اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
شوشان - داوود مدرسی یان : 
در ایام اخیر در مواجهه با #کرونا، عده ای به عهد جاهلیت بازگشته و می گویند آیا اسلام می تواند برای درمان کرونا معجزه بیاورد تا حقانیتش اثبات شود؟ اگر معجزه نیاورد پس خرافات است! عده ای از بچه مسلمان ها هم این وسط جلز و ولز می کنند که: «بله راست می گویند این چه دینی است که برای درمان یک بیماری نسخه ندارد؛ ما حتماً نسخه داریم طب ما نسخه دارد، در روایات ما آمده است و ...»!

باید به این بزرگواران گفت خود شما خرافاتید که برای درمان یک بیماری منتظر معجزه اید و راه علم و عقل را بسته اید! بله اسلام ما نسخه دارد برای همه بیماری ها و آن هم این است: «مجاهدت علمی، عقلی و عملی برای تولید دارو با توکل بخدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام».

یکی از دلایل اصلی سقوط حاکمیت کلیسای مسیحیت در قرون وسطی، مخالفت نظام سیاسی کلیسایی با عقل، علم، حس، تجربه و خرد بشری بود. کلیسا می گفت پاسخ تمام سوالات و ابهامات و مشکلات بشر در کتاب مقدس وجود دارد و نیازی به عقل و علم بشری نیست.
هر دانشمندی که از ابزار عقل و علم جهت اختراع یا اکتشافات علمی استفاده می کرد، به کفر و بی دینی متهم و اعدام می شد.

در 200 سال گذشته افرادی که از سراسر عالم برای تحصیل دانش به اروپا می رفتند وقتی علت پیشرفت های غرب را جویا می شدند با این پاسخ اروپاییان مواجه می شدند: «ما حاکمیت دینی کلیسا و خرافات را کنار زدیم و به علم و عقل و خرد بشری روی آوردیم».

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار