اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
در مصاحبه تلفنی با رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی خرمشهر مطرح شد
بعد از اینکه اولین جلسه‌ی شورای شهر خرمشهر در سال ۹۹ به دلیل غیبت ۳ نفر از اعضای شورا به حد نصاب نرسید و تشکیل نشد، در مصاحبه ای تلفنی از علی بندری رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر دلیل غیبت را جویا شدیم، متن زیر ماحصل این گفتگو است:





بعد از اینکه اولین جلسه‌ی شورای شهر خرمشهر در سال ۹۹ به دلیل غیبت ۳ نفر از اعضای شورا به حد نصاب نرسید و تشکیل نشد، در مصاحبه ای تلفنی از علی بندری رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر دلیل غیبت را جویا شدیم، متن زیر ماحصل این گفتگو است:

علی بندری گفت:من به چند دلیل در این جلسه حاضر نشدم
اولا یکی از موارد دستور جلسه بررسی بودجه ۹۹ بود، باید به عرض برسانم برنامه بودجه میبایست تا پایان دی ماه تقدیم ریاست شورا میشد، کمیسیونی در این زمینه تشکیل میشد و بصورت کارشناسی موارد بودجه بررسی و به دفتر شورا می آمد. 

اگر واقعا این برنامه اهمیت داشت حداقل باید تا هفته آخر سال گذشته به دست ما میرسید، اما متاسفانه نه امسال و نه پارسال در وقت مناسب به دفتر شورا نرسید و الان که باید بخاطر شیوع این بیماری و برای مبارزه با آن از تجمعات جلوگیری کنیم،جلسه تشکیل میدهند و باعث از بین رفتن سلامتی میشوند. 
بودجه سال ۹۸ هم در پایان سال به شورا تقدیم شد و من هم به دلیل اینکه موارد و محتوای آن با منافع مردم در تضاد بود با آن موافقت نکردم و البته با رأی و نظر اکثریت شورا تصویب شد. 
سال گذشته بعد از گذشت شش ماه از تصویب شورا طی نامه ای از ریاست شورا خواستار بررسی تطبیق هزینه های شهرداری با بودجه مصوب شدم اما هیچکس این مورد را پیگیری نکرد و اطمینان دارم اگر در حال حاضر از ریاست شورا در خصوص نحوه هزینه کرد بودجه سال قبل پرسیده شود، نسبت به آن بی اطلاع است. 

درخواست بنده این است که بودجه امسال را نسبت به سال قبل با دقت بیشتری ببندند تا بیش از این مردم تحت فشار قرار نگیرند،چون سال گذشته مردم سختی زیادی را برای مواردی متحمل شدند. 
از جمله بالا بودن مبلغ عوارض ساخت و سختگیری های زیاد و با عوارض بالا در قسمت تفکیک صورت میگرفت، و یا در  تبدیل ساختمان مسکونی به تجاری علاوه بر عوارض ۲۰درصد ارزش افزوده دریافت میشد. 
و یا اینکه طبق ماده ۱۰۰بعد از ساخت فرد متقاضی باید جریمه بدهد، اما علاوه بر جریمه عوارض هم گرفته میشد. 

مورد دیگر اینکه قیمت فروش هر قبر در باغ رضوان سه میلیون تومان است که به حساب شهرداری واریز میشود، با توجه به واریز این مبالغ، در این سه سال چه تغییری در گلزار شهدا، ایجاد شده است؟ من در این مورد فقط بی کفایتی را شاهد بودم. 
متاسفانه اعضای شورا فقط از بودجه نام می برند و مطالعه ای درباره ی آن ندارند. 
مگر در این سه سال کم درآمد داشتیم؟ علیرغم این درآمد بالا کدامیک از اعضا هر سه ماه یک بار و یا هر شش ماه یک بار بررسی کردند که این مبالغ کجا و به چه صورت هزینه شده است؟ 
کدامیک از اعضا به اعتراضهای مردم رسیدگی کردند؟
 
ما به مردم ظلم کردیم، مردم را تحت فشار قرار دادیم. 

به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر، مصوب شد که عوارض ساختمان مسکونی ۵۰%و ساختمان تجاری ۳۰%کاهش پیدا کند. 
روی صحبت من با ریاست شوراست، آیا این مصوبه پیگیری و اجرا شد؟ 
فقط به صرف اینکه جلسه ای صورت بگیرد به دنبال تشکیل جلسات نباشیم، مهمتر از آن این است که آیا مصوبات جلسات اجرا میشوند یا خیر، باید به دنبال خروجی جلسات باشیم. 

دلیل دوم بنده، برای شرکت نکردن در جلسه این بود که در پایان سال ۹۸ موضوع جلسه طرح سؤال از شهردار بود که برگزار نشد، چرا رئیس شورا در دستور جدید این مورد را مطرح نکرد؟

 بررسی عملکرد شهردار از بودجه مهمتر است.

اگر بودجه تصویب هم نشود میتوان بودجه سال قبل را اعمال کرد.

مورد بعد که شاید اهمیت کمتری داشت این بود که بنده یکی دو روز اخیر، سرفه میکردم و نگران بودم که با حضورم باعث آلوده شدن محیط بشوم.

دستور بعدی جلسه مساله کرونا بود، مگر ما در کشور و شهرستانها ستاد مبارزه با کرونا نداریم و نباید طبق دستورات و برنامه آنها پیش برویم؟
شهردار در انجام کدام کار مصوبه شورای شهر را خواسته که این بار برای اجرایی کردن عملیات مبارزه با کرونا به دنبال تاییدیه شوراست؟ به غیر از این است که چون کرونا موضوعی کشوری است شهردار برای مطرح کردن خود و نمایش کار خود به دنبال مصوبه شوراست؟
آیا وقتی شهردار  ۱۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات و تامین وسایل مورد نیاز شورای حل اختلاف(واقع در ساختمان قدیم دادگستری) هزینه کرد دنبال تایید اعضای شورا بود؟
یا وقتی برای ساختمان راهنمایی و رانندگی حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کرد دنبال مصوبه شورا بود؟
در کجای بودجه سال ۹۸ این موارد در نظر گرفته شده است؟
موارد دیگری از خرید و تجهیز وسایل سایر ادارات هم وجود دارد که فعلا به آنها نمیپردازم.

جالب است شهردار وقتی میخواهد دو میلیون تومان هزینه کند آن را بصورت لایحه ارائه میدهد و در شورا به مشورت میگذارد اما برای هزینه مبالغ بالا نظر شورا را نمیخواهد.
در هیچ موردی که شهردار نباید اقدامی میکرده و کاری انجام داده، شورا نظری نداشته است.

یک مورد دیگر را لازم میدانم مطرح کنم.
بنده اکنون رییس کمیسیون عمرانی شورای شهر هستم، پیش از این
رئیس خزانه داری وعضو کمیسیون معاملات هم بودم.
آقایان چکی را نوشته بودند و به جای امضای بنده به عنوان رئیس خزانه داری، با امضای سوم چک را وصول کردند در صورتی که امضای خزانه داری ثابت است و کسی نمی تواند به جای خزانه دار امضا کند، شاید بشود به جای رئیس شخص سوم امضا کند اما در مورد خزانه دار غیرممکن است و من ترسیدم که در موارد دیگر باز چنین کاری تکرار شود به همین خاطر از خزانه داری استعفا دادم.

از طرفی عضو کمیسیون معاملات هم بودم، بعد از عزل دارابی و بازگشت مجدد ایشان به شهرداری، در جلسه ای که مربوط به شکست معاملات رنگ آمیزی(خط کشی معابر) بود شرکت داشتم. خط کشی معابر جزء معاملاتی نبود که شکسته شود اما بخاطر اینکه مناقصه ای در کار نباشد و کار بصورت استعلام انجام شود پروژه خط کشی معابر را به دو بخش خطی و منقطع تقسیم کردند.(پروژه های کمتر از ۲۶۰ میلیون تومان نیاز به مناقصه ندارند و از این حربه برای اعطای پروژه ها بصورت استعلام استفاده میکردند، طی دو سال قبل هم همین مورد انجام میشد)
من این مورد را امضا نکردم و به همین خاطر بعد از آن در جلسات بعد از من دعوت نکردند تا مبادا اطلاعاتی به بیرون درز کند در صورتیکه طبق ماده ۵ قانون مناقصات عضو شورا باید در کمیسیون معاملات حضور داشته باشد.
چرا رئیس شورا از شهردار دلیل دعوت نشدن من به این جلسات را نمی پرسد؟

و مطلب خود را با نمونه قاطعی از کلام مولای متقیان امام علی (ع) نسبت به کارگزاران خائن حکومتی در عهدنامه مالک اشتر به پایان میرسانم:

اگر یکی از آنان دست به خیانت زد و گزارش بازرسان تو هم آن خیانت را تأیید کردند به همین مقدار گواهی قناعت کرده او را با تازیانه کیفر کن، و آنچه را که از اموال در اختیار دارد از او باز پس گیر، سپس او را خوار دار و خیانت کار بشمار و قلاده بدنامی به گردنش بیفکن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار