اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
یادداشتی در شناخت معیار کاندیدای اصلح
شوشان - حسن نسیمی : 

"مقام معظم رهبری" : "یک انتخاب خوب، نه فقط در طول چهارسال گاهی در طول ده ها سال تاثیرات برای کشور باقی می ماند. برای انتخاب خوب باید معیار ها را شناخت."

قریب یک هفته دیگر تا پایان ماراتن تبلیغاتی نامزدهای جلوس بر صندلی های بهارستان باقی مانده. یک هفته دیگر راه یافتگان به سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص می شوند و احتمالا هواداران کاندیدای پیروز چند روزی را سرمست از این پیروزی جشن خواهند گرفت اما عجیب آنکه همین افراد بعد ها جزو سرسخت ترین مخالفان همین کاندیدای راه یافته به مجلس می شوند. چرا که آن ها مدینه فاضله خویش را در راهیابی هم قبیله ای ؛هم عشیره ای و هم حزبی خود دانسته و پس از اینکه درمی یابند از این کنده از پیش سوخته دودی برای آن ها بلند نخواهد شد فریاد وا مصیبت ها سر می دهند.
با نگاهی به ادوار گذشته انتخابات ,تایید و رد صلاحیت کاندیداها در این دوره برخلاف نظر و ادعای بسیاری افراد و جریانات سیاسی امر تازه و بدیعی نبود . بیاد داریم در دور گذشته نیز با رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان از سوی شورای نگهبان نام های جدیدی در عرصه سیاسی به میان آمد.افراد گمنامی که به یمن رد صلاحیت رقبای قدر قدرت ،شاید تا سال ها ‌کسی نامی از آن ها در مجامع و محافل سیاسی نمی شنید اما با وام گرفتن از نام اصلاح طلبی و بهره گیری از ائتلافی به نام لیست امید، پای در تنور رقابت گذاشتند و پیروز انتخابات شدند.
دراین دوره از انتخابات نیز شورای محترم نگهبان، با تاسی از رویه خود، اقدام به رد صلاحیت گسترده نمود و عجیب آنکه درصد بالایی از رد صلاحیت شدگان نه فقط وابسته به جبهه اصلاح طلب بلکه تعداد زیادی  چهره نام آشنای اصولگرا نیز حضور در لیست سیاه شورای نگهبان حضورداشتند.
و البته در این بین تعداد بالای نمایندگان فعلی که از پل صراط شورای نگهبان نتوانستند عبور کنند نیز از اتفاقات جالب و در عین حال عجیب این دوره بود. نکته ای که مورد نقد بسیاری از کنشگران و فعالان سیاسی قرار گرفت و البته پاسخ روشنی نیز دریافت نکردند.
اما نکته مهم این دوره از رقابت های انتخاباتی  این است که با توجه به بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران و تجربه برگزاری انتخابات های مختلف چگونه می توان افراد صالح و کارآمد را به عنوان نمایندگان خود عازم ساختمان بهارستان کرده تا در آینده بتوانند از منافع استان دفاع کنند.
در این بین بسیاری از کاندیداها موفقیت خود را در ائتلاف دانسته و با ارایه لیست های مختلف و و دخیل بستن به جریانات سیاسی وارد میدان رقابت شده اند اما آنچه تجربه  نشان داده به هیچ روی نمی توان به ادعای کاندیداها در التزام به رویه سیاسی و یا اساسنامه های ائتلافی اعتماد کرد.
 چرا که  زمان بخوبی نشان داد در دورگذشته نیز برخی کاندیداها با تکیه بر شعار اصلاح طلبی و ارائه لیست امید , هیچگونه اعتقاد و التزامی به لیست ائتلافی و نظامنامه سیاسی نداشتند.
لذا نخبگان و صاحبان اندیشه و قلم می بایست با رصد و بررسی درست از شرایط موجود و فارغ از بازی های سیاسی و علقه های قومی و قبیله ای، مردم را با کاندیداهای دارای برنامه آشنا نمایند.

ناگفته پیداست مردم شریف خوزستان که همواره به رغم تمام مشکلات و معضلات اقتصادی، معیشتی و زیست محیطی همواره در صف اول دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند سزاوار بهترین ها هستند و دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود نخواهد داشت.
خوزستان زخمی رنج و محنت کم کاری و اهمال است و در این بین نقش قانون گذاران بیش از دیگران در این بین آشکار است.
متاسفانه طی این چند روز شروع تبلیغات آنچه که از سوی کاندیداهای حضور در رقابت نمایندگی مجلس نادیده گرفته شده اعلام برنامه بود. در این دوره نیز شاهد هستیم بسیاری از کاندیداها بر موج احساسات قومی و عشیره ای سوار گشته و برای خود از این نمد کلاهی گشاد بافته اند.
 روشی نخ نما که مدت ها پیش در آزمون کارآمدی نمره مردودی گرفته است.از به اصطلاح نوآوری در شیوه تبلیغات با عنوان کبابخوران بجای نصب پوستر تا شلیک های پی در پی گلوله توسط طرفداران در مشایعت کاندیدای دیگر. از هجوم های غیر اخلاقی و چماق کشی ها و انگ های واهی به کاندیدایی توسط ستاد رقیب تا فعالیت تبلیغاتی پیش از موعد مقرر اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور. 
بدیهی است در این بین افراد خوش فکر و توانمند زیادی هستند که توان پرداخت هزینه های سرسام آور تبلیغات نداشته و در عین شایستگی در رنگ و لعاب و سر و صدای ستادهای متمول دیگر رقبا در عزلت خویش و هواداران اندک شانس زیادی برای خود متصور نیستند. کسانی که نه ذغالی برای بساط کباب خوری هوادارانشان در کیسه دارند و نه تفنگ و گلوله ای برای شلیک . در این روزهای شلوغ و در قیل و قال ستاد های انتخاباتی کافی است گوشه چشمی به افراد شایسه داشته باشیم .

انشاالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار