کد خبر: ۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار:۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
به مناسبت فرارسیدن سال نو صورت می‌گیرد
احداث باغ‌های صخره ای در مناطق هشت‌گانه اهواز
با تشکیل ستاد استقبال از نوروز، باغ‌های صخره ای در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز احداث می‌شود.
به دستور شهردار اهواز مبنی بر تشکیل ستاد استقبال از نوروز و اجرای پروژه‌های گل‌کاری به مناسبت فرارسیدن نوروز 97، احداث باغ‌های صخره ای در سطح مناطق هشت‌گانه اهواز در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفت.

منصور کتانباف در این رابطه اظهار کرد: ستاد سبز استقبال از نوروز 97 در حال اجرای پروژه‌هایی از قبیل احداث باغ‌های بوتانیک، باغ‌های صخره ای و اجرای احجام گل و برگزاری نمایشگاه گل و گیاه است.


شهردار اهواز با اشاره به اینکه طراحی باغ‌های صخره ای از سوی کارشناسان این سازمان صورت گرفته، افزود: بعد از تأیید طرح باغ‌های صخره ای، آن‌ها را جهت اجرا به مناطق ابلاغ کردیم و مناطق نیز در اسرع وقت شروع به اجرای طرح‌های مذکور کردند.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشاره شده با مساحت‌های متفاوت به اجرا درآمده است، عنوان کرد: استفاده از تنوع گیاهی، سنگ‌های طبیعی و شن‌های رنگی باعث زیبایی هر چه بیشتر باغ‌های صخره ای می‌شود و همین موضوع موجب تنوع بصری فضای سبز شهری خواهد شد.

کتانباف گفت: نمونه‌های اجرا شده باغ‌های صخره ای را شهروندان اهوازی می‌توانند در خیابان‌های پهلوان شرقی، سپاه و پارک ساحلی 42 هکتاری واقع در منطقه 2 شهرداری اهواز مشاهده کنند.