اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
شوشان - دکتر عماد الهلالی (صنگوری) :

بخش اول: با تحمل تمامی تبعات محتمله اما قبل از پرداختن به بطن و متن نگارشی که در ۵ جزء‌منتشر خواهم‌نمود، سئوالاتی مطرح است که به راستی چرا، منتقدِ وضع جاری بر جامعه، به انواع برچسب های منافق، معاند،متمرد، مشوش اذهان عمومی و.. متهم میشود لیک محافظه کاران خاموشی که می دانند با سکوتشان آتش را به زیر خاکستر رها می نمایند، آرام در امانند و اتهامی متوجه آنان نیست..؟!

بعنوان انسانهای مؤمن، عزيزتر أز إسلام و آن هم‌ پس از این همه هزینه ای که با مجاهدتها و تقدیم خون هزاران شهید مصون گشته، چه امانتی داریم که بسبب بی تفاوتی و بی توجهی برخی متولیان، اینگونه وجهه ی نظام ِآن به خطر بیفتد و منفی به تصویر مخابره شود؟

تصاویر و فیلمهای منتشر شده ی مجازی از رخدادهای خارج از زندانها بویژه زندان های سپیدار و شیبان خوزستان در روزهای گذشته، قلب هر انسان مسلمان را آز آنجایی به درد می آورد که مادر بی تاب بر زمین نشسته همصدابا تیراندازی از سمت زندان فرزندش و فریادهای الله و اکبر بی اختیار و نالان به خود می پیچید و متاسفم که باید بگویم پیام آن تصاویر از مصاحبه های متولیان امر، گواه تر بود.

آری..دفاعِ محض است...

بخش دوم: البته که محکوم نمودن دستگاه قضا یا مقصر تلقی نمودن آن، در غرض و انصاف نیست واقدامات و ملاحظاتی مشهود بوده که شایان تقدیر و غیر قابل انکار است. مضافاً در این خصوص قطعاً هیچ انسان عاقلی موافق نخواهد بود که مجرم خطرناکی به صرف بازاجتماعی شدن و بدون اصلاح به بدنه جامعه برگردد اما قریب به دوماه از شیوع ویروس منحوس کووید19 (كرونا) می گذرد و پیشتر از مقامات قضایی خواسته شده بود تسهیل و تدابیر عاجلی برای کفالت محبوسانی که خطر جدی برای جامعه ندارند و یا هنوز محکومیت آنان قطعی نیست اتخاذ شود تا بتواند این دوران اپیدمی را لغایت دوره فروکش ویروس منحوس کنار خانواده های خود بگذرانند

زندانیان و بازداشت شدگانی که جرم بسیاری ازآنان همچنان ثابت نشده است وچه بسی ان‌شاء‌الله برائت آنان ثابت شود حقیقتا در این شرایط غیر از ترس برای جان خود که برحسب فطرت ذاتی و طبیعی از بیم‌ ویروس مهلک منتشر شده ی اخیر است ، چه چیزی آنان را مجبور به فشار یا تمرد برای فرار از زندانها نموده است؟

برای اثبات دلیل همین سئوال بس است که چرا پیش از این مدت چنین تحرکاتی در هیچ‌ جای کشور به این‌ گستردگی و شدت مشهود نبود؟

گذشته از سلامتی این هزاران زندانی، قطعا تاکیدات پزشکان و علماء طب را همگام با پروتکل های سازمان های بهداشت جهان شنیده اید. که چقدر در این مدت اهمیت آرامش و تاثیر سلامت روانی بر ایمنی بدن بعنوان مهمترین اصل پیشگیری و مقاومت در مقابل این ویروس منحوس را توصیه نموده اند.

و فراتراز آن مادر بی تاب؟، اینجا هزاران خانواده ی منتسب درجه اول به زندانیان اما مسلمان و هموطن و همدین در معرض آسیب اند..

آری.. دفاع محض است...


استنباط مطلب بدون‌ مطالعه قسمت های دیگر جایز نیست...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار