کد خبر: ۹۳۷۵۳
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان:
سرقت 3 هزار تابلوی علائم راهنمایی از جاده‌های خوزستان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از سرقت 3 هزار تابلوی علائم راهنمایی از جاده‌های خوزستان خبر داد.
غلامعباس بهرامی نیا درباره معضل سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در خوزستان اظهار کرد: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، پیگیری این مسائل از طریق مقامات قضائی است و بارها این مسئله را به دادستان مرکز خوزستان و رئیس کل دادگستری استان، اطلاع داده‌ایم.

وی افزود: سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در همه کشور جزو معضلات جاده‌ای است و این مسئله به گرانی آهن‌آلات و فقر مالی مردم رابطه مستقیم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: تنها کار سلبی که ما در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توان اجرای آن را داریم این است که موضوع را به مقامات قضائی و انتظامی اطلاع دهیم و این دستگاه‌ها هم کارهایی انجام داده‌اند اما تاکنون راه‌حلی برای پایان دادن به این مشکل پیدا نشده است.

وی عنوان کرد: عدد و رقم میزان خسارت وارد شده را ندارم اما در سال 96 از تعداد 29 هزار تابلو و علائم هشداردهنده، حدود 3 هزار و 500 تابلو به سرقت رفته است.

راه‌حلی برای پایان دادن به سرقت تابلوها وجود ندارد

وی ادامه داد: این مسئله در همه راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی جاده‌های شهری و روستایی وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم در کدام نقطه بیشتر مشاهده شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه برای نصب علائم هشداردهنده چیزی برای جایگزینی آهن‌آلات نداریم، بیان کرد: آهن بیشترین دوام و مقاومت را در برابر شرایط آب و هوایی دارد اما به دنبال این هستیم که به‌جای نصب عمودی تابلوهای مسیر نما از تابلوهای افقی استفاده کنیم و به این سمت حرکت کردیم. البته برخی از تابلوهای راهنمایی رانندگی باید از جنس آهن باشند و به‌صورت عمودی نصب شوند تا در کاهش حوادث جاده‌‎ای و راهنمایی رانندگان مؤثر باشند.