اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
امام جمعه دزفول خبر داد:
امام جمعه دزفول گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم در کشور، باید از ظرفیت مجازی و رسانه‌ها به منظور تولید و انتشار برنامه‌های ویژه گرامیداشت ۴خرداد، روز دزفول به‌درستی استفاده شود.

شوشان: حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی عصر امروز دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم ۴ خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری، روز دزفول در محل مصلای امام علی (ع) اظهار کرد: چهارم خرداد امسال مقارن با روز عید فطر است که در شرایط متفاوتی فرا خواهد رسید چرا که کشور دچار ویروس کرونا است اما ملت ایران مردم سرزنده، بصیر و فهیم هستند و رهبر حکیم و فرزانه‌ای دارند که همواره خود را با شرایط تطبیق می‌دهند و اجازه نمی‌دهند هیچ مشکلی کشور را از حرکت بازدارد.

وی به برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متفاوت ویژه نیمه شعبان در فضای مجازی شهرستان دزفول اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها و پیام چهارم خرداد نیز باید با همان سبک و روش و ابتکارات خلاقانه به صورت گسترده در فضای منتشر شود و «مقاومت» که مؤلفه اصلی پیروزی است بار دیگر در سالروز ۴ خرداد در تمام کشور و دنیا بازخوانی و بازنمایی شود.

امام جمعه دزفول با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها به منظور تبیین پیام چهارم خرداد، تصریح کرد: سپاه و بسیج دزفول در نیمه شعبان چندین کلیپ زیبا در سطح کشوری تولید و در فضای مجازی منتشر کردند که لازم است در چهارم خرداد نیز از این ظرفیت‌ها استفاده شود و با اقدام‌های خلاقانه در زمینه شعر و ادب، تئاتر و نمایشنامه از این فضا استفاده شود تا ارزش‌های مقاومت به خوبی بازخوانی شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تأکید کرد: لازم است بخش عظیمی از مستندها، کلیپ‌ها و فیلم‌هایی که در خصوص شهرستان دزفول تولید شده است دوباره در صداوسیمای استان پخش شوند تا یک یادآوری برای مردم باشد چرا که مقاومت تکراری نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید خاطرات دفاع مقدس کهنه و یا فراموش شوند، اضافه کرد: بسیاری از شخصیت‌های نخبه و فرهیخته شهرستان دزفول در زمان دفاع مقدس در جبهه و جنگ حضور داشتند لذا لازم است برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا از خاطرات این افراد که یک ظرفیت غنی محسوب می‌شوند در صداوسیمای خوزستان به مناسبت چهارم خرداد استفاده شود.

امام جمعه دزفول بر لزوم ارائه دستاوردهای فرهنگ مقاومت دزفول به جامعه تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در دزفول وجود دارد که می‌تواند به عنوان افتخارات استان در صداوسیما مطرح شود لذا لازم است صداوسیمای خوزستان زمان و برنامه‌های بیشتری را به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان دزفول اختصاص دهد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی عنوان کرد: امسال باید مکتب شهید سردار سلیمانی با مقاومت دوران دفاع مقدس گره بخورد و یک رونمایی زیبا و خلاقانه در ۴ خرداد امسال از مقاومت صورت بگیرد چرا که مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب مقاومت بوده و اوج قله مقاومت ما شهید سلیمانی است.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان استانی به چهارم خرداد شد و اضافه کرد: چهارم خرداد متعلق به تمام کشور است که باید با نگاه ملی به آن نگریسته شود.

امام جمعه دزفول به ظرفیت‌های متعدد دزفول در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: این شهرستان با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند در کنار رادیو شهری، دارای یک سیمای مستقل باشد که در صورت موافقت برای ایجاد یک سیما در دزفول می‌توانیم از ظرفیت خیران شهرستان به منظور رفع نیازهای سخت‌افزاری استفاده کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه با اشاره به پرتاب موشک نور در فضا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این پیروزی کام دشمنان را تلخ کرد لذا امیدوار هستیم روزبه‌روز شاهد پیروزی‌های متعدد ملت ایران باشیم تا دشمنان از شدت غیظ انگشت بگزند.

وی در پایان با تقدیر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان، گروه‌های جهادی، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم دزفول در زمینه مقابله با بیماری کرونا، اضافه کرد: این مجاهدت‌ها و همدلی‌ها برگ زرینی در تاریخ کشور به ثبت رسانده و یک افتخار برای ملت ایران در دل بحران بوده است.

شهرستان دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما قرار گرفت.

به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری، روز دزفول در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد.

مردم دزفول علاوه بر پشتیبانی از رزمندگان اسلام با اعزام فرزندان خود به جبهه‌های نبرد نقش مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام داشتند.

مردم دزفول ۲ هزار و ۶۰۰ شهید و بالغ‌بر ۴۰۰۰ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند که از این تعداد ۸۰۰ نفر جانباز موشکی، ۷۰۰ نفر جانباز اعصاب و روان، ۳۵۰ نفر جانباز شیمیایی، ۲۰ نفر قطع نخاع و ۱۵۰ نفر جانباز قطع عضو هستند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار