کد خبر: ۶۳۶۹۰
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
جوابیه رییس خانه صنعت و معدن خوزستان / ادعای ضرب و شتم از اساس کذب است
پس از درج خبری مبنی بر ضرب و شتم روزنامه نگار اهوازی توسط رییس خانه صنعت و معدن خوزستان ، بیژن پناهی زاده رییس خانه صنعت و معدن خوزستان در تماسی با شوشان ، چنین خبری را از اساس تکذیب کرد و گفت: برخی در پوشش خبرنگار ، به دنبال منافع شخصی خود هستند و ما نیز به هیچ وجه در قبال خواسته های شخصی و خلاف قانون کوتاه نخواهیم آمد.

از آنجا که پایگاه خبری شوشان ، خبر ضرب و شتم روزنامه نگار اهوازی را منتشر کرده ، طبق قانون مطبوعات ، توضیحات پناهی زاده رییس خانه صنعت و معدن خوزستان بی هیچ قضاوتی منتشر می شود:

این فرد دو ماه پیش به حسن زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان مراجعه کرده و پیگیر انتخابات خانه صنعت و معدن استان می شود. در همان جلسه توضیح دادیم که بر اساس اساسنامه ، در ابتدا باید انتخابات انجمن های همگن صنعتی و معدنی برگزار و آنگاه انتخابات خانه صنعت و معدن انجام شود. هر واحد تولیدی می تواند عضو یکی از انجمن ها شود و در انتخابات هیات مدیره انجمن مربوطه رای دهد. این در حالی است که واحد تولیدی باید پروانه بهره برداری داشته باشد. 

در طول دو سال گذشته سه بار برای انتخابات انجمن ها در روزنامه های کثیرالانتشار اطلاع رسانی کردیم تا انجمن ها شکل گیرد اما استقبالی برای انتخابات انجمن ها نشد. چند ماه دیگر دوره هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان به اتمام می رسد و به هیچ وجه کاندیدا نخواهم شد. 

فرد مذکور که ادعای ضرب و شتم کرده ، امروز بدون هیچ هماهنگی وارد اتاق یکی از مدیران می شود که بنده نیز در آنجا حضور داشتم. وی از من در مورد انتخابات انجمن ها سوال پرسید و توضیح دادم که بهار 96 انتخابات انجمن های همگن شروع می شود. ایشان قبلا صاحب یک واحد تولیدی بوده که در حال حاضر پروانه بهره برداری ندارد. خواسته وی انجام یک اقدام غیرقانونی بود تا بتواند در انتخابات انجمن مربوطه وارد شود. بنابراین به هیچ وجه چیزی به نام پرسش ِ خبرنگاری در میان نبود و صرفا خواسته و منفعت شخصی مطرح بود.

 اگر می خواستم به خواسته این فرد تن در دهم حق همگان را ضایع می کردم. ایشان تهدید کرد که از طریق رسانه ها وارد خواهد شد و شروع به توهین و درگیری نمود.  همیشه احترام زیادی برای رسانه ها و خبرنگاران قائل هستم چرا که رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند اما عده ای در پوشش خبرنگار به دنبال منافع شخصی خود هستند.  سوال اینجاست که آیا یک خبرنگار در پوشش رسانه باید به دنبال منافع شخصی و غیرقانونی باشد؟ آیا رسالت خبرنگاری این است ؟!

چنین رفتارهایی را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان پیگیری خواهم کرد. متاسفانه شان خبرنگاری از سوی عده ای در استان زیر سوال رفته است. 

ادعای این فرد در مورد اینکه ضرب و شتم از سوی بنده بوده از اساس کذب است و حراست اداره گواهی می دهد که ایشان درگیر شده و توهین کرده است.