اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
شوشان - جواد الهایی سحر :
مجمع جهانی داووس یک همایش فراملی و مهم اقصادی است که سالانه صدها نفر از مقام‌های کشورها و موسسات بزرگ اقتصادی جهان برای بحث و بررسی چالش‌های اقتصادی در آن گردهم می‌آیند. 

 مجمع جهانی داووس گزارشی در مورد خطر تغییرات آب‌وهوایی بر اقتصاد جهان منتشر کرده است. در این گزارش تأکید شده که علی‌رغم هشدار سیاستمداران و کارشناسان اقتصاد، عزم جهانی برای یافتن راه‌کاری موثر کاهش یافته است.

افزایش  افسردگی ،  ترس از  آینده وکاهش توانایی‌ها فردی و اجتماعی از جمله خطراتی هستند که در گزارش مجمع جهانی داووس به عنوان پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی به آنها اشاره شده است.

در  نظر  سنجی  مجمع جهانی اقتصاد که روز چهارشنبه ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) برای پانزدهمین بار انتشار یافت، در باره موضوع بزرگترین خطراتی که جهان را تهدید می‌کنند پرسیده شده است. به تشخیص شرکت‌کنندگان این نظرسنجی که تعداد آن به ۷۵۰ نفر می‌رسد در درازمدت محیط زیست "مهم‌ترین و بزرگترین تهدید جهانی" قلمداد شده است.

چيزي كه در مرحله اول خوزستان و سپس ايران ما از آن رنج مي برد
تخريب محيط زيست در خوزستان يك كار هميشگي، بدون سروصدا و بدون استرس ادامه دارد 
در سكوت استاندار محترم استان جنگل هاي استان امسال بيش از١٦٠ فقره آتش سوزي را شاهد بود در حالي كه در سال٩٧ فقط با ٦٧ فقره٥٠٪؜ آتش سوزي كشور متعلق به خوزستان بود 

تالاب هاي خوزستان نيز با پساب نيشكر و عدم دادن حقآبه آنها توسط سازمان آب در حال نابودي است 
مراتع و زمين هاي كشاورزي نيز دستخوش تخريب هاي گسترده شركت نفت وصنايع نيشكر است
هواي استان هم با فلرهاي نفتي و ريزگردها الوده ترينهاست 

تخريب گسترده محيط زيست خوزستان توسعه پايدار را معدوم و مشكلات گراني براي اقتصاد كشور به بار آورده به طوري كه كارشناسان خسارت تخريب محيط زيست در استان را معادل خسارت چندين جنگ مي دانند جنگي كه طرفش محيط زيست اين سرمايه نسل هاي آينده ايران و طرف مقابل مديراني كه با قدرت تمام در حال تخريب آن هستند 

در حقيقت تخريب محيط زيست جهان با خوزستان همسو شده ،اما مردمان  دنيا متوجه تخريب زيست بوم كره خاكي شده اما مسئولان ما در خوزستان هنوز متوجه تخريبها ويراني ها ،تالاب خشك كردن ها احداث خانه در رودخانه و تباهي زيست بوم مان نشده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار