کد خبر: ۳۲۰۵۶
تاریخ انتشار:۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
حاشیه دربی 82/شعار هواداران استقلال علیه مظلومی/ مسلمان 4 را نشان داد/ برانکو روی دوش پرسپولیسی‌ها +عکس
دربی 82 پایتخت با نتیجه 4 بر 2 به پایان رسید و این درحالی بود که این دیدار جذاب و پرگل کلی حاشیه متفاوت داشت و در نهایت هم هواداران آبی علیه سرمربی خود شعار سردادند و خواستار جدایی او شدند.
پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:00 امروز (جمعه)  دربی 82 را در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی بزگزار کردند و در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر 2 به سود پرسپولیس خاتمه یافت تا پرسپولیس به صدر جدول برسد. 
حاشیه های این دیدار را در زیر بخوانید:: 

* درهای ورزشگاه از ساعت 7:30 به روی علاقه‌مندان باز شد.

* با توجه به بارندگی‌های اخیر، بسیاری از صندلی‌های خیس هستند و شماری از هواداران ایستاده در ورزشگاه حضور دارند. برخی از آنها پیش‌بینی‌های لازم را کرده و با خود چتر و پتو همراه دارند.

* تعداد تماشاگران پرسپولیسی حداقل دو برابر استقلالی‌هاست و آنها در جایگاه‌های خود مستقر شده‌اند.

* از همان بدو ورود، تماشاگران علیه یکدیگر ناسزا می‌گویند.

* هواداران پرسپولیس و استقلال با استفاده از اعداد 6 و 4 برای یکدیگر کری می‌خوانند. همچنین بیرون از ورزشگاه رنگ‌آمیزی صورت هواداران داغ است و برخی از آنها حتی ریش و سیبیل‌های خود را به رنگ پیراهن تیم محبوب‌شان درآورده‌اند.

* هواداران پرسپولیس با صدا کردن نام هادی نوروزی یاد و خاطره کاپیتان فقید خود را گرامی داشتند.

* پرسپولیسی‌ها علی کریمی را تشویق می‌کنند و استقلالی‌ها به تشویق فرهاد مجیدی می پردازند.

* بیرون از ورزشگاه ترافیکی دیده نمی‌شود و تماشاگران به راحتی در حال ورود به ورزشگاه هستند.

* با توجه به اینکه قرار است مسابقات انتخابی کشتی آزاد و فرنگی امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود، شماری از هواداران علاقه‌مند به این رشته مقابل در این سالن تجمع کرده‌اند. جالب است که تماشاگران استقلال و پرسپولیس نیز قصد دارند برای تماشای این مسابقات تا قبل از آغاز دربی در سالن حضور پیدا کنند.

در زیر تصاویر از حال و هوای بیرون و داخل ورزشگاه را مشاهده می‌کنید:


شعارهایی که هواداران در ورزشگاه سر می‌دهند
* با توجه به نتایج اخیر پرسپولیس، تماشاگران این تیم نسبت به رقیب خود، استقبال بهتری کرده‌اند و تعداد آنها بیشتر از استقلالی‌هاست.

* یگان ویژه، حراست، نیروهای انتظامی، اورژانس و خودروهای آتش‌نشانی به صورت منظم در ورزشگاه مستقر هستند. همچنین برای تماشاگران مراکز مشاور تغذیه ترتیب داده شده است.

* خبرنگاران پیش از ورود به ورزشگاه مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند.

* تعدادی از تماشاگران ترجیح دادند در چمن اطراف ورزشگاه استراحت کرده و زمان آغاز بازی وارد ورزشگاه شوند.

* هواداران استقلال با اشاره به دربی سال 79 و مشت پرویز برومند به پایان رأفت، به تشویق دروازه‌بان پیشین خود پرداخته و شعارهای معروف «عجب مشتی زد، پرویز برومند» را سر دادند. در سوی دیگر، هواداران پرسپولیس ایمون زاید بازیکن ایرلندی پیشین خود را که موفق شده بود سه گل به استقلال بزند، تشویق کرده و شعار «10 دقیقه، 10 نفره» سر دادند.

* بازار کُری‌خوانی و سر دادن شعارها داغ است.

* بیرون از ورزشگاه اتفاقات جالبی می‌افتد، به طوری که تعدادی از تماشاگران دو تیم با وجود اینکه با همدیگر وارد ورزشگاه می‌شوند عکس سلفی می‌گیرند و به محض جدا شدن از هم، شروع به کُری خوانی می‌کنند.

* عوامل ورزشگاه خط کشی چمن را آغاز کردند.

* در دو طرف روبه‌روی جایگاه پلاکاردی با عنوان «زباله نریزیم» دیده می‌شود و از هواداران خواسته شده که زباله‌های خود را درون کیسه زباله قرار بدهند و پس از بازی در جایگاه‌های تعبیه شده قرار دهند.

* هواداران پرسپولیس با پیراهن علی کریمی و بسیاری از هواداران استقلال با پیراهن فرهاد مجیدی در ورزشگاه حضور دارند.

دربی 82 ساعت 17 آغاز می‌شود.

بازرسی دقیق بدنی هواداران و خبرنگاران
هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش از ورود به ورزشگاه آزادی مورد تفتیش دقیق بدنی قرار می‌گیرند.

ماموران یگان ویژه تمام افرادی که قصد ورود به ورزشگاه آزادی را دارند مورد تفتیش دقیق بدنی قرار می‌دهند و حتی خبرنگاران هم از این قاعده مستثنی نیستند. 

دربی پسر بکن باوئر را به ورزشگاه آزادی کشاند
پسر اسطوره فوتبال آلمان امروز دربی را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

میک بکن باوئر، پسر قیصر فوتبال آلمان که روز گذشته به تهران آمد، امروز برای تماشای دربی 82 به ورزشگاه آزادی خواهد رفت.

وی در زمینه فعالیت در حوزه آکادمی فوتبال نقش دارد.

نام مدیر جنجالی استقلال در لیست میهمانان دربی
اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال عصر امروز برای تماشای دربی 82 به ورزشگاه آزادی خواهند رفت. این نفرات همراه با افشارزاده در جایگاه ویژه این استادیوم حضور پیدا خواهند کرد.

نکته حائز اهمیت در این باره قرار گرفتن نام علی نظری جویباری بین مسئولان استقلال بود که از سوی باشگاه استقلال به مسئولان ورزشگاه ازادی برای حضور در جایگاه vvip معرفی شده و سمت وی در این نامه معاونت ورزشی باشگاه عنوان شده بود. این در حالی است که نظری جویباری از حدود سه ماه پیش دیگر در باشگاه استقلال حضور نیافته است.

بر اساس این گزارش، علی نظری جویباری پس از اختلاف نظر شدید با یکی از اعضای هیأت مدیره و مصاحبه علیه یکی دیگر از اعضای همین هیأت به شکل غیر رسمی و نرم از مجموعه مدیران باشگاه کنار رفت. اتفاقی که 2 سال پیش برای افجه ای رخ داد ولی با حاشیه های زیاد در رسانه ها. نظری جویباری امروز در دربی یک صندلی رزرو شده در جایگاه ویژه برای خود دارد.

تاج: هوادارانی که بلیت ندارند به ورزشگاه نیایند

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: هوادارانی که بلیت ندارند برای تماشای دربی 82 به ورزشگاه نیایند.
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره بازی امروز اظهارداشت: مهمترین ویژگی دربی این است که 69 هزار و 800 بلیت الکترونیکی فروختیم شاید روزی باورمان نمی‌شد همه مردم را با بلیت الکترونیکی به ورزشگاه راه دهیم. حتی در اطراف منطقه ایران هم چنین چیزی را نداریم.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه حدود 800 نفر از تماشاگران که شب گذشته در اطراف ورزشگاه چادر زده بودند حمایت شدند خاطرنشان کرد: وقتی بلیت الکترونیک داریم آمدن تماشاگران در شب معنا ندارد. امیدواریم که در دربی آینده این طور نباشد. از هواداران می‌خواهیم اگر بلیت ندارند به ورزشگاه نیایند. ما صبح امروز 4 هزار بلیت فروختیم. ورزشگاه ساعت 7 باز شد و تمام پارکینگ‌های اطراف هم باز است. صرف نظر از هر نتیجه‌ای می‌خواهیم روح دوست یابی در دربی رعایت شود. در دربی قبلی حتی یک شیشه هم نشکست و می‌خواهیم در این دوره هم دربی بدون حاشیه برگزار شود.

ترکیب پرسپولیس برای دربی اعلام شد

برانکو ایوانکویچ ترکیب تیمش را برای مصاف با استقلال مشخص کرد و بر این اساس؛ سوشا مکانی، لوکا ماریچ، محسن بنگر، رامین رضاییان، محمد انصاری، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، محسن مسلمان، علی علیپور و مهدی طارمی 11 مرد اصلی سرخپوشان در این بازی خواهند بود.

گزارشگر دربی مشخص شد
هشتاد و دومین شهرآورد تهران در حالی عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که مطمئنا بخشی از شور و هیجان بازی بر عهده‌ی محمدرضا احمدی گزارشگری است که این بازی را برای میلیون‌ها نفر در ایران و کشورهای مختلف گزارش می‌کند.

محمدرضا احمدی از جمله گزارشگران جوانی است که موفق شد، اولین تجربه گزارش خود را در یک دربی کسب کند. محمدرضا احمدی تنها یک دربی را در 10 سال اخیر گزارش کرده است.

این گزارشگر درباره‌ی گزارش بازی دربی معتقد است: گزارش دربی مثل خود این مسابقه با گزارش سایر دیدارها فرق دارد و به نظرم حساسیت بازی روی حساسیت گزارش هم تاثیرگذار است.

صدای تاجیک، صدای هواداران را در آورد

به تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه افزوده شده و در فاصله کمتر از 5 ساعت به آغاز بازی حدود 35 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

* برنامه‌های فرهنگی سازمان لیگ با پخش صدای خوانندگانی چون امیر تاجیک آغاز شد. صدای زیاد بلندگوهای ورزشگاه باعث ناراحتی برخی خبرنگاران و تماشاگران شده  است.

* در برخی از سکوهای روبه‌روی جایگاه درگیری بوجود آمد که با مداخله ماموران به پایان رسید.

* با توجه به بارندگی‌های اخیر تهران، راهروهای ورزشگاه پر از آب شده و از سقف برخی از راهروها آب می‌چکد.

* بازار عکس سلفی داغ است و تماشاگران در سکوها مشغول گرفتن عکس سلفی هستند.

* غلامرضا بهروان رئیس کمیته برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه حضور دارد.

* هواداران سکوهای طبقه دوم ورزشگاه به سمت یکدیگر اشیای مختلفی پرتاپ می‌کردند و کار را برای ماموران سخت کرده بود.

قیمت بلیت دربی سرسام‌آور شد

 اکثر هواداران پرسپولیس پیش از ورود به ورزشگاه روی صورت خود عدد 24 را به یاد هادی نوروزی رنگ می کنند.

ترافیک شدید در اتوبان تهران - کرج و مسیر ورودی استادیوم باعث شده برخی هواداران با تاخیر به ورزشگاه بیایند. 

* بلیت قسمت VIP در بازار آزاد بین 150 تا 200 هزار تومان فروخته می شود.

* کلیه خودروهای هواداران مورد بازرسی قرار می گیرد و همینطور بازرسی ویژه بدنی کل هواداران توسط نیروی انتظامی انجام می شود.

* تعدادی از هواداران که از شهرستان آمدند در بیرون از ورزشگاه و بر روی چمن ها در حال خوردن ناهار و چایی هستند.

* اکثر هواداران پرسپولیس پیش از ورود به ورزشگاه روی صورت خود عدد 24 را به یاد هادی نوروزی رنگ می کنند.

* یک گروه تصویربرداری فرانسوی مشغول تهیه گزارش از حاشیه های دربی هستند.

* اکثر طرفداران دو تیم در مواجه با خبرنگاران نتیجه بازی را مساوی پیش بینی می کنند.

پرسپولیسی‌ها دو برابر آبی‌ها
در حالی که حدود 4 ساعت به آغاز دیدار تیمهای استقلال و پرسپولیس باقی مانده است اما همچنان هواداران در حال ورود به ورزشگاه هستند این درحالی است که جمعیت تماشاگران پرسپولیس تقریبا دو برابر هواداران استقلال است و پیش بینی می‌شود که هواداران سرخپوش زودتر جایگاه خود را پر کنند.

* در حالی که فحاشی بین تماشاگران وجود داشت با پخش آهنگی شاد هواداران دست از فحاشی برداشتند و به شادی پرداختند.

* در حالی که داود عابدی گزاشگر تلویزیون به سمت هواداران می‌رفت آن‌ها پیش بینی‌های خود را از نتیجه دربی اعلام می‌کردند.

* در بیرون از ورزشگاه ایستگاه‌های صلواتی وجود دارد که به هواداران با دادن کیسه‌های زباله توصیه می‌شودآشغال‌های خود را روی زمین نریزند.

* مقابل هواداران استقلال و پرسپولیس به اندازه دو سه هزار نفر جای خالی گذاشته شده است و ماموران این جایگاه را پر کرده‌اند.

* هواداران پرسپولیس شعار شش تایی‌ها را سر دادند. هوای ورزشگاه آزادی نیمه ابری و گرم است.

هواداران سرخابی‌ها چه شعارهایی سرمی‌دهند؟/ ترکیب پرسپولیس برای دربی اعلام شد +عکس

هواداران سرخابی‌ها چه شعارهایی سرمی‌دهند؟/ ترکیب پرسپولیس برای دربی اعلام شد +عکس

ترکیب استقلال در دربی مشخص شد
براساس تصمیم کادر فنی تیم فوتبال استقلال سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، هرائیر مگویان، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جابر انصاری، یعقوب کریمی، محمدرضا خرسندنیا، آرش برهانی و سجاد شهباززاده

تغییر در ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس 
 پرویز مظلومی ترکیب استقلال را رسما اعلام کرد. به این ترتیب سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، حنیف عمران زاده، هرائر مگویان، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، عادل شیحی، سجاد شهباززاده، آرش برهانی و میلاد فخرالدینی در این دیدار به میدان می روند.
نکته جالب اینجاست که گفته می شد عادل شیحی مصدوم است اما در آخرین لحظات نام وی در لیست 11 نفره جای گرفت.

پورحیدری امروز روی نیمکت استقلال می‌نشیند؟
طی هفته گذشته بهرام افشارزاده از اصرار برای بازگرداندن پورحیدری به نیمکت استقلال خبر داد. پس از اعلام این خبر که شاید منصور پورحیدری روی نیمکت استقلال بنشیند، همه نگاه‌ها به سمت مرد با تجربه استقلال چرخید با این وجود خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که منصور پورحیدری به ورزشگاه آزادی نخواهد رفت.

ظاهرا پزشک پورحیدری ضمن  تاکید بر روند خوب درمان این پیشکسوت استقلال حضور در جای پرجمعیت و فشار روحی را برای وی ممنون اعلام کرده است.

ویژه‌ترین میهمان دربی 82 کیست؟
پروفسور سمیعی تماشاگر ویژه دربی 82 خواهد بود.

وی که دیروز در اردوی استقلال حضور داشت، به دعوت آبی پوشان امروز به ورزشگاه آزادی می رود تا دیدار پرسپولیس و استقلال را از نزدیک به تماشا بنشیند.


روشن شدن مشعل آزادی پس از سال‌ها
در حالی که سال‌ها بود مشعل استادیوم آزادی خاموش بوده قرار است امروز این مشعل روشن شود. مشعل ورزشگاه آزادی در بین دو عکس امام خمینی(ره)  و رهبر انقلاب قرار گرفته و امروز بعد از سالها روشن خواهد شد.

* تماشاگران پرسپولیس در طبقه دوم جایگاه خود را پر کرده و دیگر در طبقه دوم در قسمت سرخ پوشان جایی برای نشست نیست.

* یک خواننده جوان به اجرای موسیقی پاپ برای ورزشکاران پرداخت که برای دقایقی باعث شور و شوق در بین تماشاگران شد.

*هواداران پرسپولیس شعار می دادند( قسم به عشق هادی میریم تا قهرمانی).

هواداران سرخابی‌ها چه شعارهایی سرمی‌دهند؟/ ترکیب استقلال و پرسپولیس برای دربی اعلام شد +عکس

* رضا فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد از مردم بخواهید دیگر به ورزشگاه نیایند و استادیوم بلیط هایش فروخته شده است!

* حدود 55 هزار نفر از طرفداران دو تیم در ورزشگاه آزادی حضور دارند.البته تعداد بسیار زیادی از تماشاگران هم در محوطه استادیوم مشغول خواندن نماز، صرف نهار و .. هستند.

* هواداران تیم استقلال در ضلع جنوبی استادیوم پیراهن بزرگی را پهن کرده اند که عدد 7 و نام فرهاد مجیدی روی آن حک شده است.


طبقه دوم ورزشگاه قسمت پرسپولیسی‌ها پر شد
* هواداران پرسپولیس بیشتر از استقلالی‌ها هستند و به سکوهای خالی جایگاه خود حمله کرده تا مستقر شوند. هواداران تیم فوتبال پرسپولیس سکوهایی را که در طبقه دوم به آنها اختصاص داده شده است، پر کردند، این در حالی است که سکوهای خالی زیای در سمت استقلالی‌ها دیده می‌شود.

* از سوی سازمان لیگ برنامه‌های شادی برای تماشاگران پخش می‌شود تا شاید جلوی ناسزاگویی‌ها گرفته شود.

* تعدادی از هواداران به تصور اینکه می‌توانند در ورزشگاه بلیت خریداری کنند در اطراف ورزشگاه آزادی حضور دارند، اما موفق به تهیه بلیت نشده‌اند.

* دوربین عنکبوتی در ورزشگاه مشغول فیلمبرداری از هواداران حاضر در ورزشگاه است.

تکمیل شدن طبقه دوم در سمت قرمزها +عکس
* هواداران پرسپولیس طرح موزاییکی که قصد دارند در جریان دربی 82 به نمایش بگذارند را در ورزشگاه تمرین کردند.

* گروه ارکست ارتش در ورزشگاه به اجرای موسیقی‌های حماسی پرداختند.

* هواداران از برنامه‌های فرهنگی که برایشان در نظر گرفته شده راضی نیستند و در زمان اجرای آهنگ‌ها به سر دادن شعار و زدن دست و سوت پرداختند.

* از سمت هواداران پرسپولیس به سمت زمین نارنجک پرتاب شد، که این مسئله با واکنش هواداران استقلال روبرو شد.

* هواداران استقلال علیه هواداران پرسپولیس شعار سر دادند.

پرتاب ترقه از سوی هواداران پرسپولیس +عکس

پرتاب ترقه از سوی هواداران پرسپولیس +عکس

ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل شد
* ظرفیت ورزشگاه آزادی با حضور هوادران سرخابی پر شد.

* داوران با لباس شخصی در زمین حاضر شدند و شرایط زمین مسابقه را بررسی کردند. داوران در سمت دروازه استقلال عکس یادگاری گرفتند.

* یک پرچم بزرگ آبی با ستاره‌های زرد رنگ روی سکوها هواداران استقلال باز شد.

* اعضای تیم فوتبال استقلال وارد ورزشگاه شدند.

* هواداران استقلال با نام فرهاد مجیدی برای پرسپولیسی‌ها کری می‌خوانند.

در بیرون ورزشگاه آزادی چند راس اسب دیده می شود که نیروی انتظامی برای تامین نظم و انضباط از آنها استفاده می کند.

کنایه هواداران سرخابی‌ها و پرتاب ترقه در استادیوم/ ترکیب استقلال و پرسپولیس/ آزادی در انتظار ورود یک میهمان ویژه +عکس

* هانی نوروزی همراه تیم پرسپولیس به ورزشگاه آمد.

* فرشاد احمدزاده با خبرنگاران لحظاتی صحبت کرد. او با خنده پرسید که گفت استقلالی ها هم آمدند یا نه.

* علی علیپور با چند تن از عکاسان و خبرنگاران به شوخی پرداخت و به آنها گفت از گل من هم امروز عکس بگیرید.

*بنری از هادی نوروزی به ورزشگاه آزادی آمده است.

*به محض ورود پرویز مظلومی به زمین،وی از سوی هواداران استقلال تشویق شد.

تماشاگران درهای ورزشگاه را شکستند
در حالی که رضا عنایتی قصد ورود به ورزشگاه را داشت تا دربی 82 را ببیند ماموران بررسی بلیط وی را به استادیوم راه نمی دادند. کاپیتان سابق استقلال برای ورود به جایگاه دچار دردسر شد و سر انجام با معطلی فراوان توانست مجوز ورود به استادیوم را بگیرد.

* بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال به همراه شاهرخ سبک دست و پندار توفیقی در جایگاه ویژه نشسته است.

*سید مهدی رحمتی و سوشا مکانی دو دروازه بان دو تیم به محض ورود به داخل زمین برای گرم کردن مورد تشویق هواداران قرار گرفتند.

*بازیکنان تیم استقلال ساعت 16 و 15 دقیقه وارد زمین شدند.

* بازیکنان پرسپولیس درست یک دقیقه بعد از استقلالی ها به زمین آمدند.

* در مقابل در ورودی استادیوم تماشاگرانی که پشت در مانده بودند با هجوم یکی از درها را شکسته و وارد ورزشگاه شدند. جالب اینجا است که استادیوم جایی برای نشستن تماشاگران ندارد و ماموران حاضر در استادیوم تلاش بسیار زیادی برای جلوگیری از ورود تماشاگران به استادیوم کرده اند. گفته می شود بیش از ۱۰ هزار نفر پشت در استادیوم مانده اند.

*آرش برهانی بعد از قرار گرفتن در ترکیب تیم استقلال به شدت مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفت.

*گوینده ورزشگاه اعلام کرد در صورتی که تماشاگری مشکل داشته باشد توسط نیرو های امداد مستقر در استادیوم تحت مداوا قرار خواهد گرفت.

*بازیکنان ذخیره تیم استقلال در مسابقه امروز در حال گرم کردن در کنار نفرات اصلی هستند.

*حمید سوریان قهرمان المپیک،مسعود اسماعیل پور و افشین بیابانگرد هم در جایگاه ویژه حضور دارند.

* وحید طالب لو، یعقوب کریمی، جابر انصاری، پروپیچ، بهنام برزای، فرشید اسماعیلی و امین حاج محمدی نیمکت نشینان استقلال هستند.

* لوبانف، اومانیا، بنگستون، کمندانی، نورمحمدی، حاتمی و کفشگری هم روی نیمکت پرسپولیس حضور دارند.

سرمربی ترکیه‌ای سابق سایپا تماشاگر دربی

انگین فیرات قبل از ورود به ورزشگاه آزادی برای تماشای دربی 82 گفت: بازی فینال است هر کسی ببرد قهرمان لیگ می‌شود به همین خاطر همه به اینجا آمدیم تا بازی را تماشا کنیم.

سرمربی سابق تیم فوتبال سایپا خاطرنشان کرد: یک هیأت ورزشی هستیم از ترکیه به ایران آمدیم تا شاید بتوانیم در آینده ارتباطات نزدیکتری داشته باشیم.

وی در مورد اینکه کدام تیم برنده می‌شود، عنوان کرد: خدا می‌داند.

کاپیتانی پسر نوروزی در دربی
داکروز، دن‌گاسپار و مارکار آقاجانیان اعضای کادر فنی تیم ملی برای تماشای دربی 82 که از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود، وارد ورزشگاه شدند.

* اعضای هیأت رئیس فوتبال از جمله مهدی تاج، غلامرضا بهروان و اصفهانیان، جلسه سرپایی را پیش از آغاز بازی در کنار چمن برگزار کردند.

* پیش از آغاز بازی یاد و خاطره مدافعان حرم، جانبازان ارتشی‌ و شهدای منا گرامی داشته شد.

* پسر هادی نوروزی، هانی پیش از آغاز بازی با شماره 24 و با بازوبند کاپیتانی در زمین بازی حاضر شد.

* زرگر، داوری که یکی از گزینه‌های برای قضاوت امروز دربی 82 بود و امروز هم به عنوان داور چهارم کنار زمین حضور دارد، اظهار داشت: در کنار دربی بودن افتخار است و بنده این جمله را از صمیم قلب می‌گویم.

حضور مشاوران یوفا و AFC و خطر در کمین تماشاگران
محمدرضا ساکت امروز از طرف سازمان لیگ در ورزشگاه حضور دارد. به همراه ساکت دو نفر از مشاوران یوفا و ای اف سی حضور دارند تا از این بازی دیدن کنند.

*در حالی که بلیت فروشی از روزها قبل به پایان رسیده بود اما گویا ظرفیت بلیط های فروخته شده بیشتر از جایگاه بوده چون تعدادی از مردم با بلیت نمی توانستند وارد ورزشگاه شوند. این تعداد از تماشاگران ابتدا به درها هجو برده و سپس در راهروها هجوم اورده و با حضور خود در مسیرهای منتهی جایگاه ویژه کار را برای اصحاب رسانه دچار مشکل کرده اند. تعداد تماشاگران اینقدر زیاد است که ممکن است هر لحظه حادثه ای برای تماشاگران رخ دهد.

* دکتر نوروزی و امید نورافکن بازیکن جوان آبی پوشان هم در جایگاه ویژه نشسته اند.

*تماشاگران پرسپولیس به محض ورود تیمشان پرچم 50 متری خود را باز کردند.

* مسابقه دو تیم با 5 دقیقه تاخیر اغاز شد.

*اعضای تیم استقلال با تصویری از مرحوم غلامحسین مظلومی وارد زمین شدند.

*هانی نوروزی به درخواست بازیکنان تیم استقلال در عکس تیمی بازیکنان حضور پیدا کرد.

هدیه پسر بکن باوئر به افشارزاده
پسر فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان امروز در ورزشگاه آزادی حضور یافته تا تماشاگر دربی باشد. او که در جایگاه ویژه حضور یافته نماد باشگاه بایرن‌مونیخ را به افشارزاده هدیه داد و سپس با سرپرست باشگاه استقلال عکس سلفی انداخت.

* مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون بعد از حضور در ورزشگاه گفت: برنده دربی تیم استقلال است

* محسن کریمی بازیکن مصدوم استقلال که دربی 82 از دست داده در استادیوم حاضر حضور دارد.

یک هوادار با صورت خونین به بیمارستان منتقل شد
هوادارانی که در ورزشگاه حاضر شدند به دلیل پر شدن سکوهای ورزشگاه به صورت عجیبی در راهروهای آزادی ازدحام دارند و بازی را تماشا می‌کنند.

* محسن بنگر بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به بازو بسته که روی بازوبند عدد 24 را حک کرده است. این شماره مربوط به پیراهن محروم هادی نوروزی است.

* بازیکنان پرسپولیس قبل از شروع بازی به سمت هوادارانشان رفتند و از حضورشان در ورزشگاه تشکر کردند.

* یکی از هواداران با صورتی خونین به بیرون از ورزشگاه منتقل شد و با آمبولانس به بیمارستان برده شد.

* پس از گلی که پرسپولیس به ثمر رساند مهدی طارمی پیراهنی را از نیمکت تیمش دریافت کرد که عکس یکی از مدافعان حرم روی آن حک شده بود.

* برخی هواداران پرسپولیس بر روی صورت سیدمهدی رحمتی لیزر انداختند.

تذکر داور به برانکو و مصدومیت بازیکن استقلال
بعد از گل تیم پرسپولیس توسط طارمی این بازیکن به سمت نیمکت تیمش رفت و در حالی که رو به عکاسان عدد 6 را نشان می داد خوشحالی کرد.

* هنگامی که آرش برهانی یک موقعیت را از دست داد مظلومی با اشاره به او می‌گفت در عرض پاس بدهد.

* خطای فرشاد احمدزاده در دقیقه 20 بازی توسط ترکی اعلام شد اما برانکو به تصمیم داور اعتراض کرد. ترکی هم بعد از این اعتراض به سرمربی پرسپولیس تذکر داد.

* در دقیقه 24 تماشاگران  تیم پرسپولیس به شدت نوروزی را تشویق کردند.

* عادل شیحی در دقیقه 24 آسیب دید و بلافاصله درخواست تعویض کرد. شایعه شده بود این بازیکن روز گذشته مصدوم شده اما این بار واقعا شیحی مصدوم شد!

* تماشاگران پرسپولیس وقتی متوجه شدند استقلالی‌ها در تشویق مرحوم نوروزی آنها را همراهی نمی‌کنند اقدام به تشویق ناصر حجاری کردند.

* در دقیقه 28 بازی فرشاد احمدزاده با ابراهیمی جرو بحث کرد که هافبک استقلال با حالتی ناراحت هافبک سرخپوشان را پس زد!

خوشحالی جنجالی پرسپولیسی‌ها/ رحمتی حرف طارمی را گوش داد
بازیکنان پرسپولیس در هفته‌های اخیر پس از اینکه گلزنی می‌کنند خوشحالی به شیوه عربستانی‌ها انجام می‌دهند که این موضوع جنجال‌هایی را در بر داشته است. پس از اینکه پرسپولیس به گل رسید محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده بار دیگر این خوشحالی را تکرار کردند.

مهدی رحمتی پس از این به سمت نیمکت سرخپوشان رفت و به کادر فنی این تیم گفت که این بازیکنان را جمع کنند وگرنه آنها را می‌زند. او از داور هم خواست که این مسائل را مدیریت کند.

دروازه‌بان استقلال به محسن مسلمان تاکید کرد که این خوشحالی برای بار آخر باشد که تکرار می‌شود.

* هنگامی که داور برای پرسپولیس ضربه پنالتی اعلام کرد مهدی طارمی قصد داشت که توپ را بردارد و پنالتی را بزند اما رامین رضائیان خواست خودش پنالتی را بزند. این موضوع باعث شد که مهدی طارمی ناراحت شود و به گونه‌ای قهر کرد اما پس از آن بازیکنان پرسپولیس به سمت او آمدند و از او خواستند وی پنالتی را بزند.

* هنگامی که مهدی طارمی قصد داشت پنالتی را بزند با دست به مهدی رحمتی نشان داد که سمت چپ رحمتی خواهد زد و دروازه‌بان استقلال هم این موضوع را گوش کرد و با شیرجه به سمت چپ توپ را مهار کرد.

* هنگامی که رحمتی پنالتی طارمی را دفع کرد نیمکت‌نشینان استقلال قصد ورود به زمین مسابقه را داشتند و بسیار خوشحال بودند.

* در صحنه گل دوم که استقلال دریافت کرد رحمتی بر سر مگویان فریاد می‌زد که چرا جایش را خالی کرده و باعث شده تا بازیکن حریف به راحتی سر بزند.

درگیری رحمتی با مسلمان و علیپور با طارمی
بعد از اینکه مهدی طارمی پنالتی را خراب کرد  وحید طالب لو به کنار خط رفت و در حمایت از رحمتی بر سر مهدی طارمی فریاد می زد. واکنش طالب لو با حرکات دستش جالب بود.

* مهدی رحمتی بعد از پنالتی پرسپولیس بارها و بارها بر سر نیمکت استقلال فریاد می زد.

* وقتی نیمه اول تمام شد مهدی رحمتی با سرعت سمت مسلمان دوید و با وی جر و بحث کرد. این درگیری به حدی بود که نزدیک بود به بازیکنان دیگر هم برسد اما نیروی انتظامی وساطت کرد. فرزاد مجیدی هم در بین دو نیمه با محسن ترکی جر و بحث می کرد که نیروی انتظامی وارد عمل شد.

جالب اینجا بود که تمام بازیکنان استقلال و پرسپولیس به دنبال مسحن مسلمانی بودند که از راه دور هم با رحمتی بحث می کرد و به نظر می رسد درگیری بازیکنان به راهروهای رختکن هم رسیده باشد.

* درگیری ها همین جا تمام نشد. ظاهرا علیپور حرفی به طارمی زد که باعث شد این دو نفر با هم جر و بحث کنند. این بحث نزدیک بود به درگیری بکشد اما بازیکنان پرسپولیس این دو را از هم جدا کردند.

* بعد از پایان نیمه گرد و خاک شدید بر زمین حاکم شد و شرایط جوی به هم ریخت.

نیمه اول با دو گل به سود استقلال به پایان رسید.

عذرخواهی مسلمان از رحمتی و آشتی کنان در پرسپولیس
در آغاز نیمه دوم و در حالی که هنوز داور سوت نزده بود محسن مسلمان به سرعت سمت رحمتی رفت و کاپیتان استقلال را در آغوش گرفت. مسلمان در پایان نیمه اول با رحمتی درگیر شده بود.

* همچنین مهدی طارمی و علیپور که در پایان نیمه با هم جرو بحث کرده بودند جلوی چشم تماشاگران روی یکدیگر را بوسیده تا به نوعی به این قائله خاتمه داده باشند.

* بارش باران در ورزشگاه شدید شده و تماشاگران مجبور شده اند به زیر سکوها پناه ببرند.

*تمامی عکاسان با چترهای مخصوص در حال عکاسی هستند زیرا با بارش شدید باران کار برای آنها سخت شده است.

یک استقلالی دیگر رفت و برگشتی شد
بعد از گل سوم پرسپولیس رامین رضاییان شادی گلی به سبک رونالدو انجام داد.

* برای اولین بار در تاریخ بازی های دو تیم گوینده ورزشگاه دو گلزن استقلال و پرسپولیس یعنی رضائیان و انصاری را با هم به تماشاگران معرفی کرد. این دو گل در فاصله یک دقیقه به ثمر رسید.

* جابر انصاری با گلی که امروز به ثمر رساند در دو دربی رفت و برگشت دروازه پرسپولیس را باز کرده است.

* بارش شدید باران و باد شدید کار را برای بازیکنان دو تیم سخت کرده است.

* جابر انصاری و رامین رضائیان در اواسط نیمه دوم با هم درگیری لفظی پیدا کردند.

*خسرو حیدری هنگامی که تعویض شد با حالت عصبانی روی نیمکت نشست. وی که در چهره اش ناراحتی نمایان بود مشخص نبود که به چه شخصی اعتراض می کند.

* پروفسور سمیعی چهره سرشناس جامعه پزشکی کشور در جایگاه ویژه نشسته است.

مسلمان 4 را نشان داد
پرسپولیس و استقلال در چارچوب دیداری از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

پرسپولیس تا دقیقه 87 با حساب 4 بر یک از حریف خود پیش است.

* محسن مسلمان بعد از به ثمر رساندن گل چهارم تیمش عدد چهار را نشان داد.

ترکی مدافع باتجربه پرسپولیس را تهدید کرد
محسن ترکی داور دیدای تیم‌های استقلال و پرسپولیس در اواخر نیمه دوم مدافع سرخپوشان را به اخراج از زمین تهدید کرد و از او خواست که کمتر نسبت به تصمیمات تیم داوری اعتراض کند.

* قربانعلی‌پور و تراب‌پور از اعضای کادر فنی تیم فوتبال استقلال در اواخر نیمه دوم به شدت نسبت به تصمیمات محسن ترکی داور این بازی اعتراض کردند که این اعتراض‌ها با دخالت سایر اعضای کادر فنی خاتمه پیدا کرد.

* اسپری تعیین خط محسن ترکی در اواخر بازی تمام شد و وی از داور چهارم خواست که اسپری را تعویض کند که همین اتفاق هم رخ داد.

* امید ابراهیمی هافبک تیم استقلال در یک صحنه نسبت به عملکرد تیم دفاعی تیمش اعتراض کرد و بر سر یکی از بازیکنان فریاد زد.

شعار هواداران علیه مظلومی
* هواداران استقلال بعد از شکست 4 بر 2 تیمش در دربی با شعار حیا کن رها کن رها شد.

* هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با شعار پرویز دوست داریم به نوعی به سرمربی استقلال طعنه زدند.

* بازیکنان پرسپولیس همه ریختند درون زمین و سمت هواداران رفتند و مشغول خوشحالی شدند.

* محمود خوردبین به مهدی رحمتی خسته نباشید گفت.

* همه اعضای پرسپولیس به روی سر برانکو ایوانکوویچ ریختند.

* سیروس دین محمدی مربی استقلال به موضوعی اعتراض داشت و کریم باقری مربی پرسپولیس او را آرام می‌کرد.

برانکو روی دوش پرسپولیسی‌ها
بازیکنان پرسپولیس پس از پایان مسابقه، برانکو ایووانکویچ سرمربی خود را قلندوش کردند.

* طالب‌لو با ناراحتی شدیدی و تقریبا چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد.

* هنگامی که بازیکنان استقلال به رختکن می‌رفتند فرزاد مجیدی به سمت آن‌ها را رفت و گفت به سوی تماشاگران بروید و از آن‌ها تشکر کنید اما هیچ یک از بازیکنان این کار را انجام ندادند.

* بازیکنان پرسپولیس به حالت سر خوردن روی زمین به سمت تماشاگران رفتند و از آن ها تشکر کردند و با نشان دادن عدد 4 عکس سلفی گرفتند.

* پرویز مظلومی پس از سوت پایان به سمت ترکی داور مسابقه رفت و با وی دست داد و به بازیکنانش اعلام کرد که به رختکن بروید.

* تماشاگران پرسپولیس پس از گذشت دقایقی از مسابقه هم هنوز ورزشگاه را ترک نکرده بودند و به سمت دوربین پرنده دست تکان می‌دادند.

* طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از پایان مسابقه به رختکن این تیم رفت.

* فرشاد احمدزاده به نشانه خوشحالی محسن مسلمان را روی دوشش گرفت.

*در پایان دربی به ازدحام زیادی در قسمت درهای خروجی وجود داشت که بعضا ماموران یگان ویژه با برخی هواداران برخورد می‌کردند که مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ از آنها خواست که هیچ هواداری را کتک نزنند.

دربی 82 با حساب 4 بر 2 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

* در پایان مسابقه پسر برانکو، سرمربی سرخ‌پوشان که برای تماشای به ورزشگاه آمده بود مانند سایر تماشاگران پرسپولیس عدد 4 رانشان می داد و خوشحالی می‌کرد.

* هانی نوروزی، فرزند مرحوم هادی نوروزی در پایان مسابقه با پتو دور زمین می‌دوید و خوشحالی می‌کرد.

* هواداران پرسپولیس وارد زمین شدند و روی نیمکت استقلال جای سرمربی آبی پوشان نشسته‌اند و با نشان دادن عدد 4 عکس یادگاری می‌گیرند.

* هواداران پرسپولیس همچنان زیر بارش باران در ورزشگاه هستند و خوشحالی می‌کنند. در حالی که زمین خیس است و بارش باران ادامه داد برخی از هواداران پرسپولیس سجده شکر بجا آوردند.

* بهرام افشارزاده پس از اینکه استقلال گل دوم را به ثمر رساند ورزشگاه را ترک کرد.

* هواداران استقلال در پایان مسابقه بسیار عصبانی بودند؛ برخی‌ها علیه کادر فنی شعار دادند و تعدادی هم از شدت ناراحتی به دیوار و صندلی‌ها لگد می‌زدند.

* هوادرا استقلال شعارهایی را علیه کادر فنی و مدیریت باشگاه استقلال سردادند.

* 10 تماشاگر سرخابی به دلیل ازدحام بیش از حد مقابل در‌های خروجی مصدوم شده و با اورژانس راهی بیمارستان شدند.

* امروز جشن تولد علی‌اکبر طاهری بوده و پرسپولیسی‌ها در رختکن برای وی جشن تولد گرفتند.پسر سرمربی پرسپولیس در پایان مسابقه با استقلال با نشان دادن عدد 4 عکس یادگاری گرفت.