کد خبر: ۶۴۰۰۰
تاریخ انتشار:۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
دکتر سلطانی: موضوعات انتخاب شده از جمله دغدغه های متخصصین زنان و رادیولوژیست ها می باشد

مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره تصویربرداری بیماریهای زنان با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر احمد سلطانی و دکتر مرتضی طهماسبی دبیران علمی و اجرایی کنگره، جمعی از اساتید، پزشکان، تصویربرداران و ماماهایی از  سراسر کشور در محل تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.

دکتر سلطانی در این جلسه گفت: کنگره تصویربرداری بیماریهای زنان با همت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 8 سال متمادی برگزار شده است و امیدواریم در هشتمین سال برگزاری این کنگره در مدت 4 روز، با تبادل آخرین و به روز ترین مطالب، در نهایت شاهد راه گشایی بیشتر برای تشخیص و درمان بیماران، کاهش هزینه ها، کاهش درد و رنج و آلام بیماران و ارتقاء سطح علمی ارائه خدمات در زمینه تصویربرداری و بیماریهای زنان حاصل شود.

سلطانی با قدردانی از حضور گروههای هدف از سراسر کشور، حضور اساتید پیشکسوت و بزرگ استان در این کنگره را مایه دلگرمی دانست و با اشاره به حضور 30 سخنران در این کنگره، گفت: موضوعات انتخاب شده از جمله دغدغه های متخصصین زنان و رادیولوژیست  ها می باشد و سعی بر آن شده تا مباحث مدنظر و طرح شده در این کنگره مطابق با نیازهای موجود باشد.

وی گفت: هدف این کنگره تنها ارائه بحث‌های علمی نیست، بلکه با انجام نوعی نیازسنجی، این نیازها در قالب پنل‌ها، سخنرانی‌ها و... ارائه می‌شوند.

سلطانی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر تمدن و دکتر آموزگار دو تن از رادیولوژیست ها، اظهار امیدواری کرد که نسل جدید با الگو برداری از این بزرگواران راه  کسب علم و دانش و ارائه خدمت به مردم را پیش بگیرند.

  دبیر علمی کنگره با اشاره به برخی از مشکلات رادیولوژیست‌ها، افزود: نگرانی نسل جوان رادیولوژی از آینده شغلی سبب یأس و دلسردی آنان و تردید در ادامه تحصیل در این رشته شده است، در حال حاضر جوانانی که با رتبه‌های عالی وارد دانشگاه می‌شوند، با شرایط فعلی در کشور احساس ناامیدی درباره شغل و آینده شغلی خود دارند که امیدوارم مسئولان راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند که حاصل آن ارائه خدمات بهتر به بیماران و ایجاد امنیت شغلی و امید برای همکاران جوان باشد.

گفتنی است در حاشیه این کنگره، نمایشگاهی از به روز ترین تجهیزات پزشکی دایر شده است.