اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
شوشان - ابوالفضل بابادی شوراب :
جریان گلوبالیسم یا همان جهانی سازی که بدنبال یکسان سازی فرهنگی و اجتماعی جوامع و سلطه سرمایه داری فراملی (و حذف مرزهای ملی)بر تمام جوانب بشری می باشد، در این روزها بوسیله مزدوران رسانه ایی خود اهداف خاصی را در فضای غیررسمی فرهنگ ایران دنبال می کند.

در فضای فکری جامعه ایران، مزدوران جهانی سازی که عموما در شکل شاخ های بی شناسنامه اینستاگرام خود را نمایان می کنند با تضعیف فرهنگ ملی و هویت دیرین مان، قصد دارند‌ مسیر هضم کامل جامعه ما در سیستم جهانی را آسان نمایند.

اما پرسش این است که نهادها و موسسات فرهنگی که بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی کشور به آنها اختصاص داده می شود در قبال مانور رسانه ایی ایران ستیزان چه اقدامی می کنند؟!

 چه اراده ایی برای تقویت فرهنگ ملی در برابر هجوم فرهنگی شرق و غرب و بطور کل جهان سرمایه داری وجود دارد؟ و چه تلاش هایی برای تشکیل سرمایه داری ملی مبتنی بر تولید و گردشگری در برابر سرمایه داری جهانی صورت گرفته است؟

ایرانی که با قدمت چندین هزارساله وطن و خاک اقوام و مذاهب متنوعی بوده و روزگاری مهد علم و هنر بوده، بطور مثال در امر سیاست کوروش و منشورش را داشته ایم، در مسئله دانش، دانشمندانی چون غیاث الدین کاشانی، خوارزمی، جابربن حیان، ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و در موضوع شعر، ادبایی چون مولوی و حافظ و سعدی و خیام و فردوسی و... داشته ایم و می توانستیم و می توانیم از این ظرفیت ها در ترویج اندیشه ایران گرایی استفاده کنیم، چگونه در برابر امثال تتلو و...شکست خورده ایم؟و شکست می خوریم؟

چگونه شهروند ایرانی امروز موسیقی تتلو و‌ ساسی مانکن را بر سالار عقیلی، پرواز همای و...ترجیح می دهد؟

نگارنده در پی القای سلیقه خود به هموطنان عزیز نیست، اما ایران زمین با چنین سابقه تمدنی که روزگاری در رقابت با روم و یونان ابرقدرت بلامنازع جهان بود، چگونه از نظر فرهنگی استحاله شده است؟

جالب آنکه بسیاری از مدعیان میهن پرستی، قبله آمال شان در غرب و شرق است و نسبت به تاریخ و جغرافیایی که روزگاری مورخان یونانی و پدران علم تاریخ جهان حسرتش را می خوردند، خودباوری ملی ندارند!

امثال تتلو و ساسی مانکن با موسیقی و هنر و هواداران شان، در تلاشند ایرانی را از جهت تمدنی لخت و عریان کنند!

همچنین نگارنده به هیچ عنوان فرد سنتی و یا ضد توسعه و مدرنیسمی نیست، بلکه با دغدغه ایی از جنس میهن پرستی، معتقد است توسعه بایستی با ویژگی های مثبت و کلیدی فرهنگ داخلی همراه باشد، چرا که جامعه ایی که اخته و بی هویت شود، زمینه برای انفعال در برابر هر تحقیر و خرفتی توسط ابرقدرت های فعلی را پیدا می کند!

پس وظیفه ملی ایجاب می کند، با تلاش فرهنگی بتوانیم دست های گلوبالیسم را از سرزمین فرهنگی و فضای رسانه ایی خود کوتاه کنیم و با تبلیغ هنر و اندیشه ملی، برای احیای ابر قدرتی فرهنگی ایران تلاش مضاعف نماییم‌.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار