کد خبر: ۹۲۳۰۱
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
سخنی با فعالان فضای مجازی
آرامش کلید توسعه خوزستان
آیا با توجه به این شرایط باید انتظار داشته باشیم سرمایه گذاران و کارآفرینان، دیگر مناطق امن را رها کرده و در استان خوزستان سرمایه گذاری کنند؟ آیا نباید انتظار داشته باشیم بسیاری از نخبگان استان، شهر و دیار خود را ترک کرده و کوچ نمایند؟

شوشان - حسن نسیمی :

متاسفانه طی این چند روز اخیر شاهد سیل اخبار منفی در فضای مجازی استان بودیم. مطالب و اخباری تفرقه انگیز و سرشار کینه ورزی که از طریق کاربران دست به دست می چرخد و باز نشر می شود.

با مخابره و انتشار این اخبار در سطح ملی، مخاطبان غیر هم استانی با ذهنیتی که از گذشته نسبت به مصائب و مشکلات استان ازقبیل گرد و خاک، بی آبی و خشکسالی، بی برقی، آلودگی هوا توسط آتش سوزی هور العظیم، باران های اسیدی، حادثه ترور و هزار بحران و مشکل دیگر دارد چه قضاوتی راجع به وضعیت استان خوزستان و اهواز خواهد  داشت؟

آیا با توجه به این شرایط  باید انتظار داشته باشیم سرمایه گذاران و کارآفرینان، دیگر مناطق امن را رها کرده و در استان خوزستان سرمایه گذاری کنند؟

آیا نباید انتظار داشته باشیم بسیاری از نخبگان استان، شهر و دیار خود را ترک کرده و کوچ نمایند؟

آیا نباید انتظار داشت اغلب کارکنان دولت در استان درخواست انتقالی به مناطق بیش برخوردار داشته باشند؟

عزیزان صاحب رسانه رسانه، دوستان اهل خبر و فعالان فضای مجازی،  لازم است دست از جنجال های بیهوده ازقبیل مباحث قوم گرایی و دعواهای سیاسی که متاسفانه طی این روزها همچو آفت  دامنگیر نخبگان، سیاسیون و فعالان رسانه شده پرهیز و به ایجاد آرامش در فضای استان همت کنند  تا تصویری مثبت از استان به ایران و جهان مخابره کنیم.

یقین بدانید به آن ها که خارج از مرز استان از مصائب مردم خوزستان می خوانند یا می شنوند امید فرجی نیست.

کلید حل مشکلات خوزستان همین جاست در دستان تو و من...

کلید حل مشکلات صبر، امید وحدت و مطالبه گری است....

اینکه برخی دوستان با استفاده از ابزار رسانه در قالب جملات تهییج کننده حتی از حوادث طبیعی دستاویزی برای انتقام ها و جدل های قومی یا سیاسی استفاده کرده و  فضا را برای فشار آوردن به جناح رقیب آلوده کنند  خیانت است.

خداوند کریم، بی بدیل ترین نعمت های خود را ارزانی خوزستان عزیز نموده است.

بی شک هیچ کجای این کره خاکی همچین ظرفیت بکری برای رشد و توسعه ندارد.

 از موج های گرم خلیج فارس تا برف های مانده بر بلندی های زاگرس.

کوه ، رودخانه وحشی پرآب، جلگه و خاکی طلایی برای کشت و زرع،

بنادر و اسکله ها با صدها کیلومتر مرز آبی و دسترسی به آب های آزاد. همجواری با کشورهای همسایه و کیلومتر ها مرز زمینی.

زیر ساخت های حمل ونقل با وجود شبکه ریلی، جاده ای و هوایی،

. وجود منابع عظیم گازی و نفتی،

وجود صنایع بزرگ مادر مانند فولاد، پتروشیمی ها و سیمان.

هرکدام از این موهبت های الهی می تواند به تنهایی ضامن توسعه اقتصادی منطقه باشد اما به چه دلیل نتوانستیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم؟

 عزیزان قطعأ همه شما عزیزان هم این ادعای کارسناسان را شنیدید که تا دو یا سه دهه دیگر، خوزستان به دلیل شرایط طبیعی غیر قابل سکونت گشته و تهی از سکنه خواهد شد. گرچه باور و پذیرش این موضوع که روزی فرا برسد مجبور باشیم از شهر و دیار عزیز خود کوچ کنیم، غیر قابل تصور باشد. شهری که آزمون های سخت پشت سر گذاشته و همواره سربلند بیرون آمده.

دوستان صاحب قلم و فعالان رسانه، مردم شریف و صبور استان به اندازه کافی زهر ناملایمات را چشیده است. آن ها مطالب شما را به طور گسترده منتشر میکنند.

بیاییم دست به دست هم دهیم فارغ از جنگ و جدال های قومی و سیاسی، استان زرخیز و عزیزمان را برای یک تحول آماده سازیم.

این وظیفه من و تو است. این ما هستیم که فردا باید پاسخگوی تاریخ و فرزندانمان باشیم. با دست خود بذر نفرت نکاریم که حاصلی جز یاس و ناامیدی نخواهد داشت.

خوزستان تشنه آب نیست تشنه همدلی و محبت است.

عزت تان مستدام

اهواز - مهر 97