کد خبر: ۹۹۹۱۴
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند تسهیل می‌شود
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ورود گردشگران خارجی به خصوص گردشگران کشور عراق به آبادان و خرمشهر با رفع موانع موجود آسان‌تر می‌شود.
قدرت الله طمیمیان روز یکشنبه در نشست مشترک با رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره در سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات موجود در آبادان و خرمشهر برای حضورگردشگران خارجی به ویژه اتباع عراق از اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی با اشاره به ظرفیت ارز آوری گردشگران عراقی در زمان تحریم افزود: گردشگری سلامت، زیارت و بازارهای آبادان و خرمشهر جذابیت ویژه‌ای برای شهروندان عراقی بخصوص استان بصره دارند و  برطرف کردن موانع فعلی می‌تواند نقش ویژه‌ای در راستای ورود هرچه بیشتر گردشگر به این منطقه باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند به استقرار بانک یا صرافی در مرزشلمچه در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان داشت:با این اقدام مشکل مبادله ارزی فعالان حوزه گردشگری و صرافان در این مرز بین المللی که معضلی در مسیر ورود گردشگران می باشد برطرف خواهد شد.

طمیمیان تصریح کرد: باید برای هرکدام از چالش‌های مطرح شده در این نشست یک راه کار عملیاتی در نظر گرفت و برای ساماندهی و حل و فصل مشکلات گردشگران عراقی، به سهم خود یک نماینده از سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه مستقر می شود.

رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره نیز در این نشست عراق را بهترین بازار هدف در مقوله گردشگری بخصوص گردشگری سلامت و زیارتی دانست و گفت: ما دارای فرصت‌های بسیار ممتازی نظیر امکانات درمانی، نزدیکی و قرابت فرهنگی با ملت عراق هستیم که می‌توانیم در این خصوص تبلیغات وسیعی انجام دهیم.

مهرزاد زارعی افزود: همچنین برطرف کردن فقرزیرساختی، تبلیغات به زبان عربی و ارائه بسته‌های گردشگری از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه سازمان منطقه آزاد اروند قرار گیرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.