اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
در هیاهوی اخبار کرونا...


شوشان خرمشهر:پوشش رسانه ای گسترده و تحت تاثیر قرار گرفتن جنبه های مختلف زندگی با موضوع شیوع ابتلا به کروناویروس، می‌تواند منجر به تجربهٔ تنش و اضطراب در تمام افراد جامعه، از جمله کودکان شود. با این حال، واکنش کودکان به یک عامل استرس زا، می‌تواند کاملا متفاوت با بالغین، و در قالب علائمی مانند کناره گیری، برگشت به مراحل رشدی قبلی، رفتارهای چسبندگی، نشان دادن اشتغال با موضوع بیماری در بازی ها و نقاشی، اختلال خواب و کابوس های مکرر، و یا علائم جسمانی مانند درد شکم یا سردرد، باشد. 

برای حمایت از کودکان در چنین شرایطی، به والدین و مراقبین آنها توصیه می‌شود که:

به آنها اطمینان بدهید که همه تلاشتان را برای حفظ سلامتی و‌ امنیت آنها می کنید. 
آنها را به صحبت کردن دربارهٔ احساساتشان تشویق کنید. 
فضای کافی برای پرسیدن سوالات و‌ ابهاماتشان را به آنها بدهید و پاسخ های صادقانه و شفاف، به زبانی ساده، متناسب با سن و در عین حال، فاقد جزئیات اضطراب زا، به آنها بدهید. 
 به آنها بگویید که احساس ترس و ناراحتی در چنین شرایطی طبیعی، و در عین حال گذرا با بهبود شرایط است. 
 تاثیر ابزار عشق و توجه خود را، در کاهش سطح اضطراب کودک، جدی بگیرید.
به یاد داشته باشید که در شرایط مبهم و گیج کننده، کودکان برای بازیابی احساس آرامش و نحوهٔ واکنش خود، بیش از هر الگوی دیگر، به رفتار و احساسات والدین یا مراقبان اولیهٔ خود توجه میکنند؛ در عین صداقت در مورد احساساتتان و در میان گذاشتن این موضوع که شما هم مانند آنها نگران هستید، توانایی حفظ آرامش، و برنامه ریزیتان برای به حداقل رساندن خطر و عبور از شرایط دشوار را به آنها نشان دهید.
سعی کنید تا حد امکان، روال معمول زندگی، شامل زمان صرف غذا، ساعت خواب و‌ بازی را برای کودک مانند شرایط پیش از بحران حفظ کنید.
در صورت مواجهه با مشکلاتی مانند اختلال خواب، شب ادراری و قشقرق، با شروع یا تشدید ناگهانی در طی روزهای اخیر، پرداختن به اضطراب زمینه ساز این علائم را در اولویت قرار دهید.
علیرغم تمامی مراقبت های ممکن، در صورت مشاهدهٔ تشدید تدریجی اضطراب در کودک و بروز علائم نگران کننده ای مانند کناره گیری مفرط، حملات وحشتزدگی، و احساس ناتوانی از برگرداندن آرامش به کودک، دریافت کمک حرفه ای را در نظر بگیرید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار