اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
رییس مرکز بهداشت خوزستان:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: هیچ سند و مقاله علمی مبنی بر تاثیر گرما بر ناپایداری ویروس کرونا وجود ندارد.
شوشان: سیدمحمد علوی شامگاه سه شنبه با حضور در برنامه زنده تلوزیونی سیمای خوزستان اظهار داشت:  در چند روز اخیر برخی استان ها مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان، جنوب فارس افزایش دما داشته اند اما با وجود این افزایش دما، موارد بیماری نیز در این استانها افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: به طور کلی بر فرضیه تاثیر گرمای هوا بر ویروس کرونا خط بطلان کشیده شده و با گرم شدن هوا نباید انتظار کم شدن این ویروس را داشت، باید با این شرایط زندگی کنیم و در شرایط فعلی هیچ چیز را نمی توان جایگزین بهداشت فردی، ضدعفونی دست و وسایل همچنین اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد:  تنها راه  پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت است و مردم باید همه توصیه های اعلام شده از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا را رعایت کنند، کسبه هایی که کد سلامت دریافت کرده اند موظف اند در محل کسب و کار خود فاصله گذاری را رعایت کنند، ماسک بزنن و از هر گونه آلودگی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی در استان خوزستان تصریح کرد: افزایش اشغال تخت های بیمارستانی از سوی بیماران مبتلا به کرونا یک واقعیت است اما شیب بستری مبتلایان قابل قبول است، از سوی دیگر نیز مدت زمان بستری بیماران با یکدیگر مختلف است.

علوی گفت:  بررسی اپیدمیولوژیک و منحنی ها هر چند که نمی گوید جای نگرانی نیست اما نشان می دهد بیماری در کنترل دانشگاه علوم پزشکی و تیم های درمانی است.

وی افزود:  در حال حاضر ظرفیت بیمارستان رازی اهواز پر شده است، ظرفیت بیمارستان طالقانی قدیم نزدیک به پر شدن است و با بیمارستان امیرالمومنین تامین اجتماعی مذاکره شده تا برای بستری بیماران جدید آمادگی لازم را داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تمام ظرفیت برای پذیرش بیماران را آماده می کنیم تا هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نباشد  اما این مساله بدین معنا نیست که رفتارمان را اصلاح نکنیم و با رفتار غلط موجب افزایش بیماری شویم.

وی با دسته بندی افراد مشکوک و ناقل به کرونا گفت: برخی افراد با اینگه واگیردار هستند علایمی از خود نشان نمی دهند برای مثال یک مورد پزشک ساکن یکی از شهرهای شمالی استان بدون علایم بود که ابتدا با خانواده خود ارتباط داشت، سپس سوار هواپیما شد و بعد سوار اتوبوس فرودگاه و تاکسی شد و در طی همین روند ۱۲۰ نفر را مبتلا کرده است در حالی که اگر این پزشک در خانه می ماند کسی را مبتلا نمی کرد.

علوی با تاکید بر اینکه ندانسته های ما از دانسته هایمان نسبت به ویروس کرونا بیشتر است گفت:  اوایل اعلام می کردند کودکان به کرونا مبتلا نمی شوند اما اکنون شاهد هستیم ۱۳ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز و در بخش آی سی یو بستری هستند، پس همه می توانند به کرونا مبتلا شوند و اغلب اوقات انتقال بیماری از سوی کسانی که علایم ندارند رخ میدهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت بهبود یافته ها از ویروس کرونا تصریح کرد: افراد بهبود یافته از این بیماری که علایم ندارند تا ۲ هفته، بهبودیافتگان با علایم خفیف تا سه هفته و بهبودیافتگان با علایم شدید از چهار تا هشت هفته امکان انتقال بیماری دارند.

وی نظام شبکه ای و بستر آن را در استان مناسب خواند و گفت:  این نظام شبکه ای موجب بالا بردن تاب آوری ما در مقابل بیماری ها شده است.

پژوهش برای یافتن درمان کرونا ادامه دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متخصصان و همکاران  تلاش می کنند تا داروهایی که امید می رود در بهبود کرونا نقش داشته باشند را با متد علمی در حوزه درمان از آنها استفاده کنند از سوی دیگر نیز شرکت های دانش بنیان در راستای  امکانات تشخیصی، درمانی و پژوهشی  در حال تلاش هستند.

محمد بدوی گفت:  با وجود شیوع ویروس کرونا در استان اما فعالیت های پژوهشی تعطیل نشده است و در حال پژوهش هستند.

وی گفت: کرونا و بیماری ناشی از آن ناشناخته است ،واکسن ندارد برای همین پیشگیری دارویی ندارد و اگر کسی مبتلا شود  درمان آن به راحتی نیست لذا از مردم می خواهیم فاصله فیزیکی را رعایت کنند زیرا بهترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:  پژوهش فرآیندی دیر بازده است و  نتیجه مطلوب از آن به زودی حاصل نمی شود، همه متخصصان داخلی و خارجی اعلام کرده اند که امیدی به تولید واکسن کرونا کمتر از یکسال نیست با این حال همه همکاران ما در حوزه پژوهش در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی بر حوزه پژوهش نیز تاثیرگذار است گفت: پژوهش یک سرمایه گذاری است اما گاهی اوقات بنا بر شرایط اولویت ها تغییر می کند و پژوهش در اولویت اول قرار نمی گیرد.

به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد. شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شنبه گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴  نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ تن در۲۴ ساعت گذشته، تعداد  آنها به پنج هزار و ۸۷۷ نفر  رسید.

کیانوش جهانپور  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر نهم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند .

وی بیان کرد: بر اساس گزارش ها تاکنون ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند  که معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و ۲ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

وی با شاره به ایینکه  تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه انجام شد از مردم خواست ، همچنان  فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت و افرادی که در مکان های عمومی حضور پیدا می کنند، حتما از ماسک استفاده کنند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار