کد خبر: ۹۰۳۱۶
تاریخ انتشار:۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
"الف_ میم " و دام ۵۷ درصد بهره ی بانکی ‼️
خداداد ابراهیمی/ روزنامه نگار

آن یکی گریخت و این یکی دستگیر شد و خانم (ر-الف) متهم دیگر پرونده به دلیل کسالت در دادگاه حضور نیافت و پرونده متهم ردیف سوم آقای (م- ر) به طور غیابی رسیدگی شد.چون پرده ازسیمای مابقی این جماعت پولخوار برافتد ، مردم از چهره نورانی و پیشانی پینه بسته شان بهره معنوی خواهند برد. جماعتی که سخن مشهور «برتولت برشت» را نصب العین قرار داده اند که؛"دزدی از بانک کار دزدهای تازه کار است دزدهای حرفه‌ای، بانک تأسیس می‌کنند."

وحالا ما شرم داریم که نام الف میم را در کنار ثامن الحجج بیاوریم. صاحب این حروف مقطعه کسی نیست جز جناب مستطاب سیدابوالفضل میرعلی اهل سبزوار که مع الاسف ازبستگان سببی یکی از ائمه جمعه شهرستانی ست و مدیریت موسسه ثامن الحجج، ریاست مجتمع کشت و صنعت دامپروری محبان امام رضا(ع) و ریاست هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری "غدیر کوثر" را هم در کارنامه مدیریت رانت خواری خود دارد.

وی حدود 15 سال پیش موسسه ثامن الحجج را با سرمایه اولیه ۶۳ میلیون ریال به ثبت رساند و رفته رفته با جلب اعتماد مردم توانست بالغ بر یک میلیون نفر باسرمایه بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان را به سرمایه گذاری نزد این موسسه سوق دهد.

سیستم معیوب شبه بانک میرعلی در ازای سپرده های مردم نرخ‌های سود 46  تا ۵۷ درصد را به حساب مشتریانش واریز می کرد واین از شگفتی ها ونگرانی های پرداخت مشکوک سودهای موسسات بانکی بود.

وقتی پرونده فساد این موسسه علنی شد حدود ۴ هزار میلیارد تومان کسری داشت و دولت ناگزیر شد از جیب مردم بدهی این موسسه را به سپرده گذاران  بپردازد. این اقدام غیرکارشناسی و نامتعارف دولت شاید یکی از عوامل تأثیرگذار در ایجاد بحران اقتصادی و نوسانات ارزی اخیر بود.

میرعلی برای نیل به مقاصدمالی  ازعنوان مقدسات برای موسسات خود بهره می گرفت و به کمک مؤسسه ثامن الائمه بانفوذ در دستگاه های مختلف و استفاده از حمایت برخی شخصیت های کشوری واستانی به توسعه موسسه خود ادامه می داد.

این اولین بار نیست که ابوالفضل میرعلی بازداشت می شود، وی قبلا هم به اتهام انحراف مالی و شکایت های مردمی بازداشت شده بود اما عقبه ی سیاسی و حامیان پشت پرده وی ، وفادارانه از او محافظت می کردند و او را از بلا و گرفتاری حبس نجات می دادند تا پس  از این همه رانتخواری و مفسده مالی و غارت سپرده های مردم ، نفس ها در سینه حبس شود که به راستی این دُردانه ی  روزگار که مردم را به خاک سیاه نشانده کیست و چرا با وجود اختلاس های مکرر و پولخواری و ایجاد اخلال در سیستم اقتصادی و بانکی کشور همچنان دراَمنِ عیش به سر می برده است ⁉️