دهی سیاسی پیدا کرده واز سوی دیگربه محقق شدن اداره ی اخلاقی وانسانی شهروند می انجامد.درنظام دینی تساوی افراد درمقابل قانون از حیث تاریخی ریشه در ادیان الهی دارد که علی رغم تفاوتهای نژادی،جنسی واجتماعی و....به سبب منشاءمشترکشان با شرایطی برابرمیبیند.

وجود مبارک حضرت  امام خمینی(قدس سره الشریف)چنین نظامی را بنیان نهادتاهمه زیر پرچم اسلام از حقوق برابربرخوردارباشند وخودنیزتاآخرین لحظات حیات نورانی وشریفش برای این مهم کوشید و مانع آن شدکه نظام اسلامی از شعارها،آرمانها،خطوط اصلی و ریل گذاری الهی خود منحرف شود.

تشکیل نظام جمهوری اسلامی نوع جدیدی از نظامهای حاکم در دنیا بودکه باعث محبوبیت امام راحل(ره)خصوصا در بین مستضعفان و کنجکاوی سیاستمداران عالم پیرامون شخصیت امام بزرگوار (رضوان الله علیه)و نظام بنیان گذاری شده توسط ایشان می باشد.

تاقبل از تشکیل نظام اسلامی درایران نظامهایا کاملا طاغوتی بودو یابراساس دموکراسی اداره میشدند،ولی حضرت امام خمینی(اعلی الله مقامه الشریف)نوع سومی از حکومت به مردم دنیا معرفی کردکه تلفیقی از نظام الهی و دموکراسی(مردم سالاری دینی)است وچه بسیارکشورهایی که از انقلاب اسلامی الگو برداری کرده ودرحال مبارزه برای تشکیل نظام اسلامی هستند.شاید این دودلیل یاد شده از جمله دلایل مهم محبوبیت امام راحل(ره)در بین ملت ایران و دیگر کشورها بوده است.

اما ۱۴ خرداد مانند سکه ای دو رو است که یک طرف آن غم و اندوه ارتنال پیر جماران،معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، رهبرآگاه امت اسلام،حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه)است، ولی روی دوم این سکه به زعامت ورهبری رسیدن ولی امر مسلمین جهان،مرجع تقلیدی دشمن شناس و حکیمی فرزانه،حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دام ظله الوارف)می باشد و معظم له بافقاهت خویش و ظرافت فقهی به اجرای احکام الله نظارت دارند،بابصیرتشان خدعه دشمنان اسلام و نظام اسلامی را به مردم و مسؤولين گوش زد می فرمایند وهمچون چراغی مه شکن فتنه های استکبار و جنود خبیثش را به جامعه نشان میدهند و راه را برای آینده کشور وپیشرفت نظام در زمینه های مختلف هموار می سازند و به راستی که پس از عروج معراج گونه ی امام بزرگوار(ره)،حقیقتا مقام معظم رهبری(دامت برکاته)،خمینی وار نظام اسلامی وجهان اسلام رارهبری نموده اندوحال ما پیروان مکتب امام راحل عظیم الشأن(ره)،بايدبراساس وصیت آن عزیز سفرکرده عمل نمائيم كه فرمود:(پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد).

ازابتدای تشکیل نظام اسلامی تاکنون هرگاه امت با امام ورهبری همراه بود،دشمن توان نفوذ در محتوای انقلاب و اصل نظام نداشته است وهرجا به لبخند و تشویق دشمن نه کلام امامین انقلاب  دل خوش نمودیم از همان جهت سیلی محکم خورده ایم.

امروز توصیه امام حی وبیدارانقلاب مان بر (قوی شدن ایران)است و ما موظفیم از باب پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه بر(قوی شدن ایران)همت گماریم تا خواب را از چشمان استکبار جهانی ربوده شود،همچنانی که سالهاست سربازان ولایت همچون سپهبد شهید حاج قاسم سیلمانی ویگر شهدای انقلاب وشهدای ۸ سال دفاع مقدس(نورالله مراقدهم الشریف)خواب راازچشمان آمریکا و غده ی سرطانی جهان یعنی اسرائيل غاصب ربوده اند،تاجایی که ازنام،تصویروتربیت یافتگان مکتب حضرت امام خمینی(ره)ومقام معظم رهبری(مدظله العالی)واهمه دارند.

قوی بودن ایران صرفا در زمینه های نظامی نیست،بلکه علاوه بر تقویت قوای مسلحه باید به لحاظ عقیدتی، اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و بین المللی این مرز و بوم را قوی نمائيم و به امر مقام عظمای ولایت ورهبری(حفظه الله) جامهی عمل بپوشانیم،تادرهیچ برهه ای از زمان دشمنان این نظام مقدس در هیچ مسأله ای نتوانند ایران اسلامی را تضعیف نمایند.

اگر مردم و مسؤولين به تبعیت محض ازفرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی)پرداختند،می توانند ادعانمایندبرای ظهور خورشید اسلام،وجود ذی جود ومبارک بقیة الله الأعظم حضرت مهدی موعود موجود(عجل الله تعالی فرجه الشریف)است آمادگی لازم را پیدا کرده اندکه از خداوند متعال آن روز را نزدیکتر بگرداند.

در این روز ۱۴ خردادبه روح ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)و همچنین شهدای ۱۵ خرداد که خون آن شهدای مظلوم در ابتدای نهضت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مؤثربود سلام و درود می فرستیم و برای سلامتی قطب عالم امکان حضرت مهدی آل محمد(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحق آن حضرت،مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)دست به دعا میبریم و یادمان باشد این وظیفه بر عهده ی ماست که برای ظهور دوازدهمین امام از دودمان رسالت زمینه سازی نمائيم، همچنانی که امام راحل(ره)باتشکیل نظام اسلامی،مقدس ترين،اصلی ترین،مهمترین ومؤثرترين حرکت قرن رابرای زمینه سازی حکومت جهانی حضرت ولی عصر(روحی له الفدا)انجام داد.

سلام علیه یوم ولد ویوم یموت و یوم یبعث حیا