اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
هجرت ، خدمت و موانع بی شمار
شوشان - ابراهیم زنگنه / کارشناس توسعه روستایی و فعال اجتماعی :

پیشگفتار :
تنی چند از دوستان از سر لطف و محبت ، مرتب تشویق به نوشتنم می کنند که حداقل هفته ای یک مطلب هرچند کوتاه با هر موضوعی بنویسم اما با بضاعت اندکم ، خیلی حال و هوای نوشتن ندارم و واقعیت اینکه اصلاً دوست ندارم ، بنویسم.
زیرا برای نگارش و نوشتن ، حداقل می باید یک اصل مهم رعایت گردد و آن اینکه اگر حق مطلب را ادا نکنی و انصاف در نوشتار آشکار نباشد ، اوج بلاهت است که وارد مقوله نوشتن بشوی...

و اما آنچه که باعث شده پس از ماهها ، دوباره مجبور به نوشتن شوم ، اینکه نزدیک به سه سال شاهد پایمردی و تلاش های شبانه روزی اعجوبه مردی هستم که به دورترین نقاط محروم دوشهرستان خوزستان یعنی ( رامهرمز و رامشیر ) سفر کرده و سودای خدمت به مردم دارد ، مردمی که مستحق خدمات اولیه زندگی هستند و از آنها دریغ شده است.‌‌..

مقدمه :
وقتی عاشقانه دلت برای مردم می تپد ، هر رنج و مشقتی را بجان میخری تا بتوانی با همه ی وجود ، خدمتی به خلق خدا کنی!

وقتی عبادت خدا را در خدمت به مردم باور داشته باشی ، ناملایمات روزگار هرچقدر هم بیشتر باشند ، تحمل کنی و در چرخ و فلک مشکلات خم به ابرو نیاوری!

وقتی برای خدمت به نقاط محروم ، خستگی برایت بی معنا می شود ، چقدر بهتر می شود زیبائی های زندگی سخت را معنی و ترجمه کرد تا مفهوم جدیدی از بخش عظیمی از مردم دردمند جامعه را به نمایش گذاشت و به تصویر کشید..‌.

هدایت اله شاهینی عاشق خدمت به مردم مستضعف ، مخصوصاً در نقاط محروم و کمتر برخوردار از امکانات اولیه زندگی است. 
اینکه هدایت اله شاهینی مواهب ، راحتی و آسایش نسبی در تهران و مرکز کشور را نادیده گرفته و همانند ابوذر غفاری با کمترین امکانات و اندک یارانی راسخ و صادق توانسته با همنشینی با فقرای جامعه و گوش جان به درددلها و دردمندی های آنها سپرده تا در غم و اندوه و شادی آنها خود را شریک دانسته و نهایت اینکه محبوب دلهای طیف وسیعی از مردم و اهالی مناطق زیادی از دوشهرستان رامهرمز و رامشیر گردد ، نیازمند بررسی های عالمانه و مطالعه دقیق است.

در این خصوص مطالب فراوان است که در این مجال کوتاه ، امکان نوشتن همه‌ی آنها نیست. اما بناچار برای تنویر افکار و اندیشه های مختلف ، مختصر شرحی از آنچه که در این رابطه می‌باید برشته نگارش در آید ، نوشته شده و تقدیم محضر علاقمندان و دوستداران عزیز می شود:

هدایت اله شاهینی از نسل جوانان آگاه، فرهیخته و پرشور دیروز ایران زمین است که از همان ابتدای دوران نوجوانی و جوانی علاقه سیری ناپذیر به مطالعه ، تحقیق و پژوهش های مختلف بخصوص در زمینه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی داشته است. بجرأت می توانم اذعان نمایم یکی از وجوه شاخص ایشان وجه علمی و عالم بودنشان است و در این زمینه فوق العاده توانمند و مبرز بوده که کمتر کسی امکان هماوردی باایشان را دارد.‌..

ویژگی های دیگر ایشان شجاعت ، تعصب و غیرت ، نیک خلقی و مهربانی ، تواضع و فروتنی ، همنشینی و دستگیری از مردم بی بضاعت و مستضعف و دفاع مداوم از حق و حقوق متقاضیان امر یاری و مساعدت ، اگر نگویم بی نظیر ، اما بطور قطع کم نظیر است و خوشبختانه این ویژگی ها و صفات احسنه هم اکنون نیز در وجود چنین شخصیت متفکری بعینه قابل توجه و مشاهده است.

دوستان عزیزی که مرا  می شناسند بخوبی واقفند که بنده از مبالغه گویی و غلو در مطالب و یادداشت ها در مورد اشخاص و موضوعات مرتبط بشدت پرهیز می کنم و در اظهار نظرها و بیان عقیده مستقل بوده و تاکنون نیز تحت تأثیر شخص یا جریان خاصی نبوده و نیستم اما هرجا و زمانی که احساس کرده و به باور رسیده ام که می باید حقی گفته شود یا احقاق حقوقی صورت پذیرد ، درنگ را جایز ندانسته و صدای حق طلبی و دفاع از مظلوم را همیشه سرلوحه زندگی خود داشته ام هرچند عواقب آن تلخ بوده یا مورد شماتت قرار گیرم.
حرف حق و ندای رسای انسان ها و اشخاصی که بهر دلیلی مورد اجحاف واقع شده و حق طبیعی آنها ضایع می‌شود که وجود چنین انسان هایی در عرصه های اجتماعی مفید و مغتنم باشد ، می باید با فریاد بلند و رسا گفته شود.
ویژگی های مثبت شخصیتی دکتر هدایت اله شاهینی بی شمار است و خیلی نیازی به بازگویی آنچنانی ندارد. در کنار اینها سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان در چهار دهه اخیر ، تجارب ارزشمند و گرانبها ایشان در عرصه علم و عمل و شناخت شخصیت های عالی نظام و بزرگان دین و اندیشه از ایشان ، گنجینه ای بس عظیم است.
هدایت اله شاهینی تربیت شده نسل دیروز در مکتب امام خمینی « ره » و بزرگانی نظیر شهیدان عالی مقامی علامه مطهری ، دکتر بهشتی ، مقام معظم رهبری و... است. بزرگترین و اصلی ترین دغدغه اش ، عزت و آبادانی ، پیشرفت و توسعه ایران اسلامی و خدمت صادقانه به مردم ، مخصوصاً تلاش و مجاهدت برای رفع محرومیت و زدودن بلیه ی منحوس فقر و فلاکت از چهره ی تکیده و نحیف مناطق محروم و روستاهای استان خویش است.
حضور دائمی و همیشگی ایشان در موارد متعدد و تلاش های او برای حل و فصل بسیاری از مشکلات و چالش های جدی دو منطقه جانکی و رامهرمز از چشم واقع بین جمعیت کثیری از مردم و منصفان اجتماعی پوشیده نیست.

بیش از یکسال مجاهدت برای جلوگیری از جنگ و خون ریزی فزاینده ی طایفه ای ، کمک شایان توجه به برقراری امنیت و ایجاد صلح و آرامش و امر مقدس ذات البین با استفاده از ویژگیهای منحصر بفرد و کاریزمای شخصیت شخص هدایت اله شاهینی بطور قطع افتخارآمیز و درخور تمجید و ستایش فراوان است. 

چرا شهرستان های منطقه رامهرمز ، رامشیر و جانکی خوزستان به لطایف الحیل از وجود فرزند برومندش در موقعیت جدید یعنی امر مهم نامزدی نمایندگی مجلس می باید محروم شود؟!
این چه خدمتی به مردم شریف رامهرمز و رامشیر است که انسانهای آزاده و مستقل و البته لایق و فرهیخته امکان انتخاب توسط مردم از آنها سلب شود؟!

کدام عقل سلیم می پذیرد تا چوب حراج بر سرمایه های انسانی و فرهنگی منطقه زده شده و صحنه را از وجود چنین سرمایه هایی خالی نمائیم؟!
آیا عواقب عدم استفاده از سرمایه های انسانی و چهره‌های برتر و برجسته قابل جبران خواهد بود؟!
و سؤالات بی شمار دیگر....
بنظر می‌رسد با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ، سعی و تلاش مضاعف می باید تا روز بروز امور مردم و اساس پیشرفت و توسعه عمرانی و آبادانی ملی و منطقه‌ای منطبق بر اصول علمی پذیرفته شده و مبتنی بر واقعیت های موجود و با استفاده از چهره ها و شخصیت های علمی صاحب نظر و مجرب انجام پذیرد.
در دنیای واقعی کنونی دوره تجربه های ناموفق و آزمون و خطاهای بی حاصل و بیهوده بیش زمانیست که بسر آمده است.
امروزه بااستفاده از خردجمعی و مشارکت همگانی در کارگروه های تخصصی ضمن بهره مندی از کارنامه و تجارب مفید گذشته ، امور عمرانی و جاری مردم با تدوین برنامه های سه گانه ( کوتاه ، میان و بلند مدت) ، مهندسی اقتصادی هزینه ها در مدت زمان قابل قبول و پیش بینی شده سامان می‌یابد.

در پایان بحث این نکته اساسی را یادآور می شوم که دکتر هدایت اله شاهینی دارای تجربه و کارنامه موفق دیروز ، متناسب با شرایط و مقتضیات زمان برای عمران و آبادانی دوشهرستان رامهرمز و رامشیر دارای برنامه های عملی و کاربردی می باشد و صرفاً باهدف خدمت به مردم شریف این دو شهرستان پا بعرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره جدید گذاشته است. 
تلاش نمائیم تا خدمات جدید برنامه ریزی شده دکتر هدایت اله شاهینی برای تغییر وضعیت موجود بسوی بهتر شدن اوضاع معیشتی مردم و نائل آمدن به وضع مطلوب فراهم گردد.

امید آنکه سه سال تلاش و کوشش مستمر ایشان برای شناخت و شناسایی مشکلات و مسائل شهرستان های رامهرمز و رامشیر با وجود انگیزه مضاعف برای تدوین راه حل های علمی برای مردم شریف رامهرمز و رامشیر که دل در گروی حضور انسانی فهیم و فرهیخته ای همچون دکتر شاهینی نهاده اند ، ثمربخش بوده و موجی از شور ، شعف و اشتیاق به زندگی را برای آنها به ارمغان آورد. 
« ان شاء الله »
در این رابطه مطالب دیگری تهیه شده و در زمان مقتضی باستحضار مردم محترم و شریف رامهرمز و رامشیر خواهد رسید...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار