اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
پیشکسوت فوتبال خوزستان:
یک پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: در فوتبال خوزستان کاربلدها خانه‌نشین شده‌اند و حق مربیان بومی ضایع شده است.
نکونام آمد تا فولاد برای اول تا سومی بجنگد اما.../ چرا اتاق فکر ورزش نداریم؟
لفته سه‌برادران درخصوص وضعیت فوتبال خوزستان، اظهارکرد: در گذشته تیم‌های مردمی در استان مشغول به فعالیت بودند که طرفداران بسیاری نیز داشتند ولی الان فوتبال روح ندارد و این مهم از استقبال نه چندان خوب تماشاگران از بازی نمایندگان استان در لیگ برتر مشخص است.

وی افزود: زمانی که تیم جنوب اهواز را تاسیس کردم، به یاد دارم که در لیگ استان با استقلال اهواز بازی داشتیم و ۳۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بود اما اکنون وقتی در لیگ برتر، فولاد با نفت آبادان بازی می‌کند، ۲ هزار نفر هم به استادیوم نمی‌آید. آن زمان عشق به فوتبال فرق داشت و بازیکنان دلی بازی می‌کردند و همین عشق نیز به زمین و تماشاگران انتقال پیدا می‌کرد.

غیربومی‌ بودن به فوتبال خوزستان ضرر زده است

این پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر غیربومی‌ بودن به فوتبال خوزستان ضرر زده است، گفت: اصلا بازی محلات و آموزشگاه‌ها کجا هستند؟ استعدادهای بسیاری از همین مسابقات محلات و آموزشگاه‌ها کشف می‌شد اما الان چی؟ در حال حاضر بازیکن تا رده سنی جوانان بالا می‌آید ولی بعد مشخص نیست که این استعداد چه می‌شود. الان فوتبال جذابیت ندارد و این‌که باشگاه‌های خوزستان، از استان‌های دیگر بازیکن جذب می‌کنند، روی استعدادهای خوزستانی تاثیر گذاشته است و نادیده گرفته شده‌اند. از این بابت نیز ضربه زیادی به فوتبال خوزستان وارد شده است و می‌بینید که خوزستان سهمی در تیم‌ملی بزرگسالان ندارد.

چرا اتاق فکر ورزش نداریم؟

وی با گله‌مندی از مسئولان ورزش خوزستان و هیات فوتبال استان، افزود: هیچ کسی به پیشکسوتان توجه نمی‌کند. حدود ۸۰ سال سن دارم و دومین سالی است که مدرسه فوتبالی راه‌اندازی کرده‌ام تا مجددا به فوتبال خوزستان خدمت کنم اما یک نفر هم به من خسته نباشید نگفته است. باوجود نامهربانی‌هایی که متوجه‌ام بوده است ولی از فوتبال فاصله نگرفته‌ام اما هیات فوتبال و اداره‌کل ورزش خوزستان اصلا اهمیتی به پیشکسوت نمی‌دهند. اتاق فکر ورزش نداریم و چرا باید این‌گونه باشد و هیچ کسی از پیشکسوتان یاد نکند.

رده ششم یا هفتم برای فولاد قابل قبول نیست

سه‌برادران درباره تیم‌های لیگ برتری خوزستان نیز گفت: اگر تیم‌های خوزستانی به ویژه فولاد که امکانات خوبی دارد، با این تعداد بازیکن غیربومی، عنوان ششم یا هفتم لیگ را به دست آورد، برای ما قبول نیست زیرا از فولاد انتظار زیادی می‌رود و ضمن این‌که نکونام را آوردند که فولاد برای اول تا سومی بجنگد ولی جایگاه فعلی مناسب نیست. ما هر چهار پنج سال قهرمان لیگ برتر می‌شویم و سال‌ها دل خوش این قهرمانی هستیم و پشت این مقام پنهان می‌شویم و بعد هم که چه بلاهایی سر تیم‌های قهرمان ما نمی‌آید. اصلا تاکنون اداره‌کل ورزش و هیات فوتبال استان، جلسه بررسی برای این موضوع و دلیل ضعف تیم‌های استان برگزار کرده‌اند تا علل افت مشخص شود؟

بیشتر پیشکسوتان نامهربانی دیده‌اند

وی عنوان کرد: دلِ من از نامهربانی‌هایی که به عنوان یک پیشکسوت در حقم شده، پُر است و مسایل زیادی را تحمل کرده‌ام. البته بیشتر قدیمی‌های ورزش نامهربانی دیده‌اند.

نمی‌دانم خروجی جلسه‌ام با آذری چه بود

سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به ملاقات با سعید آذری، گفت: ۲ ماه پیش به دعوت سعید آذری به این باشگاه رفتم. اما خروجی آن چه بود، مشخص نیست. ما پیشکسوتان دل‌مان می‌خواهد بازی‌های فولاد را ببینیم و مگر چه اشکالی دارد شرایطی فراهم کنند که ۱۰ پیشکسوت به بهترین شکل به ورزشگاه بروند و بازی را ببیند و بعد هم به خانه‌شان برگردند؟ پیشکسوت احترام، عزت و مهربانی می‌خواهد. جالب است آن وقت در وی‌آی‌پی افرادی حضور دارند که با فوتبال غریبه هستند.

در فوتبال خوزستان کاربلدها خانه‌نشین شده‌اند

وی تاکید کرد: در فوتبال خوزستان کاربلدها خانه‌نشین شده‌اند و حق مربیان بومی ضایع شده است. مدیران باشگاه‌ها می‌توانند از پیشکسوتان فوتبال خوزستان به عنوان مشاور، کمیته فنی و مدیر فنی استفاده کنند ولی این‌کار را انجام نمی‌دهند. تجربه نیم قرنِ ما دارد خاک می‌خورد، آن وقت مجسمه فرگوسن ساخته می‌شود ولی در خوزستان به ما اهمیت نمی‌دهند.

۲ سال است منتظر کمک مدیرکل ورزش خوزستان هستیم

سه‌برادران در پایان گفت: خود من برای اهمیت به جایگاه پیشکسوت، پیش قدم شدم و انجمن فرهنگی ورزشی یاد یاران را تشکیل دادم. با اعضای این انجمن نیز به بیشتر استان‌ها سر زده‌ایم و با هدف قدرشناسی به دیدار قدیمی‌های ورزش خوزستان رفته‌ایم. پس از تشکیل این انجمن، استاندار خوزستان به معاون خود دستور داد که از طریق مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، ۲۰ میلیون تومان برای هزینه‌ها به ما کمک کند، الان ۲ سال است که منتظر دریافت این پول هستیم. بیشتر پیشکسوتان اذعان دارند که کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار