اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: اکنون که بحث خودکفایی گندم به نتایج بسیار خوبی دست یافته است، باید گام‌های مثبتی برای تثبیت و رشد سرعت آن ترسیم کرد و این راه را برای تولید و بهره‌وری دانه روغنی کلزا نیز در پیش گرفت؛ این تدبیر ما را نسبت به حوادث و وقایع متفاوت آینده مصون می‌کند.
خدارحم امیری‌زاده با اشاره به روند خرید گندم و کلزا در خوزستان، اظهار کرد: با آغاز سال جدید و شروع فصل برداشت محصولات کشت پاییزه، کار بزرگی در استان خوزستان توسط اداره‌کل غله و سایر مباشرین در خرید تضمینی آغاز شد.

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و بیش از ۶۷ هزار تن دانه روغنی کلزا آن هم در شرایطی که خوزستان روزهای بسیار سخت و خطرناک شیوع ویروس کرونا را تجربه می‌کند، از کشاورزان خریداری شده است.

امیری‌زاده گفت: ارزش ریالی محصولات خریداری‌شده، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مطالبات به حساب کشاورزان واریز شده و از آنجا که پروسه خرید گندم و کلزا در کشور هنوز به انتها نرسیده است، به زودی شاهد افزایش نقدینگی جهت پرداخت مانده مطالبات این کشاورزان خواهیم بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: اکنون روزهای آخر این پروسه بزرگ اقتصادی را سپری می‌کنیم. خرید تضمینی گندم و کلزا علاوه بر آثار ظاهری خودکفایی سالیانه، باعث می‌شود حجم بزرگی از نقدینگی به جای اینکه به صورت ارز از کشور خارج شود، میان مردم و به ویژه کشاورزان توزیع شود و آثار بسیار خوبی در رونق اقتصادی کشور به دنبال داشته باشد. 

امیری‌زاده عنوان کرد: تاکنون ۱۹۸ هزار و ۶۰۱ محموله به مراکز مجاز خرید تضمینی وارد شده است و این موضوع می‌تواند نقطه عطفی برای تحول و شکوفایی اقتصادی خوزستان و کشور باشد زیرا روند رو به رشد تولید محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری می‌تواند آینده‌ای بهتر برای مردم استان فراهم کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده اقتصاد در بسیاری از کشورها دچار یک خوددرگیری و آشفتگی شود و شکی نیست در آینده‌ای نه چندان دور آثار و تبعات این شرایط نامطلوب بهداشتی بر امنیت غذایی کشورها به صورت چشمگیری نمایان شود اما خوشبختانه با تدبیری که توسط دولت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای ذخایر کالای استراتژیک در ماه‌های اخیر انجام شده است، تا پایان سال مردم هیچگونه دغدغه‌ای در خصوص تامین اقلام ضروری و کالاهای استراتژیک نخواهند داشت.

وی حفظ دستاورد خودکفایی در تولید گندم را یک ضرورت بی‌بدیل برای امنیت ملی برشمرد و گفت: اکنون که بحث خودکفایی گندم به نتایج بسیار خوبی دست یافته است، باید گام‌های مثبتی برای تثبیت و رشد سرعت آن ترسیم کرد و این راه را برای تولید و بهره‌وری دانه روغنی کلزا نیز در پیش گرفت؛ این تدبیر ما را نسبت به حوادث و وقایع متفاوت آینده مصون می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار