اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
فرماندار اهواز گفت: صلاحیت ۱۳۴ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه معادل ۴۸ درصد تایید نشده است.
شوشان: جمال عالمی نیسی بیان کرد: ۲۸۰ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، باوی ، کارون و حمیدیه داوطلب نمایندگی شدند که ۲۹ نفر از آنها در هیات اجرایی و ۱۹۳ نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۶ نفر از داوطلبان نیز انصراف دادند افزود: با احتساب تایید صلاحیت ۳۷ نفر در این مرحله از سوی شورای نگهبان، تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده به ۱۱۰ نفر رسید.

به گفته وی سه نفر از نامزدهای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه اهواز ، کارون، باوی و حمیدیه زن و بقیه مرد هستند.

رییس ستاد انتخابات اهواز بیان کرد: فهرست نهایی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۲ بهمن پس از اعلام آخرین نظر شورای نگهبان به اطلاع عموم می‌رسد.

وی اضافه کرد: داوطلبان ردصلاحیت شده که بر اساس قانون انتخابات دارای شرایط اعتراض و شکایت به شورای نگهبان هستند می توانند از ۱۲ تا ۱۴ بهمن به مدت سه روز به دفاتر شورای نگهبان در مرکز خوزستان و یا در تهران، مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند، که ۶۶۳ نفر در هیات های اجرایی انتخابات تایید شدند، ۳۳ نفر از آنها انصراف داده و در نهایت ۳۸۸ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که معادل ۴۷ درصد از داوطلبان مجلس یازدهم در خوزستان است.

۲ نفر از نمایندگان حوزه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت و شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است. 

دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد. استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام با سه کرسی در مجلس شورای اسلامی بیشترین تعداد نمایندگان را در خوزستان دارند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار