کد خبر: ۸۴۱۷۹
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه خوزستان در گفتگو با شوشان:
آمادگی مرکز امور وکلای خوزستان در دفاع از محیط زیست
سودانی: هر کمکی در توان مرکز امور کانون وکلای استان باشد به صورت رایگان در اختیار کسانی که از مسائل زیست محیطی دفاع کنند قرار خواهد گرفت.
بدر سودانی رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه خوزستان در حاشیه نشست تخصصی بررسی راه های برون رفت از مرگ کارون در گفتگو با خبرنگار شوشان بیان داشت: خوزستان فقط متعلق به خوزستانی ها نیست بلکه متعلق به همه ایران و همه باید از مطالبات به حق آن دفاع کنند و مطمئن هستم یک روزی تلاش ها ثمر خواهد داد.

سودانی با بیان اینکه مرکز امور وکلا در کنار نیروهای مردم نهاد بوده است اظهار کرد: کانون وکلای استان در بحث شکایت ها راهنمای حقوقی گروه های مردم نهاد بوده و همواره در مراسمات و همایش ها شرکت کرده اند و اعلام آمادگی می کنیم هر کمکی در توان کانون وکلای استان باشد به صورت رایگان در اختیار کسانی که تمایل دارند از مسائل زیست محیطی دفاع کنند ، قرار خواهد گرفت.

وی برگزاری این جلسات و همایش ها را بسیار مفید و ثمربخش توصیف کرد و گفت: خوزستان مظلومی که حق آن ضایع شده نباید انتظار داشته باشد که با یک بار مطالبه گری به حق خود برسد زیرا می بایست بطور مکرر و مستمر پیگیری کرده و به گوش جامعه و مسئولین رسانده شود زیرا در خوزستان هوا، آب، امنیت ، جان و مال مردم در خطر است.

رئیس مرکز امور وکلای استان با تأکید بر اینکه انتقال آب غیرکارشناسی بوده و باید ضمن مطالبه گر بودن، به دنبال حق خود باشیم، بیان کرد: باید به دلایل علمی و منطقی ثابت کنیم کار انتقال آب به هر طریقی (سهو یا عمد) که انجام گرفته باعث بوجود آمدن مشکلاتی در خوزستان شده است و باید سعی کرد خوزستان همان خوزستانی شود که همه مردم کشور آن را دوست دارند.

سودانی اتحاد مردم و مسئولین استان در نامه نمایندگان به ریاست جمهوری را بسیار مفید و قابل تحسین توصیف کرد و گفت: در گذشته، تنها نهاد های مردمی و زیست محیطی در این زمینه فعالیت می کرده اند اما امروزه شاهد تلاش و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان خبرگان در استان و سایر مسئولین بوده و نامه ی نمایندگان نشان دهنده این است که همه مردم و نمایندگان استان و نه فقط یک اداره خاص انتقال آب را غیرکارشناسی و ظالمانه می دانند و باید یک نفر پیدا شود کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور را راهنمایی کند.

این مقام مسؤل با اشاره به صحبت های مشاور استاندار در امور آب مبنی بر اینکه دبی آب خلیج فارس نامناسب بوده و مدت زمانی سبب ناآرامی در آبادان و خرمشهر شده بود، یادآور شد: با توجه به دبی خلیج فارس آب مردم شور شده و نخل ها از بین رفته اند زیرا آب شیرین از کارون به نخل ها نرسیده و سبب از بین رفتن نخلستان ها شده است و در نتیجه نابود شدن نخل ها بر خلاف تفکر کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور نشان دهنده عدم وجود آب اضافه در کارون است.

 وی در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت کارون و رسیدن آب دریا در هنگام مد تا نزدیکی اهواز ، اظهار کرد: به علت عدم وجود آب در کارون آب دریا به اینجا رسیده و در صورتی که کاری انجام نشود به مناطق بالاتر خواهد رسید و نتایج وحشتناکی از جمله ایجاد شوره زار در سطح شهر، نابودی گونه های گیاهی و مشکلات زیست محیطی را در پی خواهد داشت.