کد خبر: ۶۵۶۲۸
تاریخ انتشار:۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
چند اپیزود از شورای اداری خوزستان با حضور رییس جمهور و فریادهای ساری نماینده اهواز
آیا نماینده اهواز یک پوپولیست است؟
متن ِ فریادهای علی ساری نیز جدا از نگاه ِ نقادانه استاندار و اهل فن نیست اما اگر فریادهایش تبدیل به سخنانی آرام می شد....
 

1 )

شوشان: ساری را می توان تنها نماینده‌ی لیست امید اهواز خواند که به گفتمان اصلاحات پایبند است و قلمداد کردن او در زمره ی دلواپسان ِ پایداری و تخریب گران ِ دولت یازدهم ، نه تنها معقولانه نیست بلکه ناشی از رفتارها و سخنان احساسی عده ای‌ ست که هر آنچه به مذاق شان خوش نیاید را انکار کرده و برچسب می زنند.

2 ) 

فریادهای ساری نماینده اهواز در نشست شورای اداری برآمده از بغضی فرو خورده و تکرار مکرراتی بود که در حضور رییس جمهور و در عکس العمل به سخنان معصومه ابتکار سر باز کرد. وی خطاب به رییس محیط زیست گفت که پدر من نزدیک هور زندگی می کند کجای هور آب دارد که ما نمی دانیم؟! پس نمی توان او را به عوام فریبی متهم کرد چرا که خود و خانواده اش سالیان سال در کنار هور و در جوار مردمانی زیسته اند که چشمان شان به رزقی ست که از هور نصیب شان می شود. 

3 )

چندی پیش دکتر دادخواه عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران در مقاله ای منتشر شده در شوشان ، در باب زبان و رفتار کنشگران سیاسی خوزستان نوشت: با انتخاب زبانی آرام و نرم و رفتاری محترمانه و وزین، می توان طرف های مقابل را تسلیم استدلال خویش گرداند و از بکارگیری زبان تند و پرخاشگر و رفتارهای نامناسب و نامتناسب با سیاست ورزی فاصله گرفت. 

4 )

هیچ کسی منکر بی مهری بعضی وزارتخانه ها به خوزستان نیست. هم استاندار ، هم نمایندگان ، هم کارشناسان و اهل فن به انحاء مختلف ، نگاه نامتعادل برخی وزرا را به نقد کشیده اند. شریعتی استاندار چندی پیش در نقد وزیر نیرو سخنانی را بر زبان جاری کرد که اگر در یک فضای متشنج و باز زبانی غیر استدلالی بیان می نمود بی شک بر چسب "دلواپس" می خورد! وی در نشست با وزیر نیرو گفت که علی رغم تاکید رییس جمهور ، وزیر نیرو انتقال آب را برای مصارف صنعتی در نظر گرفته و لازم است تذکرات لازم داده شود.

5 )

متن ِ فریادهای علی ساری نیز جدا از نگاه ِ نقادانه استاندار و اهل فن نیست اما اگر فریادهایش تبدیل به سخنانی آرام می شد و در یک فضای منطقی ، پاسخ ابتکار را می داد هم رسانه های پایداری از سخنانش سوء استفاده نمی کردند و هم عده ای بر او برچسب دلواپس نمی زدند. بی شک مطالبه گری با استدلال و در یک فضای آرام ، نتیجه بخش خواهد بود و هیاهو ، صرفا محملی خواهد شد برای کشیده شدن به حاشیه و انحراف از موضوع. 

6 ) 

مدیریت یک جلسه ، آن هم پس از یک بحران و رنجی که بر مردم وارد شده ، باید هوشمندانه باشد. اگر مجری برنامه ، اندکی تجربه و پختگی را در اجرایش به کار می بست و به جای پریدن در سخنان نماینده اهواز و تلاش برای قطع سخنانش ، می توانست با دعوت و قرار دادن تریبون به او ، گامی را در جهت آرام کردن فضای شورای اداری بردارد ؛ که البته اینگونه نشد. 

7 )

"هورالعظیم" این روزها به سوژه ای رسانه ای و تنش زا تبدیل شده و بهتر است برای اثبات یا انکار گفته های رییس محیط زیست مبنی بر آبگیری 70 درصدی آن ، گروهی متشکل از رسانه ها ، نمایندگان مجلس ، فعالین محیط زیست و نماینده دولت تشکیل شود و با بازدید از این تالاب ، یک بار برای همیشه به مناقشه پایان داد. اخیرا نیز خانم ابتکار در کانال تلگرامی خود ، برای پایان بخشیدن به اتهام زنی ها علیه دولت خواستار بازدید یک گروه"حقیقت یاب" از تالاب هورالعظیم شده است. بنابراین بهتر است هر چه زودتر این گروه حقیقت یاب تشکیل شود.