کد خبر: ۹۳۶۱۱
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
مقتدایی:
اگر مورخ صادق نباشد تاریخ آغشته به دروغ می‌شود
اگر مورخ صادق نباشد تاریخ آغشته به حب و بغض می‌شود و نتیجه نهایی آن ناباوری و نفرت نسل‌های آینده از تاریخ است.
عبدالحسن مقتدایی در آئین بزرگداشت سید محمد علوی تبار (کیاوش) که شامگاه سه‌شنبه 13 آذرماه در سالن سینمای نفت آبادان برگزار شد در سخنان کوتاهی گفت:  اگر مورخ صادق نباشد تاریخ آغشته به دروغ و حب و بغض می‌شود و نتیجه نهایی آن ناباوری و نفرت نسل‌های آینده از تاریخ است.

استاندار پیشین خوزستان و هرمزگان همگان را به نوشتن خاطرات خود از حوادث انقلاب، دفاع مقدس و تجربیات زندگی‌هایشان دعوت کرد و افزود: پس از 42 سال خدمت در وزارت نفت برای بازنشسته شدن تمامی اموالی که در زمان مسئولیت در اختیار داشتم را به اداره بازگرداندم و در پایان نیز از من خواسته شد کارت شناسایی‌ام را به عنوان آخرین چیزی که به اداره تعلق داشت تحویل دهم تا حکم بازنشستگی‌ام صادر شود.

وی ادامه داد: اما هرگز این خواسته را نداشتند که درازای این 42 سال خدمت  42 صفحه از تجربیات خودت را نوشته و برای نسل جوانی که در آینده قرار است مدیریت کشور را در دست داشته باشد، باقی بگذارم. اگر شما خاطرات خود را ننویسید دیگران می‌آیند و هرچه خواستند می‌نویسند! 

گفتنی است مراسم بزرگداشت سید محمد علوی تبار (کیاوش) یکی از معلمین و مبارزان مسلمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، نماینده مردم اهواز در دوره اول و نماینده مردم آبادان در دور دوم  مجلس شورای اسلامی ، نماینده منتخب مردم در خبرگان قانون اساسی و یکی از جانبازان فاجعه هفتم تیرماه 1360 با حضور جمعی زیادی از مردم شهرستان آبادان برگزار گردید.