اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

تمدن هایی که توانستند از طریق رام کردن حیوانات وحشی به اهلی سازی آنها اقدام نمایند، در نتیجه چرخه ی تولید ثروت خود را سروسامان بخشیدند و از این رهگذر ماندگاری هر چه بیشتری در تاریخ و تمدن بشری داشتند.

الغرض، نوآوری‌های ایرانیان در اهلی کردن جانوران و گیاهان را می توان در نوشتاری از آقای حسن سالاری تحت عنوان «نخستین برجای‌ مانده‌های انسان اندیشمند(Homo sapiens) دید که در طی 100 هزار سال پیش مطرح گردید، بدرستی به این مساله در آفریقا، شرق و غرب جهان به خصوص در خاورمیانه اشاره نمود.

البته، هدف این نوشتار، صرفا، بیان تاریخ تمدن ها نیست، بلکه اشاره به جنبه های نامحسوس بهره مندی نظام جمهوری اسلامی ایران از مزایای چند پیشه ی ناشی از دانش رام کردن کرونا ویروس است، که امروز بوضوح می بینیم، بطور ناخودگاه، به طرف اتخاذ راهبردهای استراتژیک تبدیل تهدید به فرصت به شرح زیر سوق داده می شود.

1-وزارت بهداشت، با سه راهبرد استراتژیک، می تواند به یک نهاد چند پیشه تبدیل شود که بدون تردید با یک مدیریت واحد، قادر خواهد بود که مزایای اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و بخش سلامت را کسب نماید.

2- شرکت های دانش بنیان می توانند در این میدان چند وجهی (اقتصاد، امنیت و سلامت) در پدیداری دولت رفاه، از بابت خدمات دهی های ابتکاری و خلاقانه ی خود نقش پذیری اجتماعی و سیاسی بیشتری را از خود نشان دهند.

3- وزارت دفاع در ماموریت جدید، نقش قبلی خود را ارتقاء بخشیده و می تواند قابلیت های فراجتماعی آن وزراتخانه را باز تعریف نماید .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار