اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و استان خوزستان، توصیه‌های بسیاری در خصوص رعایت موارد بهداشتی و عدم حضور مردم در مراکز پرجمعیت ارائه شده است.
این موضوع مورد گلایه بسیاری از مدیران بانک‌ها و همچنین کارمندان آن‌ها واقع شده است؛ در ادامه صحبت‌های تعدادی از مدیران و کارمندان را می‌خوانیم.

مشکل اصلی بانک‌ها، حضور مردم است

رضا طاهری رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مشکل اصلی بانک‌ها در زمینه شیوع کروناویروس، حضور مردم است. مردم به دلیل انجام بسیاری از امور پیش پا افتاده و ساده که می‌توانند به صورت غیرحضوری نیز آن‌ها را انجام دهند، در بانک‌ها حاضر می‌شوند و این مساله کار مقابله با کروناویروس را دشوار کرده است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ فردی در بانک‌های استان در اثر بیماری کرونا فوت نکرده است اما با توجه به آماری که در بحث فوتی‌های این بیماری در شبکه بانکی کشور وجود دارد، باید گفت که بانک‌ها در زمینه ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر هستند و این مساله می‌تواند در ادامه بسیار خطرساز باشد.

کاهش تعداد شعب پذیرای مشتریان حضوری

طاهری همچنین با اشاره به انجام اقدامات مراقبتی در بانک‌های خوزستان جهت پیشگیری از انتشار احتمالی کروناویروس اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با استانداری خوزستان در راستای مقابله با کروناویروس، تعداد شعب بانکی فعال که پذیرای مشتریان حضوری خواهند بود، کاهش داده شده است.

وی افزود: از ۲۵ اسفندماه تعداد شعب بانکی که مردم می‌توانند به صورت حضوری به آن‌ها مراجعه کنند در سطح استان کاهش داده شده است تا بانک‌ها کمتر در معرض این ویروس خطرناک قرار بگیرند.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان با بیان اینکه همه بانک‌ها باز هستند اما فقط در برخی از شعب ارائه خدمات به مردم به صورت حضوری خواهد بود، تصریح کرد: در هر منطقه تعدادی از شعب بانک‌ها به صورت منتخب به مردم به صورت حضوری خدمات ارائه خواهند کرد.

طاهری عنوان کرد: دیگر بانک‌ها برای پشتیبانی دستگاه‌های خودپرداز و سایر خدمات باز هستند اما مردم به صورت حضوری نمی‌توانند به این بانک‌ها مراجعه کنند.

استفاده از نرم‌افزارهای بانکی برای مردم فرهنگ‌سازی شود

همچنین یک کارمند بانک به ایسنا گفت: حضور مردم در بانک‌ها برای مشتریان و کارکنان بانک‌ها خطرناک است و مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها باید به این مساله بسیار مهم توجه جدی داشته باشند. باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم در شرایطی که کروناویروس جان بسیاری از هموطنان را گرفته است، کمتر به بانک‌ها مراجعه کنند و امور بانکی خود را به صورت غیرحضوری و با کمک نرم‌افزارها انجام دهند.

وی ادامه داد: مشکل عمده‌ای که در بانک‌ها وجود دارد بحث تامین ماسک برای کارمندان است زیرا در مواجهه با ارباب رجوع قرار می‌گیرند و این مساله در بحث شیوع کروناویروس می‌تواند خطرساز باشد.

به گزارش ایسنا، حضور مردم در بانک‌ها در شرایطی که تاکید می‌شود مردم در خانه‌ها حضور داشته باشند بسیار مورد گلایه کارمندان و روسای بانک‌ها است. آمارهای ارائه‌شده در خصوص افراد فوت شده در شبکه بانکی کشور نیز گواه این مساله است که مشتریان و کارمندان بانک‌ها به شدت در خطر ابتلا به کروناویروس هستند.

برای خرید نیازی به استفاده از ابزار فیزیکی کارت بانکی نیست

در این زمینه رییس یکی از بانک‌های خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خدمات نوین بانک‌ها به شکلی است که تقریبا می‌توان گفت نیازی به حضور مردم در بانک‌ها نیست و مردم می‌توانند با کمک نرم‌افزارها و همچنین اینترنت امور بانکی خود را انجام دهند. مردم در این شرایط به کمک موبایل بانک‌هایی که در اختیار دارند علاوه بر عدم استفاده از پول نقد و مراجعه به خودپرداز، نیازی به استفاده از ابزار فیزیکی کارت بانکی ندارند و می‌توانند با همان موبایل‌بانک، وجه موردنظر را به هر حسابی که می‌خواهند انتقال و خرید خود را انجام دهند.

وی در خصوص وضعیت افراد کم سواد و بی سواد عنوان کرد: این افراد می‌توانند با کاتالوگ‌های آموزشی که از سوی بانک‌ها ارائه شده است، از نحوه و شرایط خدمات اینترنتی و نرم‌افزارهای بانکی مطلع شوند. در این زمینه همچنین می‌توانند از دیگر اعضای خانواده و یا بستگان نزدیک برای بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری بانک‌ها کمک بگیرند تا این شرایط دشوار را پشت سر بگذاریم و مجددا به روال عادی بازگردیم.

مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها موارد بهداشتی را رعایت کنند

در این زمینه یکی دیگر از کارمندان بانک‌های استان به ایسنا گفت: برخی از مردمی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند اصلا بهداشت را رعایت نمی‌کنند. ما کارمندان نیز در خطر ابتلا قرار داریم و از مراجعه کنندگان به بانک‌ها درخواست داریم تا موارد بهداشتی مانند ماسک و دستکش را رعایت کنند تا هم سلامت خودشان حفظ شود و هم خطری برای سلامت دیگران به وجود نیاید.

این کارمند بانک عنوان کرد: تجهیزات مراقبتی در اختیار برخی از بانک‌ها قرار داده شده و کارمندان به وسیله ماسک و دستکش در محل کار خود حضور پیدا می‌کنند. همچنین نسبت به ضد عفونی بانک‌ها نیز اقدام می‌شود اما شاید همه این موارد به تنهایی برای مقابله با کروناویروس کافی نباشد و عدم حضور مردم در بانک‌ها می‌تواند به این مساله کمک کند.

بانک‌ها کانون انتشار ویروس کرونا هستند

یکی دیگر از روسای بانکی خوزستان نیز خاطرنشان کرد: ما در بانک‌ها فقط نگران کارمندان نیستیم بلکه سلامتی مردم در اولویت است زیرا بانک‌ها کانون انتشار ویروس کرونا هستند. همه ابزار و وسایلی که در بانک‌ها وجود دارد با توجه به جمعیتی که در بانک‌ها تردد می‌کند، آلوده هستند و شاید ضدعفونی مقطعی این ابزار و وسایل نتواند به خوبی مانع انتقال این ویروس شود. در این زمینه بهتر است تا مردم به صورت غیر حضوری همه امور بانکی خود را انجام دهند.

فقط خدمات الکترونیک در بانک‌ها ارائه شود

وی ادامه داد: درخواست داریم فقط خدمات الکترونیک در بانک‌ها ارائه شود تا به این ترتیب شاهد حضور مردم در بانک‌ها نباشیم. این مساله می‌تواند در بحث مقابله با شیوع کروناویروس بسیار موثر باشد و به حفظ سلامتی کارمندان بانک‌ها و مردم نیز کمک خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار