کد خبر: ۹۰۳۱۴
تاریخ انتشار:۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
جفا به دین الهی روا نیست!
محمدسعید بهوندی

بارها و بارها شاید شنیده و خوانده باشید که؛ تعدادی از افراد که معمولاً خود را دلسوز و حامی دین الهی قلمداد نموده و می نمایند، برخورد قاطع، سریع و بدون گذشت با هر نوع فساد اعم از اداری و مالی و... و یا هر نوع انحراف از معیارهای قانونی را در کشور برنتابیده و آنرا باعث بدنام کردن دین و کشور دانسته و لذا خواهان برخوردهای آرام و پنهانی با مظاهر و مسببان آن می شوند.

عمل و سخن اینچنین اشخاصی که متاسفانه بعضاً خود از تصمیم گیرندگان، مدیران و کارگزاران کشور هستند، عملاً ناشی از این برداشت زشت، تلخ و غیر واقعی است که "ستون های دین الهی آنقدر سست و ضعیف اند که با کمترین فشاری فروافتاده و ساختمان عظیم آن به خرابه ای تبدیل می گردد.

این سخن و استدلال ناصواب و جفاگونه بیشتر متعلق به آنانی است که متاسفانه شان و آبروی خود و اشخاص مانند خود را مساوی با دین الهی میدانند و شوربختانه بر اثر جهالت عده ای که نسبت به استحکام و شکوه دین الهی کمترین معرفت را دارند، معمولاً مورد استقبال قرار گرفته و می گیرد.

حال آنکه اگر چنین استدلال و دلسوزی ای در حق دین الهی برخوردار از کوچکترین واقعیتی بود، پیش از آن نیز نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه ی معصومین علیهم السلام به چنین شیوه و سنتی عمل نمی نمودند.

در حالیکه نه تنها نگاهشان به وضعیت دین الهی نعوذباالله تا به این اندازه سست انگارانه، بدبینانه و حقیرانه نبوده است، بلکه با آن قاطعیتی که در برخورد با مفسدین و متجاوزان به بیت المال و... از خود به کرّات نشان داده و در سریعترین و قاطع ترین حالت ممکن عمل می نمودند، عظمت، قدرت و حقانیت دین الهی را بیشتر و بهتر نمایان می ساختند.

و در این خصوص نمونه های فراوانی را از این سیره ی نبویّه و امامیه میتوان مثال آورد؛ از جمله برخورد امام علی علیه السلام در هنگام خلافت با "عثمان بن حنیف" فرماندار او در بصره، برخورد آن امام هُمام با "رفاعه بن شداد" قاضی اهوازی، نوع واکنش عبرت آموز ایشان با برادرش "عقیل" و موارد متعدد و متنوع دیگری که در مقابل تخلف ها و مفاسد زمانه ی ما حکم مورچه و فیل را دارند، همه نشان از این واقعیت افتخار آمیز دارد که بحمدالله دین الهی، نه ضعیف و نحیف است و نه خطری کیان آنرا تهدید می نماید.

بلکه آنچه و آنکه ممکن است دارای ضعف، ناتوانی و نابسامانی باشد، همانا ایمان و باورهای معدود کسانی است که منافع مادی و معنوی خویش را در پنهان نمودن هر چه بیشتر و گسترده تر ضعف ها و نقائصی می دانند که اتفاقاً خود آفرینندگان آثار و عواقب آن بوده و عده ای دیگر از روی جهالت و یا عناد تاریخی ناجوانمردانه آنرا به پای دین الهی نوشته و می نویسند.

     بی شک هر جا سخن از دین الهی است، بدون هیچ رادع و مانعی باید مردم چهره ای زیبا و مهربان برای پاکان و شایستگان و چهره ای قاطع و نابودکننده در برخورد با ناپاکان و مفسدان، با شفافیت کامل مشاهده نمایند.

قاطعیت و عدم گذشت در مورد عملکرد نادرست و منفور کسانی که نسبت به احکام الهی فاقد پایبندی بوده و دائماً جان و مال و نوامیس مردم را مورد تعرض قرار داده و منابع محدود مملکت را به یغما می برند، عین قدرت و هیبت بوده و باعث شوکت و عزت دین الهی است.

مردم همواره بی صبرانه و مشتاق، منتظر برخورد قهرآمیز و مستمر آنانی هستند که در جایگاه اجرای احکام الهی قرار دارند و بسیار دوست دارند، دائماً طعم شیرین به زانو درآمدن مفسدان و گردنکشانی که در بلعیدن بیت المال، آنقدر قوی، جری و صاحب موقعیت شده اند که برای دست یازیدن به خواسته های خویش احساس امنیت می نمایند، را بچشند.

در پایان :

 آیا مردم ما در کشورشان، روزی را به چشم خود خواهند دید که احکام الهی در برخورد با اختلاس کنندگان و متجاوزان به بیت المال و... آنقدر برق آسا، شدید، بُرّنده و بی گذشت باشد که اجازه ی کوچکترین تحرّک و یافتن گوشه ی امن و فرار را به آنان نداده و انجام دادن هر نوع فسادی در جامعه ی اسلامی ولو اندک، مانند نگه داشتن آهنی گداخته در کف دستان باشد؟!

 آیا مردم تشنه ی عدالت اجتماعی ما، در سایه قدرت و شوکت دین و دستگاه های مجری عدالت، روزی را تجربه خواهند کرد که جان، مال و ناموسشان از گزند هر نوع تعرض در امان بوده و به داشتن چنین دین و آیین و مجریانی افتخار نمایند؟!

و از آن مهمتر آیا بزودی روز و شبی را مشاهده خواهیم نمود، که نوجوانان و جوانان ما، دیگر در اثر بعضی کج اندیشی ها و تفسیر و تحلیل های بی پایه و اساس، ایمان و باورشان به حقانیت دین الهی نلرزیده و دچار شک و تردیدهای کمرشکن و فراری دهنده نشوند؟!

علیرغم اینکه تا همین حالا و همین جا، دچار خسارت های بزرگ و مهیبی شده ایم، ولی باز با ایمان، باور و اعتماد به یاری و عنایت پروردگار و برکات الهی خون های سرخی که صادقانه و مخلصانه در راه سربلندی ایران اسلامی ریخته شد و همّت و خواست الهی مردم سرزمینم، امیدوار به چشیدنِ حلاوتِ وضعیتی بهتر و زیباتر و شکوهمندتر از اکنون خواهم بود.!

توکلنا علی الله الحکیم القدیر