کد خبر: ۸۶۵۳۷
تاریخ انتشار:۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
دکتر محمود شمیلی به عنوان سرپرست شرکت توسعه نیشکر منصوب شد
دکتر محمود شمیلی از مديران برجسته و موفق صنعت نیشکر كشورما است و بايد با كمال غرور اعلام كرد كه ايشان نه تنها در ايران بلكه چهره‏اي بين المللي در دنياي صنعت نیشکر هستند كه موفقيت‏هاي امروز ايشان را بايد متأثر از بكارگيري درست عواطف و احساسات فردي با قدرت ذهني‏شان و تركيب آن با ساير عوامل ذاتي مختص به خود ايشان دانست.

اكنون كه سوابق كاري، تحصيلي و خدمات ارزنده ايشان را در طول سال‏هاي گذشته در ادامه مي‏خوانيد، بي‏شك در مي‏يابيد كه اين سوابق مربوط به شخصي با استعداد و بي نظيري بوده است كه مراتب عاليه تحصيلي و كاري را بي وقفه طي نمودند و با بكارگيري توأم آنها تجربيات ارزنده‏اي را كسب كرده ‏اند.

البته بايد بعد از اين بيشتر تأمل كنيم كه حضور ايشان در شركت توسعه نیشکر در كنار ساير مردان با تجربه، فرصتي مغتنم براي جوانان استان است كه با بهره‏ گيري از دانش و تجربيات، دانسته‏ هاي خود را صيقلي داده و از آن در جهت ارتقاء بازده كاري در جهت ترقی شرکت توسعه نیشکر ميهن اسلامي بكار گيرند.

اضافه بر اينكه مردان شرکت توسعه نیشکر هر كدام به تنهايي داراي جايگاهي مستقل و عظيم در كشور هستند و اين تركيب در كنار يكديگر، فرصتي تاريخي و بي‏نظير است.

دکتر محمود شمیلی در اول مردادماه سال 1350 در هفت تپه متولد شد. پس از اخذ مدرك ديپلم با رتبه اول از دبیرستان هفت تپه، در كنكور سراسري شرکت و با رتبه اول در دانشگاه دولتی شهید چمران اهواز مشغول به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی، مقطع لیسانس شدند.

وی همزمان با کار در نیشکر مشغول به تحصیل و بعد از دريافت مدرك ليسانس در سال 1373، موفق به ادامه تحصيل در مقطع فوق ليسانس آن رشته، با رتبه برتر در دانشگاه دولتی شیراز شدند. وی با رتبه اول در مقطع دکتری تخصصی فیزیولوژی گیاهی در دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه تحصیل نمودند و با انجام تحقیقات تخصصی مختلف در زمینه نیشکر در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و دانشگاه شهید چمران اهواز، در سال 1390 مدرک دکتری تخصصی خود را از آن دانشگاه، اخذ نمودند.

شمیلی دارای تحقیقات تخصصی مختلفی در تمام زمینه‏های کشاورزی و به‏ویژه نیشکر و محیط زیست است و نقش مؤثر و چشمگیری در ترقی شرکت داشتند.

دکتر شمیلی تنها کسی است که در تمام مجموعه ‏های نیشکری استان کار کرده و مدرس دروس تخصصی نیشکر است. همچنین با مسایل مختلف زیست محیطی نیشکر آشنایی کاملی داشته و سعی در تبدیل آنها به فرصت‏هایی سودآور برای استان دارد.

مقالات علمی مختلفی در مجلات داخلی و خارجی منتشر نمودند و در سمینارهای مختلف داخلی و خارجی شرکت نموده و همواره کلام علمی نافذی دارند و در محافل مختلف علمی و تخصصی کشاورزی ایران، نام دکتر محمود شمیلی به چشم می‏خورد و طرح‏ها و پروژه‏های مختلفی را مدیریت نمودند.

دکتر شمیلی اکنون فصلي ديگر از زندگي با كوله باري از علم و تجربه به عنوان سرپرست شرکت توسعه نیشکر رقم زد. اميد است در سايه همراهي مردان با تجربه صنعت نیشکر ايران، مجموعه شرکت توسعه نیشکر موفق‏تر از هر روز مايه افتخار و بالندگي ميهن اسلامي ما ايران باشد.