اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
در گفتگو با موسی مطوری جزیره رئیس شورای شهر مطرح شد

شوشان خرمشهر:در این روزهای خاص که اخبار مربوط به کرونا ویروس روز به روز نگران کننده تر میشود،انتظار شهروندان خرمشهری این است که مسئولین بیش از پیش نسبت به انجام وظایف خود متعهد باشند و با حضور و پیگیری دائمی خود بر اجرای مصوبات نظارت کافی داشته باشند اما متاسفانه در خرمشهر در حد و اندازه ای که توقع افکار عمومی را اقناع کند و مناسب چنین شرایط و اوضاعی باشد،اقدامی صورت نگرفته است.

همه ما نسبت به این وضعیت مسئولیم و اگر نخواهیم فاجعه انسانی رخ دهد باید با جدیت کامل اقدامات لازم و حیاتی توصیه شده را همه با هم انجام دهیم.

اگر از مسکوت ماندن موضوع احراز سکونت شهردار و عدم حضور خانواده وی در شهر بگذریم،با توجه به اهمیت حضور و پیگیری مسئولین دستگاه های مربوطه در این شرایط بسیار خاص و بحرانی ،علیرغم پیگیری های قبلی رسانه ای و با توجه به مسبوق به سابقه بودن غیبت های شهردار در بحران هایی همچون سیل ،امروز سومین روز است که دارابی شهردار خرمشهر در شهر حضور ندارد.

به همین منظور طی تماس تلفنی با موسی مطوری جزیره در مورد غیبت شهردار و دو موضوع دیگر گفتگویی داشتیم که در ادامه شرح آن را خواهید خواند. 


شوشان:آقای مطوری جزیره،بعد از غیبت هفته گذشته اقای دارابی در اوج بحران کرونا ویروس،سومین روز است که مجددا ایشان در شهر حضور ندارند،آیا شما پیگیر دلیل غیبت ایشان بودید؟ 

مطوری جزیره:من با ایشان تماس گرفتم گفتند در حال رایزنی برای تامین حقوق پرسنل هستم.

شوشان:از نظر شما پیگیری برلی چنین موضوعی در روزهای پنج شنبه و جمعه با توجه به تعطیلی ادارت در این روزها منطقی است؟

مطوری جزیره:بله گفتندبخاطر ارتباطاتی که دارم از استاندار و سایر مسئولین در جلسات غیر رسمی پیگیر میشوم و یا به خانه مسئولینی که به این موضوع ارتباط دارند میروم.

شوشان:ایشان بدون مرخصی و بدون اطلاع شما از شهر خارج شدند این مورد را تایید میکنید؟

مطوری جزیره:بله مرخصی نگرفتند و بنده اطلاعی از خروج ایشان نداشتم و بعد از اینکه مطلع شدم طی تماسی دلیل غیبت را از ایشان پرسیدم.

شوشان:دلیل موافقت نکردن شما با جلسه طرح سوال از دارابی چه بود؟آیا صحت دارد که آقایان بچاری و ربیعی در برابر تشکیل این جلسه مقاومت کردند و تلاش میکنند از شهردار حمایت کنند؟

مطوری جزیره:علیرغم اصرار زیاد آقای علی بندری برای تشکیل این جلسه به دو دلیل با این جلسه موافقت نکردم.

اول اینکه طبق بخشنامه ای که اخیرا برای پیشگیری از شیوع کرونا صادر شده تحت هر شرایطی باید از تشکیل جلسات خودداری کرد.

و دوم اینکه آقایان بچاری،ربیعی و حاتم بندری طی نامه ای با تشکیل این جلسه مخالفت کرده و اعلام کردند که روند بررسی این طرح سوال اشکال دارد،اول باید رئیس شورا در صحن شورا به شهردار تذکر بدهد و بعد از آن اگر شهردار موارد گفته شده را اجرا نکرد ،جلسه طرح سوال برگزار شود.
و بعد از این نامه متوجه شدم کسی در جلسه شرکت نمی کند به همین خاطر با تشکیل جلسه مخالفت کردم.

هر چند آقای بندری تاکید داشتند که ما مردمی هستیم. و بخشنامه صادر شده مربوط به نهادهای اجرایی است و شامل ما نمی شود.

شوشان:با توجه به اینکه اطلاع داریم غیبت چند عضو از اعضای شورای شهر از حد مجاز بیشتر شده چرا به این غیبتها رسیدگی نمیشود و اقدام لازم صورت نمیگیرد؟

مطوری جزیره:تعداد غیبت هر شش عضو شورا از حد مجاز بیشتر شده و اگر بخواهیم به این غیبتها رسیدگی کنیم و طبق قانون رفتار کنیم منجر به انحلال شورا میشود.

علاوه بر آن بر اساس قانون هر کس غیبت میکند در جلسه بعد در صحن شورا باید علت غیبت عضو بررسی شود که در دوران ریاست قبلی به این غیبتها رسیدگی نشد و از زمان ریاست بنده اینقدر درگیر لوایح و بحرانها بودیم که باز هم فرصت رسیدگی به این موضوع نبود و در بحث غیبتها همه اعضا مقصر هستند.


پی نوشت (۱)
لازم به ذکر است که بر اساس نظر سنجی یک پایگاه خبری محلی در مورد ارزیابی عملکرد داوود دارابی شهردار نتایج زیر حاصل شد:
۷۵درصد از شرکت کنندگان عملکرد وی راضعیف
۱۴درصد متوسط 
و ۱۱درصد خوب ارزیابی کردند.

پی نوشت (۲)
سؤالی از فرماندار خرمشهر:
با توجه به اینکه شهردار یکی از مدیران اجرایی است و در حال حاضر(برای چندمین بار) چند روز متوالی در شهر حاضر نیستند، برای خروج از شهر و عدم حضورشان با شما هماهنگی لازم صورت گرفته است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار