اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
نماینده ولی فقیه در خوزستان مبلغ زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد.
شوشان: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز مبالغ شرعی فطریه و کفارات سال ۹۹ در خوزستان بر اساس اعلام دفتر رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

بر این اساس مبلغ زکات فطره یکصد هزار ریال معادل سه کیلوگرم گندم برای هر نفر است که مومنان می‌توانند عین آن (سه کیلوگرم گندم) یا معادل آن(یکصد هزار ریال) را به ازای هر نفر بپردازند.

کفاره قضای عمد روزه نیز به ازای هر یک روز یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است. همچنین کفاره قضای عذر روزه به ازای هر یک روز ۳۰ هزار ریال است.

هزینه یک سال نماز قضای میت ۱۸ میلیون ریال و هزینه یک ماه روزه قضای میت ۱۲ میلیون ریال است.

یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اول اینکه مکلف باشند و دوم اینکه فقیر نباشد و سوم اینکه نان خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.

پرداخت مبلغ فطریه از اذان مغرب و رویت هلال ماه شوال شروع می شود و تا پیش از اقامه نماز عید و نماز ظهر نخستین روز شوال برای آن فرصت باقی است.

بر اساس استفتا از رهبر معظم انقلاب در خصوص زمان پرداخت فطریه ، نظر معظم له به این شرح است:پس از اثبات حلول ماه شوال فرد می تواند آن را کنار بگذارد. اگر نماز عید فطر می خواند، بنا بر احتیاط واجب باید پیش از نماز زکات فطریه را پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار