اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
نامه سرگشاده به رئیس جمهور
شوشان - مسلم سلیمانی :
جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهوری محترم ایران
با سلام
متاسفانه در مدیریت و اطلاع رسانی در خصوص موضوع ویروس کورنا مجموعه دولت کارنامه قابل قبولی ندارد.
اینجانب ضمن بیان نارسایی ها و اشکالات ، راهکار هم عرض میکنم.(اگر چه وظیفه منتقد، انتقاد کردن است و وظیفه مسئولان مربوطه رسیدن به راهکار)

1. فعالیت دیر هنگام :
متاسفانه از زمانی که این ویروس در چین بوجود آمد و تمام مردم عادی مطلع شدند تا زمانی که شما اعلام کردید یک ماه عقب بودید. و هیچ اقدامی برای محدود کردن تردد بین ایران و چین نکردید!
از طرفی با خبرنگارانی که ویروس کورنا را شایعه می دانستند (نظیر آن خبرنگار واحد مرکزی که در یک اسفند ضمن گزارش از شهر قم، وجود کورنا را شایعه و غیر قابل توجه دانست، و یا پرواز مرتب یک شرکت هواپیمایی ...هیچ واکنشی نشان ندادید!
به نظر شما پخش گزارش های خلاف واقع و عدم تصمیم به موقع در خصوص قرنطینه کردن کانون این ویروس ، بزرگترین جنایت بر ملت نیست؟

2. چند صدایی :
علت ارائه آمار مختلف توسط مسئولان محلی و کشوری و رسانه ای چیست؟ چرا یک وحدت رویه وجود ندارد؟

3. نحوه توزیع دارو و خدمات :
چرا باید مردم در صفهای طویل دنبال دارو یا لوازم پزشکی مناسب بگردند؟ اگر افرادی آلوده باشند، در این صفها چند نفر دیگر را مبتلا خواهند کرد؟
چرا دولت عاجز است از اینکه مردم تمامی این کالا و خدمات و دارو را به شکل اینترنتی ثبت نام کنند و بوسیله پیک بفرستند درب خانه متقاضی!(حتی نان و ارزاق را هم میشود انجام داد)
در هر محله چندین داروخانه هست. افراد در یک سایت هوشمند ثبت نام کنند. این تقاضا به حسب زمان ثبت نام باعث اولویت دریافت متقاضی باشد و به نزدیک ترین داروخانه داده شود و از آن داروخانه تحویل بگیرد یا با پیک ارسال شود!(در قسمت پیشنهاد بیشتر توضیح می دهم)

4. احتکارها :
علی رغم کشف چند باند قاچاق احتکار تجهیزات پزشکی جای چند پرسش وجود دارد:
الف: چرا همه این احتکار گران خرده پا هستند؟
ب: چرا مراکزی که صحبت از توزیع 200 میلیون ماسک کردند، خبری نیست؟
ج: چرا از مجازات سنگین خبری نیست؟ بالاخره وقتی کالای استراتژیک و مورد نیاز مردم احتکار می شود و بعد کشف می شود، چرا در مجازات تاخیر می شود؟
د: چرا از کشف موارد کلان خبری نیست؟ چرا قوه خدوم قضائیه باید سرگرم ده ها خرده محتکر باشد؟ حال آنکه باید برود سراغ جریانی که یک شبه توانست همه ماسک ها را از داروخانه ها جمع کند و بعد بخواهد چند برابر قیمت بفروشد.
راستی نظم موجود در دوباره مصرف این کالاهای احتکاری چیست؟ چگونه در شبکه توزیع، مصرف می شود؟

5. کمک ها :
چرا برخی کمک ها را ، ناز میکنید که بخواهید تحویل بگیرید؟
آن مقدار هم که کمک می شود چگونه توزیع می شود؟

6. تمام ظرفیت ها
جناب رئیس جمهور
چرا از تمام ظرفیتهای نظامی و انتظامی، اقتصادی، خصولتی ها، مردم، ایرانیان خارج، بانک ها، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و... برای کنترول و مقابله با کورنا استفاده نمی کنید؟

7. قرنطینه :
چرا وحشت و ترس دارید از قرنطینه؟
از طرفی می گوئید مردم در خانه بمانند و از طرفی همه مراکز هم باز باشد! واقعن دولت می داند چه می گوید؟
دوست دارید مردم در خانه بمانند ولی با مسئولیت و هزینه خودشان! اما مردمی که 60 میلیون نفر(به گفته خودتان) یارانه بگیر است چگونه می تواند ماسک 300 تومنی را 4 هزار تومان بخرد؟ و این هزینه را تحمل کند؟
از این بحران بزرگ تر چیست؟
مگر نمی گوئید در جنگ بیولوژیک قرار گرفتیم؟
خب چرا هزینه این را فقط مردم بدهند؟
فرض کنید دشمن حمله کرده و چندتا پالایشگاه و کارخانه و ... را بمب باران کرده. چقدر پول آن می شود؟ چرا یک هزینه ،معادل آن را الان برای مردم مصرف نمی کنید تا این ویروس شوم مهار شود؟!

اما پیشنهاد :
اول: اختیارات متمرکز
جناب رئیس جمهور!
یک چارچوب برای تصمیمات متمرکز ملی داشته باشید که در ضمن آن قدرت ابتکار عمل و اختیارات به مراکز فدرالی بدهید. همه چیز را متمرکز در مرکز نکنید!
دوم : اختیارات فدرالی:
ضمن اینکه دولت مرکزی چارچوب کلی در یک یا دو صفحه آ4 بیان می کند اما امکان وقوعی آنرا به قدرت های تصمیم گیر فدرالی بدهید.
کشور را به 10 منطقه خطر تبدیل کنید و برای هر منطقع یک استاندار را مسئول تام الاختیار آن منطقه (فدرال) کنید. و بگذارید با اختیارات تام برای منطقه خود تصمیم گیری کنند.
متخلفان (چه از مردم و یا مسئولان) به شدت برخورد شود
سوم : نرم افزار :
الان به نظر می رسد تا یک نرم افزار جامع و حرفه ای داشته باشیم. و مردم بدون مراجعه حضوری تا جایی که امکان دارد خدمات دریافت کنند. از جمله:
الف : کسانی که باید دارو مصرف کنند با ورود در این اپلی کیشن تقاضا بدهند و طبق نظم و دقت و سرعت در اختیار ایشان قرار گیرد.
ب: همین کار برای تقاضای ماسک، ضد عفونی و ...
ج: مشاوره های اولیه به مردم داده شود که معلوم شود چه کسی به سرماخوردگی، حساسیت فصلی و یا کورنا مبتلا شده است.
د: در همین نرم افزار نیازها نیز بیان شود. مثلن معلوم شود ما چه کالا، تیم پزشکی، پرستاری و... برای چه منطقه ای نیاز داریم. بخدا این مردم مثل همیشه حاضر به جانفشانی هستند.
هـ: در همین اپلی کیشن اگر قرار باشد به کسی یارانه داده شود، اقامات لازم و مدیریت آن انجام شود.
و: یک سری بسته های پیشنهادی مثبت و تنبیهی برای حداقل یک ماه در خانه ماندن مردم دقیقن بررسی شود و در همین اَپ به اطلاع مردم رسانده شود.
ی: برای اینکه رابطه خوب و سرشار از اعتماد بین مردم و دولت وجود داشته باشد در همین نرم افزار به لحظه؛ آمار فوتی، مبتلایان و بهبود یافتگان این ویروس به اطلاع مردم رسانده شود.
جناب رئیس جمهور!
لطفن حضرتعالی و دولت محترم تمام تلاشتان را داشته باشید تا کم کاری ها جبران شود. 
همه چیز در حافظه تاریخی خواهد ماند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار