اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام مقدمات واگذاری ۹ فرودگاه نفتی کشورطی یک دوره زمان‌بندی مشخص به این شرکت خبر داد.
شوشان: سیاوش امیرمکری در اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، گفت: طی چند سال گذشته وزارت نفت پیشنهادی مبنی بر انتقال فرودگاه‌های نفتی به این شرکت داشته که توافقات اولیه برای این موضوع حاصل شده است.

وی ادامه داد: قرار است طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص با انجام یک سری مقدمات بعد از آماده سازی‌های لازم، اداره این فرودگاه‌ها و سپس مالکیت آنها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این فرودگاه ها را در شهرهای ماهشهر، آغاجاری، خارک، لاوان، سیری، کنگان، بهرگان، عسلویه و گچساران عنوان کرد.

چینی‌ها در حال بررسی پیشنهاد ساخت فرودگاه جدید اهواز

امیرمکری همچنین به محدودیت و مسافت فرودگاه فعلی و نیز تقاضاهای افزایش عملیات پروازی در استان خوزستان، گفت: بر همین اساس ساخت یک فرودگاه جدید در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: مطالعات ایجاد و ساخت فرودگاه جدید از طریق مشاور پروژه انجام و نهایی شده است و طی برآوردی که صورت گرفته ساخت فرودگاه جدید اهواز به ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد.

امیرمکری اضافه کرد: زمین مورد نیاز این پروژه مشخص شده و در حال حاضر تامین منابع آن را پیگیری می‌کنیم تا با بهره برداری از این پروژه، فرودگاه جدید اهواز به یکی از هاب‌های هوایی کشور تبدیل شود.

نصب سردر جدید فرودگاه اهواز به نام شهید قاسم سلیمانی تا قبل از پایان سال

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه فرودگاه اهواز با دستور وزیر راه و شهرسازی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، گفت: سردر جدید فرودگاه بین المللی اهواز به نام این سردار رشید اسلام پیش از پایان امسال رونمایی و نصب خواهد شد.

به گفته وی،  طراحی سردر فرودگاه بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی در مراحل پایانی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، ۱۵ دی به دستور وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه اهواز به نام سردار سلیمانی نامگذاری شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار