کد خبر: ۶۹۸۰۸
تاریخ انتشار:۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
توضیحات سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص اعلام نتایج آرا شورای شهر
آخرین خبرها از نتایج انتخابات شورای اهواز
خون میرزائی به اتمام زمان شمارش اعلام کرد و افزود: پیش بینی ما این است، حداقل تا شامگاه یکشنبه مشغول این کار باشیم.
شوشان: سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز درخصوص شمارش آراء شورای شهر توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر نبی اله خون میرزائی سرپرست فرمانداری این شهرستان درخصوص شمارش آراء انتخابات گفت: شمارش آرای ریاست جمهوری در شهرستان اهواز به اتمام رسیده و ما در حال مغایرت گیری آمار بین ستاد انتخابات در فرمانداری و گزارش آنها با هیات نظارت شورای نگهبان هستیم.

 وی اضافه کرد:بعد از مغایرت گیری ها و اعلام نهایی آراء انتخابات ریاست جمهوری، به تجمیع انتخابات شوراها می پردازیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز گفت:آمار آراء داوطلبین شورای شهردر سامانه درحال ثبت شدن است و از طرفی دیگر، هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در حال ثبت اطلاعات است.

دکتر خون میرزائی افزود:این اطلاعات را هیات نظارت بر انتخابات شوراها بعد از ثبت، با دقت بسیار بالا بررسی می کند و بعد ازآن با اعداد و ارقام آرا داوطلبین را در سامانه جامع  مطابقت می دهند و از آنجا به مغایرت گیری ها می رسیم.

وی ادامه داد: بنابراین منتظر ثبت آراء از جانب هیات نظارت هستیم و از طرفی در حال مغایرت گیری ریاست جمهوری هستیم و به محض اینکه انتخابات ریاست جمهوری به اتمام برسد و به تایید هیات نظارت برسد، وارد فرآیند تجمیع انتخابات شوراها می شویم .

خون میرزائی به اتمام زمان شمارش اعلام کرد و افزود: پیش بینی ما این است، حداقل تا شامگاه یکشنبه مشغول این کار باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز گفت:با توجه به کثرت نامزدهای شوراها، دور از انتظار هم نیست که تجمیع نهایی و مغایرت گیری ها تا روز دوشنبه طول بکشد، و ممکن باشد به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم.

دکتر خون میرزائی افزود:سیاست ستاد انتخابات فرمانداری این است که ما دقت را فدای سرعت نکنیم و ما میخواهیم آرا با دقت بالا اعلام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز گفت: کل اطلاعاتی هم که پیش از اینکه آراء ثبت نهایی و قطعی شوند و آراء همه ی شعب ثبت شود، اعلام نخواهیم کرد.

دکتر خون میرزائی اضافه کرد: به خاطر اینکه معمولا در انتخابات شوراها رقابت،نزدیک است و چه بسا نتیجه آراء یک شعبه بتواند جای یک علی البدل را با عضو اصلی عوض کند.

وی تصریح کرد: با توجه به رقابت نزدیک و آراء بالا در هر شعبه ممکن است حتی 4 یا 5 شعبه پرتراکم رای، در نهایت جای بعضی از افراد در لیست اصلی را جابجا کند وبنابر این ،سامانه پیش از ثبت نهایی تمام آمار صندوق ها امکان جمع بندی ندارد و ما این کار را نخواهیم کرد.

خون میرزائی ادامه داد:سایر آمارهایی که در فضای مجازی تاکنون منتشرشده و اعلام می شود و یا افرادی آن را ادعا می کنند، مطلقا از ستاد انتخابات فرمانداری نیست ، چون ما وارد این کار نشده ایم و امکان تجمیع را پیش از اینکه رای آخرین صندوق درج شود، نداریم.

وی در پایان گفت: ما زمانی نتایج آرا را اعلام می کنیم که تمام آن در سامانه ثبت شده باشد.