اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: قطعات مورد نیاز پمپ شماره ۲ سیستم پوسته‌زدا این شرکت با فشار و دبی مطلوب که در انحصار کشور آلمان بود، پس از هفت سال، به دست متخصصان داخلی بومی‌سازی و به چرخه تولید بازگشت.

شوشان: امین ابراهیمی روز یکشنبه با اشاره به ساخت قطعات مجموعه سیستم پمپ‌های پوسته زدا، بیان کرد: یکی از تجهیزات مهم و اصلی شرکت فولاد اکسین مجموعه سیستم پمپ‌های پوسته زدا (BOILER FEED   PUMP HGC) است که نقش اصلی پوسته‌زدایی اولیه هنگام فرآیند تولید را برعهده دارد.

وی افزود: ساخت این پمپ تنها در اختیار شرکت KSB کشور آلمان است اما در راستای بومی سازی قطعات این نوع پمپ‌ها در سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های داخلی تلاش کردند که هر بار به دلایل مختلفی نتیجه مطلوب به دست نیامد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: با توجه به تحریم ها و لزوم حفظ شرایط مطلوب و تلاش و همت کارشناسان واحد نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین ، روند کار تولید این قطعات توسط سازنده‌های داخلی از ماه های گذشته آغاز و نقشه‌های اصلی ، مهندسی معکوس شد.

وی ادامه داد: این قطعات در مراحلی از جمله تامین متریال، برشکاری، سختکاری، تراشکاری، تنش‌زدایی، فرزکاری و سنگ‌زنی بومی سازی شدند و پس از آزمایش اولیه و بازرسی هنگام فرآیند، تعدادی از این قطعات بر روی یک دستگاه پمپ در دست تعمیر مونتاژ و در محل نصب شد که پس از هفت سال پمپ شماره ۲ سیستم پوسته زدا با فشار و دبی مطلوب ، اکنون در حال کار بوده و به چرخه تولید بازگشته است.

وی بیان کرد: همچنین با دستیابی به دانش فنی ساخت قطعات و صرفه جویی اقتصادی ناشی از این مهم ، در آینده نیز این شرکت در زمینه ساخت قطعات، بی نیاز خواهد بود.

ابراهیمی گفت: صنعت فولاد کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد و همچنین اهمیتی که در راستای تامین مواد اولیه سایر صنایع وجود دارد، اکنون به خودکفایی رسیده و شرکت فولاد اکسین نیز به عنوان تنها شرکت تولید کننده ورق‌های API محیط ترش در خاورمیانه با همکاری بین بخشی موفق به تولید ورق‌های مورد نیاز برای لوله سازی پروژه ملی گوره - جاسک کرده و نقش خود را در این خودکفایی به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: این محصولات خاص با توجه به تکنولوژی‌ متنوع به کار رفته در شرکت فولاد اکسین و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص ، بومی و جوان تولید شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در واحد نگهداری و تعمیرات این شرکت تلاش بر آن است تا تجهیزات به طور مداوم مورد پایش قرار گرفته و قطعات بومی سازی شوند.

در ۲۸ بهمن پارسال نیز به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و حمایت از تولید داخلی و همچنین حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان، آزمایشگاه خوردگی این شرکت با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید. هزینه مستقیم خوردگی در تمام کشورهای جهان بین سه تا چهار درصد درآمد ناخالص داخلی است؛ این امر نشان می دهد که با به کار بردن موثرتر تکنولوژی موجود و اعمال تکنیک دقیق مدیریت خوردگی می‌توان جلوی بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها را گرفت.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفته بود: تا ۲۹ بهمن پارسال ۸۰ هزار تن ورق برای پروژه مهم خط انتقال نفت از گوره به جاسک، در این شرکت تولید شده است.

شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین کننده صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید.

این شرکت در سال ۱۳۸۸ با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را در اهواز آغاز کرد و امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خاص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می‌دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار