کد خبر: ۹۰۹۷۵
تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
مراسم تقدیر و تجلیل از خبرنگاران خرمشهری به میزبانی آموزش و پرورش خرمشهر برگزار شد.
این مراسم با حضور اصحاب رسانه، مدیریت آموزش و پرورش خرمشهر( علی فر) ، معاونین اداره(احمدزاده،سیاحی،چلداوی)و مسئول روابط عمومی(جلیلیان) برگزار شد و علی فر در قالب گزارشی از عملکرد نه ماهه ی حضور خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
شوشان خرمشهر:این مراسم با حضور اصحاب رسانه، مدیریت آموزش و پرورش خرمشهر( علی فر) ، معاونین اداره(احمدزاده،سیاحی،چلداوی)و مسئول روابط عمومی(جلیلیان) برگزار شد و علی فر در قالب گزارشی از عملکرد نه ماهه ی حضور خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 مدیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران و تبریک مناسبت روز خبرنگار گفت همانگونه که در روز خبرنگار و سایر مناسبتها،ارگانهای مختلف خود را ملزم به برگزاری مراسم تقدیر میدانند،شایسته است در هفته ی بزرگداشت مقام معلم نیز سایر دستگاه ها اقدام به برگزاری آیین تجلیل از منزلت معلم بنمایند.

در ادامه علی فر موارد زیر را مطرح کرد:
-هیچ توسعه ای اعم از توسعه ی سیاسی،اقتصادی و فرهنگی بدون توسعه ی آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و توسعه ی آموزش و پرورش در گرو توسعه ی نیروی انسانی است و بر همین اساس اغلب  انتصابات با رویکرد جوان گرایی صورت گرفته است.
-اگر بخواهیم آموزش و پرورش را ارتقاء دهیم باید از حاشیه دور باشیم و معیار انتخاب برای ارزیابی و ارتقاء نیروها کار (انجام امور و وظایف محوله) و تعهد است و از آنجاییکه با آموزش میتوان به تخصص رسید و تعهد قابل آموزش نیست و جنبه ی درونی دارد،تعهد را ارجح بر تخصص میدانم.
-شفافیت یکی دیگر از مواردی است که مد نظر بنده است و به همین دلیل  برای اولین بار در آموزش و پرورش خرمشهر شورای مالی را فعال کردیم و هر گونه پرداخت و دریافتهای مالی با حضور اعضای شورای مالی تصویب،تایید و اجرایی میشود.
-تا امروز دو میلیارد تومان از منطقه ازاد وصول و هزینه شدند و در این خصوص هیچگونه شبهه ای تا کنون به وجود نیامده است و همه ی اسناد و مدارک شفاف و موجود است.
- توجه به دانش آموزان و اولیا برای ما بسیار حائز اهمیت است.دانش آموزان و اولیا ولی نعمت ما هستند و اگر حضور آنها نباشد کار و فعالیت ما موضوعیتی نخواهد داشت.
در همین راستا در خصوص شهریه های پرداختی تذکرات لازم را داده ایم.
مدارس خاص از جمله نخبگان،نمونه دولتی و شاهد و غیر انتفاعی شهریه های خاص خود را دارند و شهریه ی مصوب برای مدارس هیات امنایی مبلغ ۲۰۰۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و مدارس دولتی به غیر از هزینه ی بیمه و کتاب،حق دریافت هیچ وجهی را ندارند و کمک به مدارس با اختیار خود اولیا و بدون هیچ اجباری می بایست صورت بگیرد و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.تا کنون پرونده ی دو مدیر که در این خصوص تخلف داشتند به هیات تخلفات ارسال شده و نتیجه ی آن عزل و توبیخ مدیر خواهد بود و وضعیت چهار مدیر در حال بررسی و در دست اقدام است و شش مدیر تذکر کتبی درج در پرونده گرفته اند.
-بازدید میدانی از مدارس که اول صبح و موقع تعطیلی مدارس صورت میگیرد و طی این بازدیدها وضعیت مدارس را برای امکانات مورد نیاز بررسی میکنم.
-تا به حال هزینه ی کتاب و بیمه ی ۱۸۰ دانش آموز بی بضاعت و هزینه فرم ۳۰۰ دانش آموز در یکی از روستاها پرداخت شده است.
-منطقه آزاد هزینه ی ۱۸۸کولر با برآورد قیمت هر کولر به مبلغ ۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان را پرداخت کرد.
که با رایزنی های انجام شده و حذف واسطه ها توانستیم قیمت هر کولر را به ۴ میلیون تومان کاهش دهیم و با مبلغ موجود تعداد ۲۷۵ کولر خریداری کنیم و در خرید ها با توجه به قرار داشتن در سال حمایت از کالای ایرانی،به ایرانی بودن کالاها توجه ویژه ای داشتیم.
-در بخش معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و بزهکاری با همکاری معاونت پرورشی برنامه های ویژه ای از جمله آموزش خانواده خواهیم داشت هر چند معتقدیم این برنامه ها بدون کمک و همراهی سایر دستگاه ها امکان پذیر نیست.
-بخشی از تجهیزات فراهم شده برای مدارس به آنها تحویل داده شده و مابقی تا پیش از شروع سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

این مراسم با پذیرایی و اهدای تقدیر نامه و هدایایی به خبرنگاران خاتمه یافت.