کد خبر: ۶۶۹۰۰
تاریخ انتشار:۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
بازدید 52 هزار میهمان نوروزی و اعضای کاروان های راهیان نور از یادمان شهدای والفجر8
مسوول یادمان شهدای والفجر8 اروندکنار شهرستان آبادان گفت:بیش از 52 هزار میهمان نوروزی و اعضای کاروان های راهیان نور طی سه روز گذشته از این یادمان دیدن کردند.

مرتضی شیروی چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود:در آخرین روز از سال 1395 حدود 22 هزار نفر و روز گذشته 'سه شنبه' نیز 15 هزار نفر از یادمان شهدای غواص عملیات والفجر8 بازدید کردند. وی اظهار داشت:روز چهارشنبه - امروز - نیز حدود 15هزار نفر از یادمان دیدن کردند.

شیروی از استقرار 148 خادم الشهدا در یادمان شهدای عملیات والفجر8 خبر داد و اظهار داشت:در این میان 30 خادم خواهر بومی و 35 خادم برادر بومی منطقه حضور دارند. مسئول یادمان شهدای والفجر8 اروندکنار گفت:2 نمایشگاه محصولات فرهنگی، نمایشگاه سیر مراحل احداث پل بعثت بر روی رودخانه اروند، 2 ایستگاه صلواتی و پل خیبری به طول 150 متر در مسیر یادمان تا پارکینگ خودروی احداث شده است.

وی اظهار داشت:در گوشه‌ای از یادمان نیز توانمندی نیروی هوافضای سپاه در معرض دید اعضای راهیان نور و گردشگران نوروزی قرار دارد. شیروی به فضاسازی میدان‌های مین و تله‌های انفجاری دشمن در حاشیه اروندرود اشاره کرد و بیان کرد:با توجه به استقبال اعضای کاروان‌های راهیان و مسافران نوروزی از گشت دریایی در منطقه عملیاتی والفجر8 ، شناور باختران با گنجایش 700 نفر از منطقه پنجم دریایی به این محل منتقل شده و روزانه هفت سفر دریایی انجام می‌دهد.

مسئول یادمان شهدای والفجر8 اروندکنار گفت:دو شناور کربلا و باختران به‌طور متوسط یک هزار و 500 زائر سرزمین نور را در سفر دریایی جابجا می‌کنند.

یادمان شهدای عملیات والفجر8 در 45 کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد. عملیات والفجر8 در 20 بهمن 1364 منجر به فتح شهر فاو عراق شد.