کد خبر: ۹۰۹۲۵
تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان:
بانک مهر اقتصاد پیش قدم در انجام مسئولیت های اجتماعی و مسائل زیست محیطی است
حاتم وند: بانک مهر اقتصاد در راستای مسئولیت های اجتماعی و مسائل زیست محیطی، عملیات اجرای طرح نهال کاری را انجام داده است که امروز پس از حدود 6 ماه شاهد رویش این نهال ها هستیم.
به گزارش شوشان امسال بانک مهر اقتصاد مراسم تقدیر از خبرنگاران را در عرصه نهال کاری در اراضی فوق بحرانی خوزستان برگزار کرد.

مسعود حاتم وند رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان در این مراسم اظهار داشت: کاشت نهال و درخت در کانون های فوق بحرانی استان خوزستان جلوه ای دیگر از خدمت بانک مهر اقتصاد به مردم خوزستان است.

حاتم وند افزود: مجموعه اداره امور شعب استان خوزستان با برنامه ریزی بلند مدت قصد دارد به منظور ارائه خدمات و تکمیل هدیه معنوی خود به مردم خون گرم خوزستان در موضوع نهال کاری و جنگل کاری 180 هکتاری کانون فوق بحرانی ریزگردها را با همکاری تمامی پرسنل خود و سرکشی های روزانه از محل های کشت نهال تا حصول نتیجه ادامه و برگ زرینی بر افتخارات خود در همراهی و همدلی با مردم عزیز خوزستان بیافزاید.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان ادامه داد: این بانک با اختصاص هزینه های مربوط به سررسید در کل کشور و متمرکز کردن این هزینه ها در استان خوزستان در نظر دارد 180 هکتار از اراضی بایر و کانون بحرانی ریزگردها در استان خوزستان را نهال کاری کند.

این مقام مسئول یادآور شد: سالانه میلیاردها تومان برای چاپ تقویم و سررسید پایان سال هزینه می شود که می توان این بودجه را در جاهای مهم تر نظیر اقدام برای کنترل کانون های ریزگرد صرف کرد.

حاتم وند هزنیه طرح نهال کاری ۱۸۰هکتار از اراضی فوق بحرانی خوزستان را بالغ بر 1میلیارد تومان برآورد کرد که از این طرح نیز برای 20 نفر از اهالی روستا اشتغال ایجاد شد.

همچنین سالانه اقدامات بسیار ارزشمندی توسط شبکه بانکی در زمینه مسئولیت های اجتماعی صورت می گیرد، مدرسه سازی، آزادی زندانیان، ساخت واحد های مسکونی برای افراد کم بضاعت و کمک رسانی به هموطنانی که گرفتار بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله شده اند نشانگر نقش مثبت و ارزنده بانک ها در ایفای مسئولیت های اجتماعی آنها می باشد.

حاتم وند به عملیات اجرایی کاشت نهال در کانون های فوق بحرانی اشاره کرد و گفت: سال گذشته کاشت حدود 30 هزار 600 اصله نهال کهور در بهمن ماه 96 آغاز و در اسفند ماه به پایان رسید.

همچنین بانک مهر اقتصاد در راستای مسئولیت های اجتماعی و مسائل زیست محیطی در جهت رفاه مردم، عملیات اجرای طرح نهال کاری را انجام داده است که امروز پس از حدود 6 ماه شاهد رویش این نهال ها در کانون فوق بحرانی ریزگردها هستیم.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان تصریح کرد:  امیدواریم با پایان فصل گرما شاهد افزایش روند رشد نهال ها خواهیم بود. ما به صورت مستقیم به امر نگهداری و آبیاری از نهال ها نظارت داریم و روزانه یک نفر ازنیروهای ما در عرصه نهال کاری حاضر است. 

حاتم وند با اشاره به مشکل کم آبی جهت آبیاری نهال ها در کانون ریزگردها گفت: خوشبختانه همکاری های خوبی از سوی سپاه پاسداران و اداره حفاظت محیط زیست نیز در این باره انجام شده است و آب لازم از طریق کانال آب پتروشیمی تامین می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: خوزستان به گردن تمام مردم ایران حق دارد و و همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز گفته اند مشکل ریزگردها با حرف حل نمی شود و باید عمل کرد.
 
حاتم وند اشاره کرد: از دیگر اقدامات اجتماعی بانک مهر اقتصاد در خورستان می توان  به آزادی چند تن از زندانیان مالی اشاره کرد که بخشی از آن به بوسیله بانک تامین و بخش بیشتر آن نیز به همت کارکنان خیر بانک مهر اقتصاد در خوزستان اهدا شده است.