کد خبر: ۹۳۰۵۰
تاریخ انتشار:۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
امدادرسانی به 49 خانوار آسیب‌دیده از سیل در خوزستان
مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در 2 روز گذشته اکثر نقاط خوزستان شاهد بارش باران و جاری شدن سیل بودند که در مجموع به 49 خانوار در شهرهای اندیمشک، شادگان، دزفول و باغملک توسط نیروهای امدادی کمک‌رسانی صورت گرفت.
علی خدادادی اظهار کرد: در دو روز گذشته اکثر نقاط استان خوزستان شاهد بارش باران با شدت کم و زیاد بود و شهرهای اندیمشک، باغملک، دزفول، رامهرمز، شادگان، ایذه، اندیکا، آغاجاری، مسجدسلیمان و باغملک دچار آب‌گرفتگی و سیلاب شدند.

وی افزود: با توجه به جاری شدن سیلاب در مجموع به 49 خانوار در شهرهای اندیمشک، شادگان، دزفول و باغملک توسط نیروهای امدادی کمک‌رسانی صورت گرفت.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به سیلاب در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک، عنوان کرد: 5 خانوار متشکل از 25 نفر در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک امدادرسانی شدند و 5 دستگاه چادر، 15 تخته موکت، 25 تخته پتو، 5 دستگاه والور و 50 کیلو نایلون پوششی میان آن‌ها توزیع شد.

وی گفت: در شهرستان دزفول منطقه کوی مدرس و سالند دچار آب‌گرفتگی و سیلاب شد که 7 خانوار امدادرسانی شدند و اقلام 6 تخته پتو، 2 دستگاه والور، 15 کیلو نایلون پوششی، 15 قوطی کنسروجات، 6 کیلو حبوبات میان خانوارهای آسیب‌دیده توزیع شد.

خدادادی عنوان کرد: در منطقه تاراز اندیکا نیز بر اثر بارندگی شدید و طغیان رودخانه، جاده دسترسی به شیرین بهار زیرآب رفته بود که یک خانم باردار توسط عوامل امدادی از منطقه شیرین‌یهار به مرکز درمانی منتقل شد.

وی افزود: شهر آغاجاری در برخی مناطق دچار آب‌گرفتگی معابر و منازل در سطح شهر بود که با کمک نیروهای امدادی برطرف شد. همچنین در شادگان نیز برای 10 خانوار در منطقه مسیر جنوبی امدادرسانی صورت گرفت.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به سیلاب در مناطق امامزاده عبدالله، قلعه سروستان، دره زینتی و دشت میداوود در باغملک، بیان کرد: در باغملک 27 خانوار متشکل از 115 نفر از کمک‌های نیروهای امدادی برخوردار شدند که 3 دستگاه چادر، 20 تخته موکت، 50 تخته پتو، 10 دستگاه والور، 40 کیلو نایلون پوششی، 100 قوطی کنسرو، 20 شعله فانوس و 110 کیلو اقلام خوراکی در میان آن‌ها توزیع شد.

وی گفت: در مسجدسلیمان 9 کوهنورد در سیلاب منطقه نصیرآباد گرفتار شدند که توسط 2 تیم امداد و نجات و تجهیزات امدادی طی عملیاتی از ساعت 15 تا 17 امروز نجات پیدا کردند.

 بیشتر شهرهای خوزستان در روزهای گذشته شاهد بارش باران بودند که منطقه تفریحی تاراز و حسینیه اندیمشک شاهد بیشترین بارش باران بودند به گفته مدیرکل سازمان هواشناسی سامانه بارشی طی امروز از استان خارج خواهد شد.

فارس/