اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
رییس ستاد انتخابات خوزستان تعداد شعب اخذ رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را سه هزار و ۱۴۰ صندوق اعلام کرد و گفت: برای این دوره چهار میلیون تعرفه انتخاباتی پیش بینی شده است.
علی‌حسین حسین‌زاده اظهار داشت: از سه هزار و ۱۴۰ شعبه اخذ رای در استان حدود ۸۴۰ شعبه سیار و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ شعبه نیز ثابت هستند.

وی با بیان اینکه برای شعبه‌های دارای آرای بالا (شلوغ) هفت نفر به عنوان دست اندرکاران صندوق گمارده شده، افزود: برای حدود ۲ هزار شعبه اخذ رای در استان پنج نفر و برای بیش از یک هزار شعبه هفت نفر مجری انتخابات در نظرگرفته شده است تا روند اخذ رای تسهیل شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به پیش‌بینی چهار میلیون تعرفه انتخاباتی در استان گفت: برای حوزه‌های انتخابیه اهواز و آبادان که دارای سه نماینده در مجلس هستند، این تعرفه‌ها سه نفره و برای سایر حوزه‌های انتخابیه یک نفره هستند.

وی افزود: صندوق‌های اخذ رای، تعرفه ها، دستگاه های احراز هویت و مهرهای مورد نیاز برای انتخابات پیش رو، دیروز تحویل استانداری شده است.

احراز هویت الکترونیکی برای نخستین بار

حسین‌زاده همچنین اظهار داشت: در این انتخابات برای نخستین بار احراز هویت همه رای دهندگان در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رای دهندگان باید در روز رای گیری علاوه بر شناسنامه، کارت ملی و یا شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

حسین‌زاده در ادامه گفت: لیست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، تا آخر وقت امروز به وزارت کشور و سپس به فرمانداری ها اعلام می شود، بر همین اساس تایید شدگان نهایی، فردا به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: امکانات و پشتیبانی‌های لازم برای هر شهرستان اعم از ماشین آلات، غذا و سایر ملزومات شعبه‌های اخذ رای مشخص و با همکاری دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ استان تامین شده است، همچنین از کارکنان آموزش و پرورش و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها برای دست اندکاران شعب اخذ رای استفاده شده است.

به گفته وی آموزش اعضای شعب اخذ رای از فردا آغاز می‌شود و مربیان نیز در اوایل این هفته دوره آموزشی خود را در شیراز گذرانده‌اند، البته از افرادی که دارای تجربه و سابقه مسئولیت در انتخابات‌های گذشته بوده‌اند، استفاده شده است.

بر اساس این گزارش تعداد شعب اخذ رای برای دوره دهم مجلس شورای اسلامی در خوزستان ۲ هزار و ۹۹۶ صندوق بوده است. انتخابات مجلس دهم که هفتم اسفند ماه ۱۳۹۴ برگزار شده بود در خوزستان به دور دوم کشیده شد و هشت نماینده مجلس (از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه سه نماینده، حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا یک نماینده، حوزه انتخابیه آبادان یک نماینده، حوزه انتخابیه ایذه و باغملک یک نماینده، حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان یک نماینده و حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری یک نماینده) در دور دوم که ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ انتخاب شدند.

بر اساس گزارش ستاد انتخابات خوزستان، از ۸۹۱ نفری که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند، ۳۸۸ نفر در بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند سال امسال برگزار خواهد شد. استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام با سه کرسی در مجلس شورای اسلامی بیشترین تعداد نمایندگان استان را دارند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار