کد خبر: ۶۵۵۹۱
تاریخ انتشار:۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
فرماندار شوش:
پرداخت بیش از 70میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی + عکس
فرماندار شوش از پرداخت بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی خبر داد و گفت: این تسهیلات در راستای توجه به بخش کشاورزی در زمینه خرید کمباین، تراکتور و سایر ادوات به کشاورزان شهرستان پرداخت شده است.

فرماندار شوش از پرداخت بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی خبر داد و گفت: این تسهیلات در راستای توجه به بخش کشاورزی در زمینه خرید کمباین، تراکتور و سایر ادوات به کشاورزان شهرستان پرداخت شده است.
رضانجاتی  در نشست شورای کشاورزی شوش که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: از ابتدای امسال و با پیگیری های صورت گرفته تسهیلات مورد نیاز برای اجرای 6 طرح  گلخانه ای و همچنین راه اندازای یک کارخانه پرورش قارچ در این شهرستان پرداخت شده است.
نجاتی با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی استان خوزستان، وقوع گردوغبار و کاهش بارندگی ها گفت: این شرایط موجب نگرانی کشاورزان شهرستان شوش شده است.
وی گفت: مجموعه مدیریت شهرستان شوش تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن برخی از این مشکلات که در توان شهرستان می باشد از جمله تامین آب و برق مورد نیاز کشاورزان و پیگیری لازم جهت بخشودگی جرایم وام های کشاورزی به کار برده است که باید همه دستگاه های  ذیربط اقدامات لازم را در جهت کاهش این دغدغه ها انجام دهند
فرماندار شهرستان شوش گفت: دولت در راستای توجه به مقوله ی اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد و شخص استاندار خوزستان نیز علیرغم محدودیت های مالی استان حمایت های همه جانبه ای را از کشاورزان داشته است.
وی همچنین از اختصاص 82 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش به کشت محصولات بهاره خبر داد و گفت: بیش از 75 درصد از این اراضی به زیر کشت محصول استراتژیکی گندم رفته است.
نجاتی  گفت: 5 هزار هتکار از اراضی کشاورزی شوش نیز به زیر کشت محصول چغندر قند رفته که پیش بینی می شود امسال برداشت این محصول، بیش از 350 درصد ، بیشتر از سال گذشته باشد. 
رییس شورای کشاورزی شهرستان شوش با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه قند شمال خوزستان گفت: استاندار خوزستان از طریق معاون اول رییس جمهور ورییس سازمان برنامه وبودجه کشور پیگیری های لازم را در جهت تامین اعتبار لازم برای تکمیل روند بازسازی و نوسازی این شرکت انجام داده ست.
همچنین علیرضاملک زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش نیز گزارشی از وضعیت کشت بهار و همچنین اقدامات این اداره در جهت برداشت محصولات کشاورزی ارائه داد.