اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: کلینیک ویژه‌ای توسط این جمعیت در اهواز برای پذیرش افراد دارای بیماری زمینه‌ای تا چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد تا در شرایط بحرانی کرونا سلامت این افراد با مراجعه به بیمارستان به خطر نیفتد.

شوشان: علی خدادادی روز شنبه در نشست خبری با موضوع گرامیداشت هفته هلال احمر در سرسرای  این جمعیت هلال احمر در اهواز بیان کرد: بیماران زمینه‌ای از جمله اقشاری هستند که همواره در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند به همین دلیل جمعیت هلال احمر استان کلینیکی را برای این افراد راه‌اندازی می کند تا برای پذیرش در این شرایط به بیمارستان مراجعه نکنند.

وی گفت: بهداشت و درمان در کنار پذیرش بیماران مبتلا به کرونا باید مواظب موارد دیگری همچون واکسیناسیون و حفاظت از سلامت افرادی با بیماران زمینه‌ای نیز باشد.

مردم به فکر کادر درمان باشند

خدادادی با بیان اینکه مردم به فکر کادر درمان باشند ادامه داد: بسیاری از این افراد به دلیل شرایط کرونایی، مدت طولانی است که به خانه خود نرفته‌اند و از خانواده های خود دور هستند.

وی افزود: مردم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری می‌توانند از افزایش آمار ابتلا به کرونا جلوگیری کنند و از فشاری که بر کادر بهداشت و درمان وجود دارد بکاهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: بسیاری از مردم به صورت ناآگاهانه با رعایت نکردن اصول بهداشتی و افزایش انتشار این ویروس فشار زیادی را به کادر بهداشت و درمان وارد می کنند.

خدادادی ادامه داد: اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند در بحث افزایش آمار ابتلا به کرونا دچار بحران خواهیم شد و شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از صاحب نظران و رسانهها درخواست دارم در ترویج فرهنگ خود مراقبتی و رعایت فاصله گذاری و اصول بهداشتی فعالیت کنند.

خطرناک‌تر شدن کرونا در فصل پاییز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در فصل پاییز و زمستان به دلیل شیوع بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزا، شیوع و خطر بیماری کرونا بسیار افزایش خواهد یافت.

وی گفت: وقتی فردی آلوده به کرونا در یک فضای بسته قرار دارد تنها رعایت فاصله گذاری اجتماعی کافی نیست و امکان ابتلا در این فضا وجود دارد، به همین منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه جلوگیری از ابتلا و قرار نگرفتن در مکان‌های شلوغ است.

خدادادی بیان کرد: ۱۷۵ واکسن کرونا در کشورهای مختلف در حال گذراندن کارآزمایی بالینی است اما امکان تولید واکسن مورد تایید تا ۱۲ ماه دیگر امکان پذیر نیست.

وی افزود: بیماری‌های ویروسی دارو  ندارند و باید با تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: برای مصونیت جامعه از کرونا باید واکسن برای ۷۰ درصد از جمعیت تهیه شود و یا ۷۰ درصد جامعه به این ویروس مبتلا شوند.

خدادادی ادامه داد: اگر به پیک بیماری برسیم با کمبود ظرفیت بهداشت و درمان و ظرفیت بیمارستانی روبه رو خواهیم شد.

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های محروم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند در خوزستان توسط این جمعیت توزیع شده است.

وی گفت: همچنین در هفته جاری نیز ۲۱ هزار بسته بهداشتی در بین بیماران سخت علاج خوزستان توزیع خواهد شد.

خدادادی بیان کرد: ۲۲ کارگاه تولید دستکش و ماسک در خوزستان توسط هلال احمر راه اندازی شده تا در این شرایط سخت با کمبود این کالا در استان روبه رو نشویم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: تا چند روز آینده نیز یک آزمایشگاه تشخیص کرونای دیگر در اهواز راهاندازی می‌شود و هلال احمر استان برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیمارستان طالقانی خود را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده است.

با کاهش محدودیت‌ها برخی افراد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه حضور می‌یابند که این موضوع باعث افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان شده است.

۱۹ اردیبهشت مصادف با (هشتم می) سالروز تاسیس صلیب سرخ به نام روز هلال احمر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار