اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
غیزانیه از دیروز تا امروز:
مردم بخش غیزانیه بابت نداشتن آب شرب، جاده، امکانات اولیه رفاهی و زیرساخت های مورد نیاز محل سکونت متحمل رنج زیادی شده‌اند و دیگر امیدی به وعده های مسئولین ندارند.
شوشان: بخش غیزانیه در 30 کیلومتری کلانشهر اهواز، محل استقرار بزرگ ترین شرکت های نفتی کشور (کریت کمپ) است. غیزانیه یکی از سه بخش تابعه و بزرگترین بخش شهرستان اهواز است که ٨٣ روستا در این بخش واقع شده و بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. شغل اکثر ساکنان کشاورزی و دامپروری است.

مردم بخش غیزانیه بابت نداشتن آب شرب، جاده، امکانات اولیه رفاهی و زیرساخت های مورد نیاز محل سکونت متحمل رنج زیادی شده‌اند و دیگر امیدی به وعده های مسئولین ندارند.

مشکل آب منطقه به گفته مسئولان بیش از 15 سال است که ادامه دارد تا اینکه در سال 1395 در پی بازدید استاندار از منطقه غیزانیه مقرر شد طرح جدید آبرسانی در دو فاز از شیبان تا صفیره و از صفیره تا پایان سال 95 مورد افتتاح قرار گیرد وعده ای که تا 1399 از آن خبری نشده است!

یک بخش مصوبه شامل 25 کیلومتر لوله گذاری از تاسیسات شهرستان کارون (ایستگاه خسروی) به دهستان مشرحات بود و سازمان آب و برق موظف شد لوله های مورد نیاز را خریداری و به شرکت آبفار تحویل دهد؛ مصوبه دوم نیز شامل 55  کیلومتر لوله گذاری است که یک بخش آن از شیبان تا صفیره بر عهده شرکت آبفار بوده و بخش دیگر از صفیره تا تاسیسات نزهه به عهده آبفار و شرکت نفت بود.

دو روز پیش تعدادی از مردم بخش غیزانیه در اعتراض به بی توجهی مسئولان به تامین نشدن آب شربشان اقدام به بستن جاده "اهواز- رامهرمز- امیدیه" کردند که برای مدتی اخلال در تردد مسیر ترانزیتی گردید که پلیس برای جلوگیری از این کار وارد عمل شد.

همین مساله باعث شد باز خوزستان و بخش غیزانیه اهواز مرکز توجه رسانه ها قرار گیرد و دوباره مسئولین برای آرام کردن مردم قول های دهند.

مسئولان به خواسته های مردم توجه کنند

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز پس از تجمع مردم در اعتراض به نبود آب شرب در غیزانیه تاکید کرد: اگر مسئولان امر به خواسته های مردم توجه کنند هیچگاه مشکلات اجتماعی به مسائل انتظامی تبدیل نخواهد شد و نمونه آن همین تامین آب شرب مردم بخش غیزانیه است.

مسئولین استانی تمام تلاش خود را برای رفع مشکل و سختی مردم خوزستان بکار ببرند

همچنین رییس جمهور حسن روحانی روز دوشنبه در گفتگوهای جداگانه با رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، با اشاره به برخی از مشکلاتی که اخیرا برای مردم در تامین آب آشامیدنی در بعضی از مناطق اهواز بوجود آمده، دستور داد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این معضل توسط بخش های ذیربط انجام شود.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: باید استاندار، مسوولان استانی و تمام دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکل و سختی برای مردم خوزستان در زمینه تامین آب آشامیدنی در فصل تابستان برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی برای مردم نباشیم.

از سوی دیگر شاهد عذرخواهی استاندار خوزستان از مردم غیزانیه بودیم که قول داده است تا دو الی 3 هفته دیگر آب به خانه های مردم برسد.

شریعتی با تاکید بر اینکه مشکل آب غیزانیه یک مشکل ۱۵، ۱۶ ساله است، گفت: مردم منطقه در این شرایط و گرما حق دارند که آب را طلب کنند و وظیفه ما است که این آب را تامین کنیم.

 همچنین مدیر آبفا روستایی سابق خوزستان که ضمن عذر خواهی مشکل اصلی به اتمام نرسیدن این پروژه در زمان تعیین شده، قدمت و فرسودگی خط انتقال آب دانسته که علیرغم اینکه از تصفیه‌ خانه چیزی نزدیک به ۹ هزار متر مکعب پمپاژ صورت می‌گرفت، دریافتی در ایستگاه صفیره و نصریه حدوداً دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار متر مکعب است که نشان از هدر رفت بیش از حد خطوط انتقال به دلیل فرسودگی است.

حالا امید است با توجه به تاکید مسئولین بر رفع مشکلات مردم غیزانیه و تامین آب شرب که از ابتدایی ترین خواسته این مردم است غیزانیه بتواند روی خوش آبادانی و پیشرفت را ببنید و زندگی در شریان های این بخش جریان داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار