کد خبر: ۹۰۳۲۱
تاریخ انتشار:۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
پس از گذشت 15 اتفاق افتاد;
بازگشت زمین 400میلیارد تومانی کیانپارس به فهرست اموال عمومی
پس از آنکه اخیرا زمین پرحاشیه ابتدای جاده ساحلی کیانپارس، موسوم به "زمین 9 هکتاری" با ارزش تقریبی بیش از 400میلیارد تومانی در ایام تعطیل دیوارکشی شد و مورد اعتراض افکار عمومی قرار گرفت ، حساسیت نهادهای امنیتی استان به پرونده زمین مذکور تقویت شده و سرانجام با خبر شدیم فعلا از هرگونه توافق احتمالی که ممکن بود منافع شهروندان تضییع گردد جلوگیری به عمل آمده است. 

قطعه زمین مذکور که مهمترین مسئله طرح شده در پرونده موسوم به خوزستان است گران قیمت ترین زمین شهر اهواز است که از بدو واگذاری آن حاشیه های زیادی را ایجاد کرد.

خوشبختانه هم اکنون قرار شده است که آرم شهرداری اهواز در سرتاسر این دیوار و درب ورودی آن نصب گردد تا هم تعلق آن به اموال عمومی گوشزد گردد و هم از ایجاد نمائات مالکانه وتصرفات احتمالی آتی توسط اشخاص جلوگیری گردد.

زمین 9 هکتاری جاده ساحلی کیانپارس از 15سال پیش توسط یکی از سازمان های شهرداری اهواز در فرآیندی پر ابهام به اشخاص واگذار شده بود که با ورود قوه قضاییه و نهاد امنیتی، مرتبطین این واگذاری در چهارچوب پرونده ای بنام پرونده ویژه خوزستان بازداشت شدند. 

پس از گذشت سالها این پرونده با فراز و فرود های بسیاری روبرو گشت و در حال حاضر بیم آن می رفت به دلیل گذشت زمان منافع شهر و شهروندان از بین رفته و شهرداری اهواز نیز در برابر فشار و رایزنی برخی افراد ذینفع نتوانند به خوبی احقاق حق نمایند.

 متاسفانه زمزمه هایی نیز مبنی بر توافق شفاهی برخی افراد ذی نفوذ در شهرداری و برخی اعضای شورای شهر در جریان دیوار کشی این زمین به گوش رسیده بود که با ورود به موقع نهادهای امنیتی، اینک شهروندان می توانند به صیانت از منافع عمومی امیدوارتر گردند.

شایان ذکر است قطعات دیگری از اراضی عمومی گرانقیمت در اهواز وجود دارد که همچنان حفظ وصیانت آنها جزو نگرانی های مردم شریف اهوازی است، تا مورد تطاول، حیف ومیل و تصاحب توسط افراد بلا سمت قرار نگیرند.

/شرق