اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

ساکنان شهر تهران گزینه‌های زیادی برای مسافرت دارند چون این شهر به لحاظ امکانات حمل و نقل زمینی و هوایی مجهزترین شهر ایران است. از میان گزینه‌های مناسب برای مسافرت چند روزه می‌توان به شهرهای نزدیکی اشاره کرد که در مجاورت تهران قرار گرفته‌اند و جاذبه‌های گوناگونی برای بازدید دارند. استان تهران از پنج طرف با استان‌های دیگر مرز مشترک دارد. از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از جنوب غربی به استان مرکزی، از غرب به استان البرز و از شرق به استان سمنان محدود شده است. استان مازندران با طبیعت بی‌نظیرش به تنهایی می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده برای مسافران تهرانی باشد اما علاوه بر شهرهای شمالی، مناطق کویری سمنان و شهر زیارتی قم هم می‌توانند گزینه‌های مسافرت تهرانی‌ها را تشکیل دهند.

استان زیبای البرز

نزدیک‌ترین شهر به تهران، شهر کرج است که در سال‌های گذشته بخشی از استان تهران به حساب می‌آمد. استان البرز به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوا با جاذبه‌های گردشگری بسیار و طبیعت فوق‌العاده یکی از گزینه‌های سفرهای یک روزه و کوتاه‌مدت برای ساکنان تهران است چون این استان علاوه بر طبیعت زیبا، آب و هوای معتدلی هم دارد. شهر طالقان به عنوان یک منطقه ییلاقی با یخچال‌های طبیعی، باغات زیبا و آبشارهای فراوان، فقط یکی از این مقاصد گردشگری این منطقه ا‌ست. اگر جز افرادی هستید که از دیدن مناظر سبز و طبیعت و باغ‌های میوه لذت می‌برید منطقه توریستی کردان هم می‌‌تواند یکی از این گزینه‌های مناسب برای سفر شما باشد.

نزدیک‌ترین شهر در مازندران

شهر لاریجان در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران قرار گرفته به همین خاطر با طی مسافت کوتاهی می‌توانید سفر به شمال را هم تجربه کنید. آب و هوای عالی، آبگرم لاریجان و چشیدن طعم یک غذای محلی می‌تواند انگیزه‌های این سفر خاطره‌انگیز برای شما باشد. با خرید بلیط اتوبوس رویال سفر از علی بابا می‌توانید برای سفر به لاریجان برنامه‌ریزی کنید.

شهر تاریخی قزوین

پس از استان البرز و به فاصله نسبتاً کوتاهی استان قزوین قرار دارد که برای آن هم می‌توانید یک برنامه جداگانه داشته باشید. شهر قزوین، یک شهر تاریخی بسیار زیباست و با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا می‌توانید در کمتر از دو ساعت از تهران به آن سفر کنید. این شهر در 153 کیلومتری تهران قرار دارد و برای بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی مدرن آن می‌توانید از سیستم حمل و نقل ریلی هم استفاده کنید. کاخ چهلستون، موزه شهر، بازار قزوین، حمام قجر و شازده حسین برخی از مکان‌های تاریخی شهر قزوین هستند که باید برای بازدید از آنها در این سفر برنامه‌ریزی کنید. اگر به قزوین سفر کرده‌اید، قیمه نثار را فراموش نکنید. غذای محلی قزوین شهرت زیادی در بین غذاهای محلی ایرانی دارد.

شهر مذهبی قم

قم یکی از شهرهای مذهبی و زیارتی ایران است که سالانه زائران زیادی را از اقصی نقاط کشور می‌پذیرد. حرم حضرت معصومه (س) در این شهر واقع شده و با توجه به فاصله کمی که با تهران دارد، یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی‌ست که قصد سفر زیارتی دارند. اگر به قم سفر می‌کنید بازدید از بازار و تیمچه سنتی آن را هم در برنامه خود قرار دهید. این تیمچه در مرکز شهر قرار گرفته و محلی برای خرید و فروش فرش‌های دستبافت قم است که در سطح کشوری و جهانی مطرح هستند. علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی، طعم سوهان، سوغاتی شیرین این شهر را هم تجربه کنید. برای سفر به قم هم می‌توانید از اتوبوس‌ و هم از قطارهای تهران به قم استفاده کنید. اگر با خودروی شخصی یا اتوبوس به قم سفر می‌کنید در 30 کیلومتری این شهر و در سمت چپ اتوبان، دریاچه‌ای سفید رنگ را مشاهده می‌کنید که به دریاچه حوض سلطان یا نمک معروف است. برای مشاهده این دریاچه از نزدیک باید یک برنامه مجزا داشته باشید و با تجهیزات مورد نیاز از این منطقه گردشگری هم دیدن کنید.

طبیعت زیبای سمنان

در فاصله 216 کیلومتری تهران، شهر سمنان قرار گرفته است که می‌تواند یکی از گزینه‌های سفر از تهران باشد. استان سمنان به لحاظ تنوع آب و هوایی در برخی نقاط خشک و کویری و در برخی نقاط معتدل و کوهستانی‌ست به همین خاطر گزینه مناسبی برای کسانی‌ست که به طبیعت‌گردی و گردشگری علاقه دارند. شهرهای دامغان، شاهرود، شهمیرزاد، مهدیشهر و سرخه نام برخی از شهرهای این استان است که هر یک به نوعی برای گردشگران جذابیت دارند. در این میان، جنگل ابر شاهرود و دیگر مناظر طبیعی این منطقه یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به یک ماجراجویی کوتاه علاقه دارند و از قدم زدن در بین ابرها لذت می‌برند. برای سفر به استان سمنان هم می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید و هم با خرید بلیط قطار از علی بابا مقدمات سفر خود را آماده کنید.

موقعیت جغرافیایی تهران، آن را در مجاورت استان‌هایی قرار داده است که هر یک گزینه‌ای برای یک سفر کوتاه‌مدت هستند و با خرید بلیط اتوبوس سیر و سفر از علی بابا، به راحتی می‌توانید به شهرهای مجاور سفر کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار