اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
شوشان - علی ذکوی:

همانطور که مستحضرید مقام معظم رهبری در پیامی به مناسبت بازگشایی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ( و مخصوصا اقتصاد) تاکید موکد داشتند. 

پس بدانید که از اینک این پیام رهبری در اذهان همه ما ثبت و ضبط می شود تا در پایان این چهارسال، آن را پیش روی شما نهاده و ازِتان بپرسیم تا چه اندازه در پیشبرد این دو مقوله مهم و سایر بخش های این پیام موفق بوده اید؟

در همین راستا از شما، نمایندگان خوزستان که از نظر کمّی، تعدادتان آنقدر زیاد هست که بتوانید هر وزیری را به بهارستان بکشانید یا رئیس دولت را مورد سوال قرار دهید، انتظار می رود تا مسایل مهم زیر را در رئوس برنامه های خود بگنجانید.

۱) بخشی نگری را به نفع حوزه انتخابیه خود کنار بگذارید و در راستای توزیع عادلانه ثروت، امکانات و فرصت ها برای تمام استان علی الخصوص مناطق محرومتر بکوشید و به جای آنکه صرفا نماینده شهر خود باشید مدافع حقوق تمام مردم کشور، علی الخصوص استان مظلوم خوزستان باشید‌.

۲) به مسئولین و نمایندگان سایر استان‌ها یادآور شوید که خوزستان دینش را به این مملکت ادا کرده است و هنوز هم با استخراج روزانه هزاران بشکه نفت ادا می کند، پس اینک نوبت ادای دین شما به خوزستان است.

۳) چتر طرح های فرهنگی و اقتصادی بزرگ، مانند طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری را بر سر تمام‌ مناطق استان گسترش دهید. 

۴) منتظر نمانید تا دوباره گرد و خاک تمام استان را از نفس بیاندازد و سیلاب همه را بی خانمان کند، از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه را دنبال کنید.

۵) طرح انتقال آب کارون به دشتهای ایذه و باغملک را دنبال کنید و آن را به شهرهای دیگر هم گسترش دهید تا ضمن ملاحظات زیست محیطی آب کارون، بی جهت از دست نرود.

۶) از هم اکنون با اجماع و تلاش بی وقفه مانع انتقال آب به استان‌های دیگر شوید.

۷) با گسترش واقعی تعاونی ها و کارخانجات و صنایع خانگی مانع مهاجرت روستاییان به شهرستانها و شهرستانی ها به اهواز یا فرار نخبگان به استان‌های دیگر شوید.

۸) دوستی و مودت را در بین رنگین کمان اقوام تقویت کنید و مانع از هضم و نابودی خرده فرهنگ‌ها شوید و باعضویت در کمیسیون‌های متنوعِ مجلس بین خودتان تقسیمِ مسیولیت کنید.

۹) مسئولان استانی را علی السویه از تمام شهرستان‌ها انتخاب کنید و مهر پایانی بر چنبره‌ی چند شهرستان بر ادارات کل بزنید. هر شهرستان باید نمایندگانی در هر اداره کل و استانداری داشته  باشد تا فریاد مردم محروم شهرش را به گوش مسئولین استانی و کشوری برساند.

۱۰) بین ده یا بیست مشاور زبده در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی، رسانه ای و...به صورت مشترک در اختیار بگیرید تا در وضع قوانین به شما کمک کنند. در همین راستا، روزانه بخشی از وقتتان را به مطالعه اوضاع و احوال کشور و همچنین اطلاع دقیق از آمارِ کمبودها، امکانات، پتانسیل ها، نیروی انسانی و بحرانهای بالقوه اختصاص دهید تا مشکلات غافل گیرتان نکند و درک درستی از پی گیری های کشوری به شما دست بدهد.

۱۱) در هر شهرستان یک اندیشکده جامع احداث کنید تا تخصصی ترین و جامع ترین‌اطلاعات را برای شما جمع آوری کرده، نقشه جامعی برای شهر و استان به شما پیشنهاد دهند و از شما به یادگار بماند.

برای تمامی شما آرزوی توفیق روزافزون در خدمتگزاری به مردمی که جنگ، شهادت، اسارت، سیل، زلزله، گرد و خاک و کرونا را تحمل کرده و می کنند از خداوند بزرگ مسئلت می دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار