اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
شوشان - علی حسنی پور :
انتخابات مجلس شورای اسلامی را می توان از بزرگترین آزمون های ملی و مشارکت غیر مستقیم مردم در اداره امور کشور دانست. مردم با انتخاب درست خود می ‌توانند نماینده هایی را به مجلس بفرستند که با وضع قوانین مناسب کشور را به سمت قله های پیشرفت و آبادانی برسانند و اگر مردم در این انتخابات افراد اصلح را انتخاب نکنند شاهد مجلسی ضعیف و ناکارآمد خواهیم بود. 

از جمله معیارهایی که مردم برای انتخاب درست خود باید بد نظر قرار بدهند تعهد افراد به موازین شرعی است. البته بدیهی است که مردم برای انتخاب درست نمی‌توانند فقط به ویژگی های ظاهری افراد اکتفا کنند زیرا قطعاً ظواهر رفتاری نمی‌توانند به تنهایی بیانگر نیاز سایر ویژگی‌های شخصی افراد باشد. چه بسا شخصی در ظاهر موازین شرعی را رعایت کند ولی در باطن خود تهی از آن باشد بنابر این مردم عزیز باید شخص را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند. مثلاً زندگی و رفتار او را از لحاظ تطابق با شرع مقدس اسلام مورد بررسی قرار دهند و از افراد آگاه با مسائل دینی در خصوص فرد مشورت بگیرند.

از دیگر معیارهایی که مردم باید در انتخاب درست خود مد نظر بگیرند تخصص افراد است. اگرچه مباحث و موضوعات مطرح شده در مجلس شورای اسلامی از تنوع و تعدد زیادی برخوردار است اما هیچکس نمی تواند ادعا کند که در همه زمینه ها تخصص دارد ولی برخورداری از حداقل یک تخصص از نیازهای اولیه یک نماینده است. فرد در جایگاه نمایندگی باید از تخصص کافی برخوردار باشد تا به خوبی بتواند از طرح و یا لایحه مورد حمایت خود دفاع کند.

اگرچه سطح تخصص‌ها و مدارک دانشگاهی و حوزوی در کل کشور ارتقا یافته و انتخاب نمایندگان دارای مدارج دانشگاهی و حوزوی حتی در حوزه های انتخابیه شهرهای کوچک نیز دور از ذهن نیست ولی انتظار می رود مردم عزیز در شهرهای بزرگ به تخصص های ویژه مورد نیاز مجلس بیشتر دقت کنند و افراد متخصص را انتخاب کنند. 

از دیگر معیارهای مهم در انتخاب درست، انتخاب افراد باتجربه است. تجربیات کاری و شغلی فرد در مشاغل متنوع و مختلف می تواند به نماینده کمک کند تا در تصمیمات کلان بهترین تصمیم را بگیرد.
مجلس شورای اسلامی محل تجربه اندوزی و آزمودن روش‌های آزموده نیست. باید افرادی وارد این کارزار شوند که تجربیات کافی را داشته باشند. 

معیار مهم دیگری که مردم عزیز باید آن را مد نظر بگیرند انتخاب افراد جوان است. داشتن شور و نشاط جوانی و پذیرش بعضی از ریسک ها صرفاً توسط جوانان انجام می شود. برخی از افراد مسن به دلیل نکات مسئله‌دار خود جرأت و جسارت کافی برای وارد شدن به بعضی از موضوعات را ندارند و فقط جوانان چنین جسارت هایی را می پذیرند. جوانان با داشتن روحیه ای مضاعف می‌توانند به خوبی کارها را پیگیری کرده و وقت زیادی را صرف امور کاری خود قرار دهند.

از دیگر معیارهای مهمی که نیاز است مردم به آن توجه بیشتری داشته باشند معیار مدیریت جهادی است. مدیران بی حال و پیر برای کار مردم حاضر به وقت گذاری نیستند. کشور نیاز به مدیرانی دارد که حاضر باشند از وقت خود برای برای مردم مایه بگذارند و با مدیریت جهادی کارها را اداره کنند و با تلاش مضاعف برای رفع مشکلات مردم قدم بردارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار