اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اگر مردم در خانه ماندن را جدی نگیرند به زودی شاهد شیوع انفجاری کرونا خواهیم بود.
شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: مهم‌ترین راه برای کنترل این اپیدمی به ویژه به منظور پیشگیری از بروز موارد طغیانی و مراجعه انبوهی بیماران به مراکز درمانی، قطع چرخه انتقال است که این چرخه انتقال با ماندن در خانه محقق می‌شود. 

وی افزود: با توجه به روند افزایشی موارد مثبت کرونا در منطقه، اگر مردم در خانه ماندن را جدی نگیرند به زودی شاهد شیوع انفجاری کرونا در منطقه خواهیم بود و در مدت زمان کوتاه، تعداد زیادی از مردم به این بیماری مبتلا می‌شوند که کنترل این شرایط برای مراکز بهداشتی و درمانی سخت خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم پرهیز از ترددهای غیرضروری، گفت: کسانی که بدون توجه به هشدارها در بازارها و معابر تردد می‌کنند، با جان خود و دیگران بازی می‌کنند.

سلمان‌زاده بیان کرد: حذف دید و بازدیدهای نوروز امسال و جایگزینی با معاشرت تلفنی و فضای مجازی، راهکار موثری است؛ هر چند جای تاسف دارد چنین پیشنهادی به مردم داشته باشیم اما در این شرایط مجبوریم این کار را انجام دهیم و باید این موارد رعایت شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: خطر انتشار سریع بیماری کرونا در منطقه کاملا جدی است و تنها راه کنترل آن، ماندن در خانه است. شاید شیوع کروناویروس مهم‌ترین پدیده یکی دو قرن اخیر باشد زیرا در این بازه زمانی چنین بیماری وجود نداشته است.

وی ادامه داد: زمانی مردم به ماندن در خانه اهمیت می‌دهند که اهمیت موضوع را متوجه شوند؛ مردم باید بدانند با عامل بیماری‌زای خطرناکی رو به رو هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار