اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از محل واردات روغن به درون کشور، ۳ میلیون شغل برای کشورهای خارجی ایجاد شده است در حالی که می‌توانیم با توسعه کشت دانه‌های روغنی زمینه این اشتغال را در کشور ایجاد کنیم.
شوشان: کیخسرو چنگلوایی در همایش روز ملی کلزا که امروز ۲۸ بهمن ماه در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و به لحاظ آب و خاک، هیچ راهی جزء افزایش عملکرد در واحد سطح وجود ندارد. این کار را می‌توان از طریق آموزش، استفاده از ارقام پرمحصول، اصلاح الگوی کشت و رعایت تنوع زراعی اجرایی کرد تا بتوانیم شاهد پایداری در تولید و همچنین تامین غذای موردنیاز جامعه باشیم.

وی افزود: از جمله محصولاتی که می‌تواند تضمین‌کننده پایداری تولید در کشور باشد و به امنیت غذایی کشور کمک کند، دانه‌های روغنی از جمله کلزا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: از بعد انقلاب اقدامات بسیار خوبی در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی و سایر موضوعات انجام شده است اما در بحث روغن نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم و در این زمینه ۸۴ درصد به واردات روغن وابستگی داریم و این موضوع با توجه به وفور منابع و ظرفیت‌های استان، قابل قبول نیست.

چنگلوایی ادامه داد: سالانه حدود ۳.۵ تا ۴ میلیارد دلار ارز برای واردات روغن از کشور خارج می‌شود و این کار باعث شده است تا برای خارجی‌ها بازار کار ایجاد شود. در این زمینه از محل واردات روغن، ۳ میلیون شغل برای کشورهای دیگر ایجاد شده است، در حالی که می‌توانیم با توسعه کشت دانه‌های روغنی زمینه این اشتغال را در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید کشت کلزا را در همه شهرستان‌های استان فراگیر کنیم، ادامه داد: در خوزستان شهرستان‌هایی وجود دارد که به اندازه چهار استان کشور کلزا در آن کشت شده است. برنامه توسعه کشت این محصول به شکلی است که در سال ۱۴۰۲، سطح زیرکشت کلزا در استان به بیش از ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد. این موضوع قابل دسترس خواهد بود و می‌توانیم با همت کشاورزان به این مهم دست پیدا کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار