اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
شیوع ویروس کرونا اگرچه باعث تعطیلی مدارس شده است اما آموزگاران اهوازی مانند سایر آموزگاران کشور آموزش مجازی را در سایه فرصت‌ها و برخی بداخلاقی‌ها در پیش گرفته‌اند تا لطمه‌ای به درس دانش‌آموزان وارد نشود.
شوشان: پروین منجزی یک  آموزگار اهوازی با سابقه ۲۰ سال تدریس است که به گفته خودش از چند سال پیش برای آموزش بهتر به دانش آموزان کار با گوشی های هوشمند تلفن همراه را فراگرفته است.او که سرگروه آموزشی آموزگاران پایه سوم مدرسه غدیر منطقه پردیس اهواز است درخصوص این روزها می گوید: از روز اعلام تعطیلی مدارس آموزش به صورت مجازی را در دستور کار قرار دادم.

منجزی مهمترین دغدغه این روزهای خود را دانش آموزان بی بضاعتی می داند که امکان دسترسی به گوشی های هوشمند را ندارند و در ادامه بیان می کند: از ابتدای سال تحصیلی یک گروه با حضور اولیای دانش آموزان در یکی از شبکه های اجتماعی تشکیل دادیم که تمام دانش آموزان به جز چند نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه می دهد: با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، به دنبال شماره تماس اولیای دانش آموزانی که در گروه حضور نداشتند بودم و پس از یافتن از آنها خواستم یک شماره فعال در شبکه اجتماعی به من بدهند تا هر طور شده به فرزندان آنها آموزش بدهم.

منجزی تمرکز خود را بر روی آموزش دروس ریاضی و فارسی عنوان می کند و توضیح می دهد: در مقطع ابتدایی این دروس برای دانش آموزان بسیار مهم هستند به همین دلیل روزانه از تجربیات خود و سایر همکاران برجسته استان و حتی کشور استفاده و تولید محتوا می کنم تا دانش آموزان از آنها استفاده کنند.

وی اما با ابراز گلایه از اتفاق پیش آمده برای یکی از معلمان در فضای مجازی که افرادی اقدام به تمسخر او در بیان تلفظ برخی کلمات کرده بودند می افزاید: من نیز مانند بسیاری از آموزگاران مقطع ابتدایی به دلیل صحبت طولانی در کلاس های پرجمعیت درس احساس می کنم که جنس صدایم بم شده است.

این آموزگار می گوید: همین مساله باعث شده که دیگر تولید محتوای صوتی را با صدای خود تولید نکنم و یا به صورت تصاویر مطالب را ارسال می کنم و یا از ویدئو و صداهای سایر همکاران که بیشتر سرگروه های استانی و کشوری هستند استفاده می کنم.

منجزی در بخشی دیگر در خصوص نحوه ارزیابی دانش آموزان بیان می کند: پس از پایان تدریس از دانش آموزان درخواست می شود که از نحوه انجام تکالیف فیلم بگیرند و برای من ارسال کنند.

وی می افزاید: هیچگاه به جایگاه معلم بودن به عنوان یک شغل نگاه نکرده ام، کار آموزگاری برای من عشق است و سراسر عمرم به آن عشق می ورزم.

منجزی توضیح می دهد: چند سال پیش یک دانش آموز کلاس اولی داشتم که به بیماری سرطان مبتلا شد و به دلیل تغییر ظاهر تمایل به حضور در کلاس درس را نداشت همین باعث افت درسی او شده بود به همین دلیل سه سال متوالی در منزل به او درس دادم و خدا را شاکرم که درحال حاضر یک دانش آموز موفق است.

باشیوع ویروس کرونا به دستور استاندار خوزستان و فرمانداران محدودیت هایی برای تردد و فعالیت در اماکن عمومی و مراسم در شهرستان های مختلف استان از جمله تعطیلی بازارها، مسدود شدن مبادی ورودی و تعطیلی ادارات برای پیشگیری از شیوع این ویروس اتخاذ شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا کنون ۳۰۶ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۳۸ نفر فوت شدند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۲۶ اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده وچهار هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار